آمازون در حال راه‌اندازی ناوگانی از دوچرخه‌های باربری الکترونیکی و تیمی از کارکنان تحویل به‌صورت پیاده برای جایگزینی هزاران ون در جاده‌های لندن است.

ون خودران

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، این خرده‌ فروش آنلاین نخستین هاب میکروموبایلیتی خود را در هاکنی که شرق لندن است باز می‌کند و همراه با ناوگان خودروهای برقی موجود تلاش می‌کند تا تحویل کالای ۵میلیون نفر را در سال با روشی بسیار کم آلاینده‌تر انجام دهد. این دوچرخه‌ها توسط شرکت‌های مختلف اداره می‌شوند، نه مستقیما توسط آمازون.
آمازون در سال‌جاری به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای کاهش انتشار کربن، مراکز تحویل بیشتری در سراسر بریتانیا درنظر گرفته است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان مرکز حمل‌ونقل محموله با دوچرخه و پیاده در شهر لندن نام گرفت، اما این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده است.
جان بامفری، مدیر آمازون در بریتانیا، گفت: آمازون به سمت آینده‌ای با کربن خالص صفر جهانی پیش می‌رود. یکی از راهکارهای ما، تغییر شبکه‌های حمل‌ونقل است.

دوچرخه‌های باربری الکترونیکی جدید و ناوگان رو به رشد تحویل وسایل نقلیه الکتریکی ما به ما کمک می‌کنند تا در ماه‌های آینده بیش از هر زمان دیگری در سراسر لندن و بریتانیا تحویل کالا به مشتریان را بدون آلوده کردن هوا، انجام دهیم.

مت کوبان، عضو کابینه شورای هاکنی برای محیط‌زیست و حمل‌ونقل، از این طرح استقبال کرد. او گفت: «اگر می‌خواهیم کربن را به صفر برسانیم، مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای قدم اول و مهمی است. ما واقعا خوشحالیم که با آمازون برای حمایت از خروج ون‌های سنتی از خیابان‌ها و جایگزینی آنها با دوچرخه‌های الکترونیکی همکاری کردیم. این کار به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا برای مردم در هاکنی و فراتر از آن کمک می‌کند.»
طبق اعلام انجمن دوچرخه، حدود ۲۰۰۰ دوچرخه باری در بریتانیا برای استفاده تجاری در سال ۲۰۲۰ فروخته شد و تعداد مشابهی برای استفاده خانواده‌ها و افراد به فروش رسید. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال گذشته افزایش یافته باشد.

کد خبر 688318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha