مجموع نظرات: ۲۴
یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
۲ نفر

فقط با کمتر از یک ساعت رانندگی از تهران به سمت شهریار زیبا و پر از درختان نوبرانه میوه، و دشت زیبای شقایق، خاطره خوشی را می‌توانید در تقویم زندگی‌تان ثبت کنید.

اجاره ویلا شهریار

سفر به شهریار و اجاره ویلا در شهریار یک گزینه جذاب برای تجربه سفری به یاد ماندنی در منطقه‌ای ییلاقی و لوکس در نزدیکی تهران است. اگر پایتخت نشین باشید حتما برایتان پیش آمده که از روال زندگی تکراری روزمره کلافه شوید و دلتان بخواهد از دست ترافیک و شلوغی و استرس فرار کنید و به یک گوشه دنج در طبیعت پناه ببرید و در آب و هوای فرح‌بخش آن نفس بکشید. برای  پناه بردن به دل طبیعت از چنگال تهران، بهترین راه، سفر به شهرها و مناطق ییلاقی نزدیک تهران مثل شهریار، و اجاره ویلا اطراف تهران است. با این کار علاوه بر اینکه لذت اقامت در یک ویلای شخصی را تجربه می‌کنید، از هوای پاک و آرامش طبیعت زیبا و سرسبز هم بهره خواهید برد.

شهریار شهری زیبا و سرسبز در نزدیکی شهر تهران که به دلیل داشتن باغ‌های سرسبز و پرمیوه و آب و هوای مناسب به ریه شهر تهران معروف است و یک مقصد جذاب برای تعطیلات آخرهفته‌ای محسوب می‌شود.

در این مطلب امکانات اقامتی و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این شهر خوش آب و هوا را با هم مرور می‌کنیم.

    • شهریار کجاست؟

از غرب تهران در مسیر بزرگراه لشگری که خارج می‌شوید، در حاشیه مسیر کم کم درختان تنومند جلوی چشم‌تان قد علم می‌کنند و این یعنی به شهریار نزدیک می‌شوید. شهریار در ۴۰ کیلومتری غرب تهران قرار دارد که به دلیل طبیعت سرسبز، آب‌ و هوای تمیز و مجاورت با تهران، مورد توجه پایتخت نشینان قرار گرفته است. وارد شهریار که می‌شوید باغ‌های بزرگ و فراوان که در بهار غرق شکوفه و میوه‌های خوشمزه و آبدار می‌شوند، توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

میوه‌های باغ‌های شهریار معروف‌اند. انگور، گوجه‌سبز، آلبالو، گیلاس، هلو، توت‌فرنگی و هر میوه خوش آب و رنگی که بخواهید، در شهریار هست و در سفر به شهریار در بازگشت دست ‌خالی نخواهید بود و کیسه‌های رنگ به رنگ میوه شما را همراهی می‌کنند.

شهریار علاوه برهوای پاک، باغ‌های سرسبز و فراهم کردن امکانات اقامتی به یادماندنی مثل اجاره ویلا، قدمت تاریخی هم دارد. آثار باستانی و آتشکده‌های آن گواهی بر این قدمت تاریخی هستند.

    • ویلا شهریار

در سفر به شهریار حتما متوجه خانه‌باغ‌ها و ویلاهای زیاد این شهر می‌شوید.

ویلا و سوئیت‌هایی که با داشتن امکانات کامل رفاهی برای اقامت مسافران و گردشگران تدارک دیده شده‌اند و شما با اجاره ویلا شهریار می‌توانید یک سفر به یادماندنی را تجربه کنید.

البته یکی از پیشنهادهای جذاب آخر هفته‌ای برای پایتخت نشینان که در فصل بهار با طبیعتی سرسبز و دشت گل انتظار طبیعت دوستان را می‌کشد، دماوند است که فقط حدود ۱۱۶ کیلومتر با شهریار فاصله دارد.

تهرانی‌ها کافی است راست جاده را بگیرند و به سمت کوه زیبای دماوند پیش بروند تا با دیدن زیبایی های طبیعی این منطقه غافلگیر شوند.

اجاره ویلا شهریار | ییلاقی خنک در نزدیکی تهران

کوه دماوند، غار رودفشان، دریچه تار و هویر، دشت مشا، آبشار تیزآب و چشمه دیوآسیاب بعضی از مناظر طبیعی است که در منطقه دماوند می‌بینید.

اگر دوست دارید در کنار خانواده آخر هفته خاطره‌انگیزی را بسازید، کافی است به سایت جاجیگا مراجعه کنید و با اجاره ویلا در شهریار و یا اجاره ویلا کردان دنبال رویای‌تان بگردید.

جاذبه های طبیعی و تاریخی شهریار

  • سرخ شقایق شهریار

دشت سرخ شقایق شهریار یکی از زیباترین دشت‌های ایران است؛ دشتی سراسر سرخ و پوشیده با گل‌های شقایق را در دل طبیعتی سرسبز.

هر سال از اواسط بهار یعنی اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد این دشت وسیع یکدست سرخ آتشین و معطر با عطر گل‌های خودروی شقایق می‌شود.

دشت سرخ شقایق شهریار یک قاب‌ دلبرانه از طبیعت است که هر کسی تمایل دارد از نزدیک به تماشای آن بنشیند.

اگر قصد دارید خستگی روزهای کاری را از تن به در کنید و اندکی هوای تازه تنفس کنید، در عین حال چشم‌هایتان را با این منظره زیبا و طبیعت بهاری نوازش دهید، در سفر به شهریار این دشت زیبای شقایق را از دست ندهید.

دشت شقایق شهریار در دهستان اخترآباد در ۵۰ کیلومتری شهریار و ۲۵ کیلومتری جنوب غربی صفادشت قرار دارد.

در جاده شهریار پیش از آن که به سیمین دشت برسید ورودی دشت شقایق را مشاهده می کنید.

اجاره ویلا شهریار | ییلاقی خنک در نزدیکی تهران

      • رستم شهریار

معروف بودن شهریار به طبیعت سرسبزش باعث شده بسیاری ندانند که چه تمدن کهنی در این شهر خفته است.

آثار باستانی و تایخی که قدمت برخی از آن‌ها به هزاره‌های قبل از میلاد برمی‌گردد نشانه‌های قدمت این منطقه است.

یکی از جاهایی که در سفر به شهریار، می‌توانید شکوه تاریخ و طبیعت را همزمان در آن تماشا کنید، کوه تخت رستم در غرب روستای قجر شهرستان شهریار است.

در دامنه این کوه یک آتشکده می‌بینید که بازمانده دوران ساسانیان است .

برای رفتن به تخت رستم می‌توانید با ماشین خودتان تا پای کوه بروید اما برای رسیدن به آتشکده لازم است که از تپه‌ای شنی بالا بروید.

پس بهتر است تجهیزات کوه‌نوردی همراه خود داشته باشید.

      • کیکاووس شهریار

در فاصله‌ای ۱۲ کیلومتری از تخت رستم به یکی دیگر از آثار تاریخی شهریار که قدمت آن به دوره ساسانیان برمی‌گردد،  یعنی تخت کیکاووس می‌رسید.

روزگاری در این مکان مراسم و آئین‌های مذهبی و جشن‌های با شکوهی مثل جشن سده یا مهرگان برگزار می‌شده اما امروزه سرد و بی فروغ شده.

      • وقلعه جوقین شهریار

سفر-به-شهریار-اجاره-ویلا-درشهریار-قلعه-جوقین-شهریار

یکی دیگر از آثار تاریخی شهریار تپه جوقین است که بر بستری از گل و گیاه آرام گرفته؛ قلعه‌ای کهنسال و افسانه‌‎ای که علی رغم کهن بودنش، ناشناخته مانده.

این تپه شبیه یک قلعه است؛ قلعه ای عظیم که با همه عوامل ویرانگر مقابله کرده و با عظمت و شکوه دیرینش استوار مانده و به شکل امروزی خود درآمده است.

اجاره ویلا شهریار | ییلاقی خنک در نزدیکی تهران

اگر دنبال جایی ساکت و دنج برای گشت و گذار هستید این تپه گزینه مناسبی است. کافی است حدود ۱۰کیلومتری بعد از شهریار، در جهت جنوب غربی و به سمت شهر وحیدیه رانندگی کنید تا به آن برسید.

    • آخر

شهریار منطقه‌ای ییلاقی با آب و هوای خنک و طبیعت سرسبز است که با وجود انواع و اقسام ویلاهای لوکس به یک فضای جذاب گردشگری برای تهرانی‌ها تبدیل شده است.

در سفر به شهریار به فاصله کمی از تهران به فضای خوش آب و هوا و باغ‌های میوه می‌رسید و با اجاره ویلا اطراف تهران تعطیلات آخر هفته جذاب و متفاوتی را در دل طبیعت خواهید داشت.

کد خبر 687821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 21
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • وحید IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    10 4
    آخر هفته خیلی میچسبه یه دورهمی تو ویلاهای استخردار شهریار.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    10 21
    آب‌وهوا‌ش‌مفت‌نمی‌ارزه گرم‌گرمه