نیروهای اوکراینی در انگلستان، در حال آموزش کار کردن با سیستم‌های موشک پیسرفته پرتاب چندگانه (MLRS) هستند.

موشک

به گزارش هشمهری آنلاین و به نقل از رویترز، صدها سرباز اوکراینی آموزش نظامی خود در انگلستان را به همراه کار با سیستم‌های نظامی مختلف از جمله سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه (MLRS) تکمیل کردند. هدف دولت انگلستان از آموزش نیروهای اوکراینی با سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه (MLRS) کمک به مقابله با تاکتیک‌های توپخانه‌ای روسیه است.

از رسانه‌ها نیز به منظور تصویربرداری از این برنامه در سالزبری که به رهبری انگلستان و با حمایت نیوزیلند و مشارکت بیش از ۴۵۰ نیروی اوکراینی انجام شده، دعوت به عمل آمده بود. در  فیلم تمرینات، نیروهای اوکراینی در حال بارگیری و شلیک تفنگ‌های سبک ۱۰۵ میلی‌متری بودند و در عین حال تصاویری از سیستم‌های MLRS در حال استفاده نیز نشان داده شده است.

کاپیتان جیمز اولیفانت از توپخانه سلطنتی که در برنامه اصلی آموزشی سه هفته‌ای MLRS شرکت داشت، استفاده از این سامانه را به عنوان تقویت قدرت توصیف کرد. او به خبرنگاران حاضر گفت: «از آنجایی که سامانه MLRS یک وسیله نقلیه است، یعنی سیستم‌های موشکی آنها چرخدار است، به نیروهای اوکراینی قدرت مانور بیشتری می‌دهد که به معنای کمک به بقای آنها (در طول نبرد و تبادل آتش) است.»

ولودیمیر زلنسکی بار دیگر از رهبران ناتو درخواست تسلیحات و پول بیشتر کرده بود. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا هم در جریان سفر غیرمنتظره ماه جاری به کی‌یف از یک عملیات آموزشی جداگانه برای نیروهای اوکراینی با پتانسیل آموزش حداکثر ۱۰ هزار نفر در هر ۱۲۰ روز خبر داد.

کد خبر 687249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 0
    درودبررئیس جمهورومردم اکراین