خانواده علایی ۱۶ سال است که خانه پدری ۲۰۰۰ متری‌شان را رایگان در اختیار مستأجران نیازمند قرار می‌دهند و تنها شرطشان سالم زندگی کردن است.

خانه پدری - خانه قدیمی - حیاط

به گزارش همشهری آنلاین، همه بدختی‌های دنیا روی سرش آوار شده به چند مشاور املاکی سر زده با این پولی که دارند هیچ کجای شهر خانه گیرشان نمی‌آید. صاحبخانه اتمام حجت کرده که می‌خواهد کرایه و پول پیش را زیاد کند و گفته اگر نمی‌توانید تخلیه کنید.

این مشاور املاکی آخرین امیدش است، آقای جوانی که شاگرد مغازه‌دار است سیگار به دست پشت صندلی رئیسش نشسته و مداوم به نخ سیگار پُک می‌زند، زن جوان را که می‌بیند از ترسش که مبادا به گوش اوستا برسد سیگار را به زمین می‌اندازد و با پنجه پا لِهش می‌کند.

- بفرمایید خانم امری داشتید؟

- دنبال یک خانه‌ام! کوچک هم باشد طوری نیست.

متفاوت‌ترین شرط برای اجاره رایگان این خانه ۲۰۰۰ متری! | خانه‌ای که پناه مستأجران نیازمند است

وقتی گفت که چقدر پول دارد آقای جوان که انگار حوصله گشتن دفتر را نداشت گفت با این پولی که شما دارید توی روستا هم نمی‌توانید خانه بگیرید و با صدای بلند خندید طوری که بوی سیگار حال زن را بد کرد.

از نظرش دنیا به آخر رسیده بود مثل ابر بهار اشک می‌ریخت و از زمین و زمان گلایه می‌کرد. آخر سال بود و موعد تخلیه خانه شده بود ولی با پولی که داشتند دیگر نمی‌توانستند خانه‌ای رهن یا اجاره کنند شوهرش چند وقتی بود بیکار شده.

پیرزنی که نفس‌زنان از آن سوی خیابان می‌آمد توجه زن جوان را به خود جلب کرد چند ساک دستی خرید دستش بود و از گرمای هوا کلافه شده بود. پیرزن سرش را بالا گرفت تا ببیند کسی را برای کمک پیدا می‌کند. زن جوان که حالا کنار دیوار مشاور املاکی نشسته بود نظرش را جلب کرد، جلوتر رفت.

- دخترم چیزی شده؟ مال محله ما نیستی مادرجان غریبی؟

حرف‌های پیرزن که نهیبی برای زن جوان بود صدای گریه‌اش را بیشتر کرد. صورتش از شدت گریه و گرما سرخ شده بود با با کف دستش اشک‌هایش را پاک کرد و گفت:

-دنبال خانه می‌گردم شما سراغ نداری؟ صاحبخانه جوابم کرده

پیرزن را که انگار خدا رسانده بود لبخندی زد و گفت:

- خدایی که از رگ گردن به تو نزدیک‌تر است نمی‌گذارد آواره شوی مادر اینجا زمین خداست. برو سراغ حاج حسین چند روزی است خانه‌اش تخلیه شده و دنبال مستاجر می‌گردد بلند شو با من بیا او دست خدا روی زمین است خدا خیرشان بدهد.

- مادر این حاج حسین که می‌گویی کیست؟ چجور آدمی است؟

- آقای علایی مرد شریفی است نگران نباش. در روزگاری که همه دنبال این هستند گلیم خود را از آب بکشند و کاری به دیگران ندارند حسین آقا و برادرانش به فکر مردم هستند. در همین شهر خودمان آدم‌های زیادی هستند که چندین خانه و آپارتمان دارند و حاضرند خالی باشند تا اینکه دست کسی بدهند. این خانواده شغلشان کشاورزی بوده یک زمانی کشاورز نمونه بودند و مزارعشان مانند نگین سبزی در این منطقه می‌درخشید ولی از وقتی خشکسالی شد و آب به زمین‌ها نرسید کشاورزی این‌ها هم به مشکل خورد، حسین آقا و برادرش بار و بندیل بستند و شهر به شهر اجاره‌نشین شدند تا با کرایه زمین کشاورزی و چاه آب امرارمعاش کنند، حالا چند روزی است برگشته تا تکلیف این خانه را مشخص کند ببین خدا چقدر هوایت را دارد.

پیرزن سیر تا پیاز خانه را برای زن جوان گفت با دست به درب کرم رنگی اشاره کرد و گفت اینجاست برو به سلامت مادر. راهش را کج کرد خداحافظی کرد، زن تا سرش را چرخاند تا ببیند خانه پیرزن کجاست دیگر اثری از او نبود زیر لب گفت به زودی با او همسایه خواهم شد. حتما پیدایش می‌کنم و تشکر می‌کنم.

متفاوت‌ترین شرط برای اجاره رایگان این خانه ۲۰۰۰ متری! | خانه‌ای که پناه مستأجران نیازمند است

چند دقیقه بعد زن جوان خودش را مقابل منزل حسین آقا دید گل‌های یاس از دیوار حیاط به داخل کوچه خم شده بودند و عطرشان آدم را مست می‌کرد. بسم اللهی گفت و به آرامی زنگ در را فشار داد.

مردی با موهای جوگندمی و لبخند به لب جلوی رویم ظاهر شد، گلویش را صاف کرد و سلام گرمی داد. زن مستاجر به لکنت افتاده بود و نمی‌دانست از کجا شروع کند آب دهانش را قورت داد و گفت:

- مستاجرم به دنبال خانه می‌گردم شما را به من معرفی کرده‌اند، آمده‌ام شرایط را بپرسم، هزینه پیش و اجاره منزل شما چقدر است؟

مرد از جلوی در کنار رفت و در حالی که خانمش را صدا می‌زد به داخل خانه دعوتش کرد روی تخت گوشه حیاط نشست حوض کوچک وسط حیاط نظرش را جلب کرد ماهی‌های قرمز و کوچکی که مشغول بازی بودند و اتاق‌هایی با پنجره‌های مشبک و رنگارنگ، عجب آرامشی داشت این خانه.

تا خواست دوباره از میزان اجاره حرفی بزند آقای میانسالی که حالا فهمیده بود همان حسین‌ آقاست حرفش را قطع کرد و پرسید: همسرتان چکاره است؟

از اوضاع زندگی‌اش گفت از شرایط سختی که بعد از بیکار شدن همسرش سپری کرده‌اند.

- شوهرم کارگر بود شرکت می‌رفت اما مدتی هست که بیرونش کرده‌اند حالا ما مانده‌ایم و سه فرزند و کمرمان زیر بار فشار زندگی خم شده است.

لبخندی بر لبش نشست و گفت: نگران نباش دخترم خوب جایی آمدی. نگران اجاره‌خانه نباش این خانه یادگار پدر و مادرم است خیلی دوست داشتند بتوانند دستگیر نیازمندی باشند و حالا که بین ما نیستند ما خواهر و برادرها به دنبال این هستیم تا روحشان در آرامش باشد. تنها شرطی که دارم این است که سالم زندگی کنید دوست ندارم پای افراد ناباب به این خانه باز شود اگر این قول را به من بدهید تا هر موقع شرایط زندگی‌تان بهتر شود می‌توانید در این خانه بمانید.

حرف‌هایش انگار آب روی آتش بود دلش آرام گرفت و زمزمه کرد: خدایا یقین دارم هر لحظه کنارم هستی و صدایم را می‌شنوی.

حالا ۸ سالی از آن روز می‌گذرد زن به همراه همسر و سه فرزندش در خانه‌ ۲ هزار متری خانواده علایی زندگی می‌کند و صبح و شب برای خانواده علایی دعای خیر می‌کند.

آقای علایی می‌گوید بیش از ۱۶ سال است که دعای خیر این خانواده‌های مستاجر برکت زندگی او و خانواده‌اش شده.

کد خبر 688517
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 280
  • نظرات غیرقابل انتشار: 49
  • حمیدخان IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    133 2
    سالهای طولانی خانه قدیمی ما که 11 اطاق داشت در اختیار سالمندان آبرومندی بود که اجاره ناچیزی پرداخت می کردند اما با عنایت قادر متعال و دعای خیر آن عزیزان هرگز مشکل مالی نداشته و محتاج هیچ تنابنده ای نیستم . یک بار به پیرزنی که سالهای زیاد یک اطاق بزرگ را دو هزار و پانصد تومان اجاره کرده بود گفتم مادر جان! کرایه ات را اضافه نمی کنی؟ با خنده گفت چشم! بعد از عید ، 3 تومان میدم!
  • GB ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    194 7
    چقدر با شرف ! خدا امواتشان را غرق رحمت کند و به این آدم‌های شریف عمر با عزت و برکت عنایت فرماید. در این روزگار که اکثر مردم گرفتار هستند و عده‌ای هم از این وضعیت می‌خواهند نهایت استفاده را ببرند و به مردم تنگ دست نهایت فشار را می‌آورند، وجود چنین انسان‌هائی باعث دلگرمی و وجد می‌شود. واقعیت این است که اکثر صاحبخانه‌ها انسانیت را فراموش کرده‌اند ! البته که، روزی نه چندان دور، پاسخ این رفتارشان را از خالق یکتا خواهند گرفت. از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید، جو ز جو
  • امید IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    این عزیزان فرشته اند مومن ومسلمان وشیعه واقعی هستند خدا حفظشان کند
  • رضا IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    آدرس حاج حسین رو به ماهم بدید
  • محمد IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    خدا پدر و مادرشو بیامرزه این ادمها گنج هستن و هم سخت پیدا میشن هم خیلی کم هستن
  • مریم IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    تعداد این افراد در جامعه امروزی به تعدا د انگشتان هم نمیرسد یکی اینجوری و دیگری مثل صاحبخانه ما حکم تخلیه ۸ واحد رو میگیره و نفرین ۸ خانواده که از صبح تا شب کار میکنند رو به جون میخره ایا این انسانیت هست اینقدر داره که نمیتونه بشماره حتی از باغی خوشش میاد میخواست بخره رفت تحقیق کرد ببینه مالک کی هست متوجه شد مالکش خودشه ۰
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    106 7
    خوش به حالش کاش یکی همچین خوبیی درحق ما هم بکنه
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      67 28
      فیلم هندی تعریف میکنی مگه میشه آدم از یه ملک خوشش بیاد اونوقت نمیدونه که صاحب ملک خودشه.عجب .صبحونه با پنیرت گردو بخور فیلم هندی ام کمتر ببین.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    قابل توجه مستاجران بهتر هست کمی صاحب خانه ها را درک کنید الان یه نقاشی 15 میلیون میشه =مساوی از کرایه 3 تا4 ماه از خونه کابینت 100 میلیون مساوی با پول 1 تا 2 سال از کل کرایه خونه کولر ابی 15 میلیون حداقل اب کفی کولر زمستون خالی کنید تا نپوسه یک ماه هم باید کمیسیون به بنگاهی بدن یک ماه هم از کرایه را مالیات بدن بعضی ها هم از کرونا سو استفاده کردین. پس با صاحب خونه مدارا کنید چون اونا هم برای تامین خرج مخارج همون خونه ای که شما توش نشستید دارن کرایه میگیرن تازه همش هم خرج تعمیرات شیر الات دستگیره و لولای کابینت میشه دو سال میش فنر کابینت 70 هزار تومان بود دو سال پیش یه رنگ 350 هزار تومان بود مگرنه کرایه ها خیلی هم پایین هست با این مقایسه : 10 سال پیش با کرایه فقط یک ماه از خونه. یک متر خونه نوساز یک موتور سیکلت 125 یک.عدد سکه دو یا سه عدد کولر ابی یک عدد کولر گازی 10 متر زمین تو شمال حالا کرایه کل سال حساب کن خودت که 10 سال پیش چه قدر کرایه خونه ها بالا بوده الان چی خونه نوساز متری 30 میلیون موتور سیکلت 20 تا 30 میلیون کولر ابی 15 میلیون کولر گازی 16 تا 25 میل
    • علی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      آنقدر اینجوری حساب کتاب کن تا دق کنی تو
    • Mehran IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      میدونی دوست من ماها که مستاجریم فقط صاحبخانه هارو میبینیم که اجاره رو بالا می‌بره اونم بخاطر تورم و وضعیت بد اقتصادی نگاه نمی‌کنیم که مشکل اصلی از کجاست چرا این مشکلات قبلا اینجور وحشتناک نبود؟ صاحبخانه هم شاید کارمندی باشه که روی اجاره خونه حساب کرده برای خرج شهریه کمرشکن دانشگاه فرزندانش اینارو ما میدونیم ولی همه مستأجران اینجوری فکر نمیکنن.فقط لعنت نفرین میکنن صاحبخانه هارو .بهتره دنبال مقصر اصلی باشن تا صاحبخانه بیچاره
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      20 5
      این چه اخلاق زشتیه که داریم که دنبال سوژه و خرده گرفتن هستیم.جناب شاید منظور آقا این بوده که حساب و کتاب ثروتش از دستش در رفته.حالا جمله منو سوژه کن که مگه ثروت فن ره که درب ره.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    49 20
    خدا خیرشان بدهد ای کاش در شیراز هم همین طور آدم های وجود داشته باشند
    • علیرضا IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      قرارنیست هرسال کابینت وکولر و...عوض بشه وخونه هم رنگ بشه با مستاجر قراربزارید همونطور که سالم تحویل گرفتن سالم هم تحویل بدن خسارت زدن خودشون تعمیر کنن یا از پول پیش کم بشه قرارنیست مستاجر پول ساخت خونه رو بابت اجاره بده خونه اجاره کرده نخریده که
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      نخیرآقای محترم خرج خرابیای خونت نمیشه...اجاره هایی که میگیری خرج دانشگاه آزاد دختروپسرت میشه،خرج مسافرتت میشه،خرج عوض کردن ماشینت میشه،...بازم بگم؟!!!پررررووو
    • Hamed IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      واقعا دلم واست سوخت این همه هزینه و خرج داری دعا میکنم خدا ازت خونه هات رو ازت بگیره که راحت بشی از اینهمه سختی و خرج ایشالله بگیره بده به یه نفر که یه خونه هم نداره که تورو درک کنه
    • مادر دو فرزند IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      69 10
      صاحبخونه ما پول آب و برق و گاز خونش رو از ما می‌گرفت وقتی به بنگاهی گفتیم که این آقا اصلا به ما قبض یا پیامک نشون نمی ده بهش گفت و ایشون هم خودزنی کردن و به پدر و مادر فوت شده خودش فش میداد اصلا صاحبخونه ها انصاف ندارن
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      می‌خوای بیا بگو خرج زایمان زنت چقدر می شه اونم بگیر.همین کرایه هایی که می گیرید بیشتر از قیمت اصلی خونه است.خدا کنه هر کسی کرایه نا معقول می گیره درد بشه بره تو جون خودش و خانواده اش
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      108 7
      طوری حساب میکنی که انگار هرسال صاحب خونه ها کابینت و رنگ‌ و لوله کشی مجدد انجام میدن. اگه یه نقطه رنگ کم و زیاد بشه صاحب خونه هزینه شو میگیره هر وسیله ای که خراب بشه هزینه شو میگیره ، شیرآلات و متریال مصرفی هم که کلا با مستاجر هست. متاسفانه بعضی از ما خدا و انسانیت رو فراموش کردیم
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      76 10
      بله چه خوب حساب کتاب میکنید مگه هر مستاجر میره شما کمو و کابینت عوض میکنید بعدشم فکر کنم خبر رو خوب متوجه نشدید این خبر رو نوشته تا صاحبخونه ها یکم انصاف رو خوبی رو انسان بودن رو یاد بگیرن
  • US ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    41 6
    مگر انسانیت چگونه است مگر فرشته خدا چگونه است دورنیست کسانی که از انسانیت بدورند پاسخش را دریافت خواهند کرد خداوند روح خود را یگانه به انسان دمیده
    • رضاطاهری IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      25 6
      بخدا صاحب خانه ها مسلمان نیست نه رحم داره نه مروت نمیگن خدا یه روزی تورا هم جای اینا قرار میدن سیرجان بخاطر معدن بیداد کرده کرایه خونه ما بوده ۱۳۰۰خونه قدیمی که کوفت هم نداره الان میگه ۳تومن واقعا انصافه
  • زینب IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    60 12
    پس خدا کجا بود ؟‌ سه ساله بودم پدرم رفت ۱۱ سالگی مادرم هیچوقت رنگ خوشبختی ندیدم همیشه منتظر که خانواده ام برگردن و مصیبتها کشیدم آلان هم لنگ پول پیشم و تک و تنها دارم بار زندگی و دو فرزندم رو بدوش میکشم از ازدواج هم شانس نیاوردم و جدا شدم نمیدونم اصلا خدا منو تا حالا دیده ؟‌ پارسال هم خواهرم رو با کرونابرد سالها داغ و حسرت اینکه یک روز پدرو مادرم زنده میشن و برمیگردن داشتم حالا خواهرم هم اضافه شد بازم میگم خدایا سپاس که هیچوقت نذاشتی به هیچ کدوم از آرزوهام برسم ولی کاش سر از حکمتش در میآوردم 😭😭😭😭😭😭
  • سمانه IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    62 8
    حاج حسین هایم آرزوست
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    47 7
    وای خدانصیب ماهم بکنه همچی ادمهایی اونم توایران خیلی کمه اندازه یه انگشتم نیست واقعااکه انسانیت هنوززندست
    • احمد IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      25 1
      توروخدا ادرس حاج حسین را به من بدید چون۲۲ساله بادوبچه معلول مستاجران دیگه خسته شدم الان هم بااین اوضاع صاحب خونه گفته یا ۱۰۰ تومان پیش دومیلیون اجاره یا تخلیه شما بگید من چکار کنم؟
  • ح IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    27 2
    خدا حفظ کنه من هم اجاره نشینم آدرس یک خیره را هم به ما بدید
  • جامونده IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    37 7
    هیییی سال ۹۶ خودرو المانیم رو فروختم ۴۷۰میلیون و ۶۳۰میلیون هم گذاشتم روش شد ۱۱۰۰ و شهر ری زندگی میکردم میخواستم ۲ تا خونه ۱۸۰ متری بخرم تو همون شهرری یا ۴۰۰ متر سوله در شهرک صنعتی خاوران بخرم برای کارم که نجارم ولی دست دست کردم که قیمتا کمی بیاد پایین بعد بخرم پول موند تو بانک تا سال ۹۹ که تونستم باهاش یه خودرو کره ای بخرم الانم که تو همین شهرری خستم صابخونم گفته برای خونه ۱۳۰ متری نوساز باید ۱میلیارد پول بدم این کجاش انصافه که من میتونستم با همین پول دو تا واحد ۱۸۰ متری بخرم ولی الان ۱۳۰ متری رو باید ۱میلیارد رهن کنم
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    28 8
    با یک گل بهار نمیشه .
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    24 5
    سلام اي كاش يكي از اين آدمها برا من هم پيدا بشه . اينقدر دنبال خانه گشتم پيدا نكردم با اين حقوق كه ميگيرم براي اجاره هم كم ميارم چه برسه به خرج و مخارج خانه . فقط شرمنده زن و بچه هستم
  • هادی US ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    60 9
    ۸ سال گنکر خورده انگر انداخته بابا خیلی پررویی یعنی توی این هشت سال نتونستی خودتو جمع و جور کنی..بلند شو بزار یه عروس داماد یا یه خانواده ایی که الان به مشکل برخوردن سه سال بشینن ..بخدا سنگ پای قزوین ام همچین رو نداره.. من فقط سه سال بشینم اونجا راحت پول یه اجاره خونه رو درمیارم...واقعا که
  • جلال IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    32 3
    اللهم صل علی محمد و آل محمد ،وعجل فرجهم،وحشرنامعهم خداوند خیرکثیر به این جور صاحب خانه ها عنایت کند! ان شاالله! ازهردست که بدهی،از همان دست خواهی گرفت! (تزریق جلیل)
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    35 4
    مستاجر ما هم از ابتدای کرونا تا الان رهن ۳۰ و اجاره ۳ میلیون تومن برای واحد ۱۱۰متری میده! الانم یک ساله اجاره هم نمیده! با اوضاع املاک اصلا دلمون راضی نیست بیرونش کنیم یا چیزی... 😪 چون خودمون درد مستاجری کشیدیم...
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    43 2
    کاش حاج حسین یه مدت هم تعیین می‌کرد برای استفاده از خونه که بقیه هم استفاده کنن آدم های گرفتار کم نیستن
  • حقیقت IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    39 4
    خداخیرشون بده ماهم فردی را می شناسیم که ۵ طبقه اپارتمان ۱۸۰ متری نوساز خودش را با ۲۰۰هزترتومان به زوج های سالم اجاره می دهد وخودش مستاجره درخانه ای ۸۰متری قدیمی درجنوب شهرتهران اومیگوید من توان پرداخت اجاره دارم اما جوان ها ندارند خوش به حالشون که اینقدر خوب وباخداهستند.
  • سارا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    59 5
    نه ب اون شوری شوری.نه ب این بی نمکی.چخبره 8ساااال.سر دوسه سال پاشید تا ی بنده خدای دیگه ای بنشینه.اونم خونه دوهزارمتری.لااقل دیوار بکشن تقسیم شه چندین خانوار بتونن ازش استفاده کنن
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    36 2
    سلام این خانه کجاست میشه من اجاره کنم من الان در یه اتاق زندگی میکنم که هر لحظه شاید اضافه اجاره بیاد و خدا میدونه چی میشه
  • زهراهاشملو IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    24 1
    تورو خدا از این گزارشها زیاد بنویسین وتهیه کنین این اتفاقهای خوب مردم رو تشویق میکنه وشماهم ثواب میبرین ..مردم باید بدونن هنوز مردانگی ومحبت وعشق یه همنوع و مسلمونی هست ..متشکرم .
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      9 0
      هستند صاحب خونه هاخوب وهستند صاحب خونه های بد بیایید از خودمون شروع کنیم خوب بودن را این جوری خوبی ها زیاد می سوند
  • احمد ۵۰ IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    22 1
    خونه رایگان هم هست ولی به چه قیمتی،متاسفانه برخی از پول دارا منزل به افراد ضعیف میدن و ازشون سوء استفاده های بد و زشت که جای بیان کردنش نیست میکنند و همه انها حان حسبن نخواهند شد.
  • فاطمه جعفری IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    10 5
    رزرو تلفنی انلاین بلیط هواپیما و قطار
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    17 6
    صاحبخانه من هم مثل آقای علایی است با این تفاوت که هزینه رهن و اجاره را به اختیار خودم گذاشته است خدا خیر دنیا و آخرت به اینجور انسانها عطا کند
  • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    35 4
    کارشون بسیار بسیار پسندیده هست ولی نه اینکه یک خانواده ۸ سال بمونن
  • ناشناس IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    16 2
    ما که با هر که ساختیم دلمون شکست و جیبمون را زد از مال دنیا اندکی دارم اگر از من میشنوین کمک از کسی نخواهید جز خدا به خدا امید داشته باشید ولی به امید خدا نمانید اگر جیبتان را نزدن برنده اید کمک پیش کش از بنده حقیر یادتون بمونه
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    50 3
    خدا بزرگه. هنوز انسانیت از بین نرفته.
  • ایمان IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 2
    شاید صاحبخانه شما مستاجر دیگری باشد که همان شرایط شما برای خود اوهم پیش امده
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 2
    این روزا که بعصی ها حق مردم رو می خورن این جور ادم ها کمیا هستن باید برای وجودشون دعا کرد
  • ع IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 0
    کاش شماره این آقا رو میدادید
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 1
    منم خونه مو با مبلغ بسیار کم اجاره دادم ولی تو بوق و کرنا نکردم.
  • عباس IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    17 1
    بخدا من کرایه خونه ای رو که داشتم یک سوم از مستاجر گرفتم خونه نوساز بود خونه و امکانات رو که نابود کردند هیچ قبض گاز آب و برق رو ندادند هیچ هفت ماه هم کرایه ندادند با این حال که اوضاع مالی خوبی داشتند انقدر من رو اذیت کردند که مجبور شدم خونه رو زیر قیمت مناسب بفروشم تا از دستشون خلاص بشم
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    9 1
    خدا خیرشون بده وپدر ومادرشون رابیامرزه
  • بینام درشیراز IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 0
    خدا بهش خیربده . هنوزم ادمای خوب با انصاف وجود دارن البته اتگشت شمار هستن خیلی کم . دوسال پیش که کرونا شدید بود صاحبخونه ما یهفته به مادفقط فرصت داد هرچی گفتیم بنگاه ها تعطیل صبرکنید گفت نمیتونم میخوام خونمو تعمیرکنم ما بدبختی تنوستی خونه گیر بیاریم اون خونه الان دوسال خالیه اجاره نمیده فوق العاده ادم بی انصافی بود
  • امیر حسینی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    12 2
    مستاجرم سه سال است خانه من نشسته آدم خوبی است و سالم زندگی میکند با شرایط اقتصادی خراب امروز در حالی که خودم هشتم گروی نهمه ماندم چه کنم چقدر کرایه اش را زیاد کنم اطراف ما با این پول کسی خانه نمی‌دهد همسرم میگه خودمان درگیر هستیم .گفتم خدا تا حالا مارو ول کرده به امان خودمان میگه نه میگم باید رحم کنی تا خدا بهت رحم کنه خدایا تو شاهد باش رحم میکنم تو به من و خانواده ام رحم کن
  • مش قربون IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    16 1
    کاش من هم پیش خانواده ام در کانادا بودم ولی افسوس که آنها هم اینجا پیش ما هستن
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    12 1
    خدایا نسل این نوع آدمهای نیک سرشت رازیاد کن آمین یا رب العلمین !
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 1
    چه غصه ی زیبایی مثل رومان می مونه ...در این وادی
  • آقای آزاد IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 3
    سلام صاحبخانه من فوت کرد و قبل از فوت برسازنده قراردا مشارکت بست وقتی مهلتاجاره تمام‌شده سازنده پدرمارودآوردتاماتخلیه کردیم دقیقا روزی که ماتخلیه کردیم حکم گرفته وحسابهای بانکی من رامسدودکرده و الان حدود ۶ماه است نه حسابمنرا با می‌کند نه تکلیف معلوم می‌کند می‌گوید باید روزی ۵۰۰ هزار مان خسارت بدهی اینرسم انسانیت هست
  • سید IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    13 1
    ایشالله همه این خیرا دست به خاک میزنن طلا بشه ایشالله همه یه سقف بلایه سرشان داشته باشن که برایه خودشان باشه اگه ازتون راضی باشن خدا فرد را عاقبت بخیر میکنه دعا کنید عاقبت بخیر بشید و به خوبی یادتون کنن ...
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 0
    الهی خیر ببینید اجرتون با خدای متعال ای کاش همه صاحب خانه ها انصاف داشتند رحمو مروت داشتند، افسوس صدافسوس روزب روز حریص تر می‌شوند
  • نازگل نوروزی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 0
    کاش یکیم برا ما پیدا میشد تا منو پسرمو پناه بدهد 😭😭😭
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 3
    بخدا اینقدر صاحب خانه هارو بد نگید...اگر این همه گرونی نباشه ..مالک مستاجر سالیان سال باهم زندگی میکنن...
  • بهرام جوادی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 3
    داستان تعریف میکنی. داستان های خسته کننده و و و و اگر چنین افرادی در این سرزمین بین این ۸۵ ملیون هستند خداحافظشون باشه و باید مجسمه هاشونو از طلا ساخت . والسلام
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 2
    خونه دربست دادم مستاجر البته عروس داماد ..الان سه سال نشستن.. با کمترین اجاره..کابینت نو داغون کردن..اجاره .چهار ماه یکبار نمیده..حتی درختهای باغچه رو آب نمیده..دیک موتور خونه سوراخ شد.موتور خونه تا زانو لجن اب بود .راه چاهک رو باز نکرد اب بره...حیاط کرده نمایشگاه ماشین.. شش ماه پول گاز رو نداد .خودم دادم..حالا خدا وکیلی بگید من باید چیکار کنم
  • صابر IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    11 0
    ای خدا چی می شد یک حاج حسین هم برای من پیدار میشد دیگه نمیتونم جا به جا شوم شصت سالم است خونه ندارم از امسال هم کرایه ها خیلی رفته بالا نمیتونم خونه پیدار کنم خدایا خودت رحم کن دیگه توان ندارم
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    8 4
    مستاجر من رفت شهرستان..خونه رو خالی کرد..خدایا..تمام کابینت داغون ..شیرآلات خراب ..توالت فرنگی ترک خورده..درب کمد شکسته ..نقاشی شده تحویل دادم ..باید نقاشی بشه..مگر چقدر اجاره گرفتم ..خونه دوماه تا سه ماه کار داره. کم صدمیلیون هزینه داره.. پس مستاجر ها انصاف ندارن.خونه رو تمیز همه چی سالم نو تحویل گرفتی ..مخروبه تحویل داد
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    23 6
    بابا انگار متوجه نشدید این افسانه هست ؛اخه کدوم آدم عاقلی خونه ۲۰۰۰متری رو میده به یک خانواده ؛همش تخیلات نویسنده بود ؛بنده خدا مستاجره؛انگار خواب دیده ؛وقتی بیدار شده ؛دیده چه داستان خوبی میشه