مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه باید اختیاراتی از معاونت حمل و نقل به سازمان تاکسیرانی تفویض شود تا بتوانیم یک‌سری از موضوعات را حل و فصل کنیم، گفت: طبق این دستورالعمل باید شرکت‌های خصوصی در زمان اوج ترافیک به تاکسی‌های خطی، مسافر ندهند.

مديرعامل تاكسيراني

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اسماعیل بگی درباره هوشمندسازی حوزه تاکسیرانی، بیان کرد: چهار بخش (سامانه‌های خدماتی، سامانه‌های نظارتی، پرداخت الکترونیک و حمل و نقل عمومی) در هوشمندسازی مدنظر قرار دارد. بخشی از این اقدامات طی سال‌های گذشته انجام شده اما به علت وسعت کار و ضرورت به روز بودن، بخش دیگری از اقدامات باقی مانده است.

چکیده صحبت‌های مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را در ادامه می‌خوانید:

*بخش نخست مربوط به خدماتی است که به شهروندان و تاکسیرانان ارائه می‌شود. سامانه‌ای تحت عنوان سیماتاکسی از گذشته وجود داشته اما بسیاری از فرآیندهای این سامانه نیازمند اصلاح و بازنویسی هستند.  سامانه سیما تاکسی امکان نظارت و ارائه خدمات به صورت کاملاً درست را ندارد. هدف سازمان تاکسیرانی این است که تمامی خدمات سامانه، غیرحضوری و الکترونیک شود؛ یعنی تاکسیرانان و شهروندان بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز درخواست خود را ثبت و از خدمات به صورت غیرحضوری بهره مند شوند.

* توسعه اپلیکیشن‌های خدمات تاکسیرانان با هدف غیرحضوری سازی، ارزان سازی و پایداری خدمات (صدور پروانه، مرخصی، امکانات رفاهی و ...) و همچنین توسعه اپلیکیشن خدمات به شهروندان در جهت ارتقاء رضایتمندی (نظارت، نظرسنجی، اطلاع رسانی و ...) در دستور کار قرار دارد.

*در سال‌های گذشته، نظارت بر عملکرد تاکسیرانان، هوشمند سازی شده نبود. باید ماتریسی از موضوعات مختلف استخراج شود تا پس از آن به سمت مرحله اجرا پیش رویم. از طریق هوشمندسازی سامانه‌های نظارتی می‌توان به عملکرد تاکسیرانان پی برد تا بر مبنای عملکرد عادلانه، رتبه بندی شوند. درحال حاضر هیچ اطلاعات جامعی از عملکرد تاکسیرانان در دست نیست که همین موضوع ضرورت هوشمندسازی را می‌طلبد.

*همزمان با اعمال نرخ کرایه جدید تاکسیرانان از اردیبهشت، بارکد پرداخت الکترونیک روی برچسب کرایه تاکسی‌ها ثبت شد. همچنین بارکدهای جانبی درحال حذف هستند. همین امر باعث شده تا دسترسی به پرداخت الکترونیک کرایه بیشتر شود. پرداخت الکترونیک کرایه در ماه‌های اخیر، حدود دو نیم تا سه برابر افزایش یافته است. درضمن همه تاکسیرانان قابلیت نصب بارکد پرداخت الکترونیک کرایه را دارند.

*حدود دو سال گذشته قراردادی میان معاونت حمل و نقل و شرکت خصوصی اسنپ منعقد شد تا طی آن دستورالعملی اجرا شود. ناظر این دستورالعمل معاونت حمل و نقل است. وزارت کشور باید اطلاعاتی درباره شرکت‌های تاکسی اینترنتی را در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار دهد.

* معاونت حمل و نقل  باید الزاماتی را در خصوص تاکسی‌ها رعایت کند. باید اختیاراتی از معاونت حمل و نقل به سازمان تاکسیرانی تفویض شود تا بتوانیم یک‌سری از موضوعات را حل و فصل کنیم. البته دستورالعملی هم توسط سازمان تاکسیرانی آماده شده اما باید معاونت حمل و نقل آن را به وزارت کشور تحویل دهد. طبق این دستورالعمل باید شرکت‌های خصوصی در زمان اوج ترافیک به تاکسی‌های خطی، مسافر ندهند.

* درحال تلاش هستیم تا ارائه ایساکوکارت به تاکسیرانان مداومت و نظم بیشتری داشته باشد و همچنین مشمول همه تاکسیرانان شود. درحال حاضر فقط یک دهم تاکسیرانان شهر تهران از خدمات ایساکوکارت بهره برده‌اند. همچنین تفاهم نامه‌ای با بانک رسالت امضاء شده است که درحال عملیاتی کردن آن هستیم. طبق این تفاهم نامه، امکان خرید قطعات خوبی برای تاکسیرانان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان فراهم می‌شود.

کد خبر 687599
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha