سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان علیه کرونا به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام در مدارس توضیح داد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره اجبار واکسیناسیون کرونا برای ثبت نام در مدارس توضیح داد: تاکنون، هیچ تکلیف و اجباری برای انجام واکسیناسیون کرونا به عنوان پیش شرط ثبت نام در مدارس برای دانش آموزان وجود ندارد. ما چنین پیش شرطی تعیین نکرده‌ایم و ستاد ملی کرونا نیز فعلا مصوبه‌ای برای اجبار واکسیناسیون دانش آموزان برای حضور در مدرسه به ما ارائه نداده است. 

ستاری‌فرد یادآور شد: تقاضای ما از مدارس این است که با توجه به نبود چنین پیش شرطی، ثبت نام دانش آموزان کما فی سابق بر اساس ضوابط قبلی و ابلاغی انجام شود. 

بیشتر بخوانید: 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پیش از بازگشایی مدارس ممکن است جلسه‌ای برای بررسی لزوم واکسیناسیون دانش آموزان برگزار شود یا خیر، توضیح داد: درباره این موضوع قبلا مباحثی مطرح شد، اما تاکنون تصمیمی درباره اینکه زدن واکسن اجباری شود، گرفته نشده است. البته توصیه ما بر این است که واکسیناسیون بخصوص برای فرهنگیان و دانش آموزان متوسطه دوم انجام شود که این مسئله مبتنی بر مصوبه ستاد ملی کروناست، اما در مورد ثبت نام دانش آموزان در مدارس، پیش شرط واکسیناسیون کرونا تعریف نشده و دانش آموزان منعی برای ثبت نام ندارند. 

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: اجبار به واکسیناسیون و پیش شرط بودن آن برای ثبت نام در حال حاضر فعلا برای هیچ پایه تحصیلی مطرح نیست و مشابه سنوات گذشته باید ثبت نام‌ها انجام شود و اگر تغییری در شرایط به وجود بیاید قطعا به صورت رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. 

وی در مورد آمار تعداد معلمان و دانش آموزان واکسینه شده در برابر بیماری کرونا تا به امروز توضیح داد: حدود ۹۰ در صد فرهنگیان دوز دوم و بیش از نیمی از این عزیزان دوز سوم و حدود ۸۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کد خبر 689322
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha