همشهری آنلاین: معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش از در دستور کار قرار داشتن اجرای طرح پیشرفت تحصیلی برای دانش‌آموزان راهنمایی دارای نمره‌های مرزی خبر داد.

عباس رهی در تشریح نحوه اجرای این طرح، گفت: با برگزاری کلاس‌های درسی فوق‌العاده، از تجدید شدن دانش‌آموزان دارای نمره‌های مرزی در این مقطع جلوگیری می‌شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با یادآوری این مطلب که طرح فوق هنوز به مرحله تصویب نهایی نرسیده و در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح پیشرفت تحصیلی در دوره راهنمایی برای جلوگیری از تجدیدی نمره‌های مرزی به معنای این نیست که دیگر هیچ دانش‌آموزی تجدید نمی‌شود، بلکه اگر کسی دچار تجدیدی شد، تجدیدی خواهد ماند و آموزش و پرورش فقط برای پیشگیری دانش‌آموزان از ابتلا به چنین مواردی نسبت به این کار اقدام می‌کند.

معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش همچنین با رد برخی اظهارنظرهای پیشین مسوولان آموزش و پرورش مبنی بر رویکرد آموزش و پرورش در حذف تجدیدی دانش‌آموزان در این وزارتخانه، تصریح کرد: تجدیدی در آموزش و پرورش باقی می‌ماند، زیرا نمره ملاک عمل کنکور است و باید به سطح نمره دانش‌آموزان به ویژه در دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی توجه شود که عقبه آن نیز در دوره راهنمایی است.

رهی این موضوع را نیز خاطر نشان کرد که طرح ارزشیابی توصیفی و حذف نمره تنها در دوره آموزش ابتدایی اجرا می‌شود و لذا به دوره‌های راهنمایی و متوسطه وارد نخواهد شد.

کد خبر 68802

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز