ششمین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران پس از ۳ روز با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.

سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز

به گزارش همشهری آنلاین، این سمپوزیوم با هدف ارائه به‌روزترین اطلاعات حوزه نقشه‌برداری مغز، تبادل افکار متخصصین این حوزه، معرفی فناوری‌های برتر مرتبط در داخل کشور و همچنین توسعه و ترویج بیش از پیش دانش نقشه‌برداری مغز در سطح کشور، توسط آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز برگزار شد.

دکتر حسین قدیری دبیر این سمپوزیم در حاشیه مراسم  اختتامیه به همشهری آنلاین گفت: «ششمین سمپزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران از روز اول هم یک هدف داشت و آن استفاده از نقشه‌برداری مغز برای ارتقاء سطح سلامت جامعه بود. به هر حال مغز کارکردهای روزانه ما را تامین می‌کند و می‌تواند واجد یک سری بیماری‌ها، یک سری مشکلات روانپزشکی، روانشناسی و شناختی باشد که در جامعه ما هم وجود دارد. حتی جراحی مغز و تصویربرداری از آن به حوزه نقشه‌برداری مغز هم  مربوط می‌شود. همه ما ممکن است در خانواده‌های‌مان با افرادی که از ساده‌ترین مشکلات روانشناسی رنج می‌برند تا پیچیده‌ترین مشکلات مغزی که به جراحی و درمان منتج می‌شود، مواجه شده باشیم.»

او در ادامه افزود: «سمپزیم هدفش این است که تخصص‌های مختلف از حوزه‌های پزشکی، مهندسی  و علوم انسانی را کنار هم جمع و تلاش کند تا آنجایی که امکان دارد سطح سلامت جامعه ارتقاء پیدا کرده و میزان آگاهی عمومی در این زمینه افزایش پیدا کند تا در سال‌های آینده شاهد بهبود شرایط مربوط به بیماری‌ها و نیازهایی که با مغز انسان مرتبط است، باشیم.»

کد خبر 689344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha