متاورس به‌عنوان یک دنیای مجازی جدید، علاوه بر قابلیت‌های سرگرمی، ارتباطات، تجارت و موارد دیگر، مورد توجه دولت‌ها هم قرار گرفته است.

متاورس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت بیت‌کوین، برخی از دولت‌ها مانند امارات دبی یا کره‌جنوبی، اکنون به فکر افتاده‌اند تا بخشی از خدمات خود را از طریق متاورس به شهروندان ارائه دهند.

بعضی گزارش‌ها حاکی از آماده‌سازی دولت امارت دبی برای انتقال بخشی از دفاتر خود به متاورس است.

آنگونه که شاراد آگاروال، مدیر بخش متاورس شرکت سایبرگیر اعلام کرده، این امارت اکنون به‌دنبال اشخاص ثالث است تا از آنها برای انتقال برخی از ادارات دولتی خود به این دنیای مجازی کمک بگیرد.

دبی برخی از بخش‌های دولتی خود را به متاورس می‌برد تا امکان انجام برخی از امور دولتی را برای کاربران فراهم کند.

این اتفاق به‌عنوان گام بعدی دبی در مسیر راهبرد متاورس دبی(Dubai Metaverse Strategy) ارزیابی می‌شود که پیش از این از سوی این کشور طراحی شده است. این استراتژی به این معنی است که فناوری متاورس به‌عنوان بخش مهمی از آینده امارات مورد توجه مسئولان آن قرار گرفته است.

آگاروال طی رویدادی که با موضوع متاورس برگزار شد، در مورد این فرایند می‌گوید: «ما درخواست‌های زیادی از ادارات و وزارتخانه‌های دولتی دریافت کرده‌ایم تا آنها را در متاورس فعال کنیم. این اتفاق، پیش از آنکه دبی تبدیل به هاب (قطب) ارزهای دیجیتال و متاورس جهان تبدیل شود، اجتناب‌ناپذیر است.

با این حال، ساخت این مناطق و فعال شدن آنها زمان‌‎بر است. آگاروال می‌گوید: «کار سختی پیش روی این دولت قرار دارد. چراکه، آنها ابتدا باید تصمیم بگیرند چه مدل کسب‌وکار و خدماتی را می‌خواهند ارائه دهند و سپس گروه هدفی را که در دنیای فیزیکی وجود دارد، انتخاب کنند.»

استراتژی متاورس دبی، بخشی از دستورالعمل‌هاست که هدف آن کمک یک درصدی متاورس به تولید ناخالص داخلی این دولت تا سال ۲۰۳۰ است.

بیشتر بخوانید:

همچنین یکی از اهداف این استراتژی ایجاد ۴۲ هزار شغل مجازی تا همین سال است. کره‌جنوبی هم برای توسعه صنعت متاورس تاکنون ۱۷۷ میلیون دلار اختصاص داده است.

کد خبر 688576
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha