مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: اولین همایش فناوری نوین در آب شیرین‌کن‌ها طی روزهای 28و29 آبان ماه جاری توسط پژوهشکده مهندسی آب دانشگاه تربیت مدرس در نیروگاه طرشت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، دبیر اجرایی اولین همایش فناوری‌های نوین در آب شیرین‌کن‌ها ،گفت: هدف از برگزاری این همایش بحث و تبادل نظر در زمینه روش‌های مربوط به شیرین‌ کردن آب و آشنایی با تجهیزات و تأسیسات آب شیرین‌کن‌ها در ایران و کشورهای جهان و تعامل بخش صنعت و دانشگاه است.

محمدی افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی، وضعیت فعلی تأمین و مصرف و افزایش تقاضای آب شیرین‌کن به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی ایران و همچنین استفاده از تکنولوژی نوین برای تأمین آب از مناطق شور از ضروریات کشور است.

وی اظهار داشت: سعی شده محیطی فراهم شود تا آخرین دستاوردهایی که در سطح جهان وجود دارد وارد کشور شود و این فناوری‌ها را در بین افراد علمی و صنعتی گسترش دهیم، به همین دلیل کارهایی در زمینه ساخت این فناوری در کشور شروع شده است و این همایش بستری برای آشنایی متخصصان و تولیدکنندگان ایرانی با فناوری‌های کشورهای دنیا است.

دبیر اجرایی در ادامه گفت: از موضوعات مورد بحث در این سمینار، بررسی روند فعلی و آتی صنعت آب شیرین‌کن‌ها، فرآیندهای نوین پیش تصفیه آب و اثرات زیست‌محیطی واحدهای آب شیرین کن، تجارب بهره‌برداری از واحدهای آب شیرین کن، طرح و توسعه و خصوصی‌سازی و بهبود و نوسازی سامانه‌های آب شیرین‌کن است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.modares.ac.ir/ds2006 مراجعه کنند.

کد خبر 6878

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز