یکی از شهرهای بلژیک به نام اسلت به‌تازگی دوچرخه‌هایی را برای افراد دارای معلولیت معرفی کرده است که با استفاده از آن‌ها افراد توانخواه، فرصتی برای حضور در مسیرهای دوچرخه‌سواری شهر پیدا می‌کنند که به طور خاص برای معلولان تدارک دیده شده است. مسیر ویژه از بعضی مکان‌های دیدنی طبیعی و مرکز تاریخی شهر عبور می‌کند.

دوچرخه معلولان در بلژیک

به گزارش همشهری آنلاین، دوچرخه‌سواری می‌تواند یک چالش بزرگ برای افراد دارای معلولیت حرکتی باشد، با این‌حال پروژه جدید شهر اسلت نشان می‌دهد که محدودیت‌های حرکتی نمی‌تواند مانع خوش‌گذرانی شود بلکه با کمی برنامه‌ریزی دقیق و ابزار مناسب، مسیرهای دوچرخه‌سواری می‌تواند برای همه مفید و پرکاربرد باشد.

نقطه کانونی این ابتکار، مدل دوچرخه است که می‌تواند افراد را روی ویلچر در خود جای دهد. این دوچرخه‌های جدید دارای کمک‌سواری الکتریکی است که باعث راحتی و سهولت رکاب زدن در طول مسیر می‌شود. مدل جدید دارای یک سکوی ویلچر است که افراد می‌توانند در آن بنشینند و از سواری لذت ببرند.

بخش مهمی از پلتفرم این است که نیازی به مکانیزم پیچیده‌ای برای بلند کردن ندارد، در عوض، افراد را می‌توان فقط با چرخ سوار کرد. همچنین دوچرخه جدید دارای قفلی برای جلوگیری از تصادف است و به افرادی که روی ویلچر هستند اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل به راحتی از دوچرخه خارج شوند و به رستوران یا پارک‌های موجود در مسیر دوچرخه سواری بروند.

از طرف دیگر ویژگی اصلی خود مسیر این است که مسطح است، ارتفاع کمی دارد و همچنین فاقد شیب تند است و به این ترتیب کاربران ویلچر با راحتی بیشتری مسیر را طی می‌کنند. این راه، مردم را به یک سفر رفت‌ و برگشت طولانی در اسلت هدایت می‌کند و از مسیرهای درختی و کانالهای آبی شهر عبور می‌کند.

طبق بیانیه شهر، مقامات به طور فعال با مردم در مورد این موضوع همکاری کردند و به همین دلیل به نتایج مثبتی دست یافتند. علاوه بر این، آنها با کاربران بالقوه مورد نظر از جمله کاربران صندلی چرخ‌دار، افرادی که تحرک کمتری دارند، سالمندان و فعالان انجمن‌های افراد دارای معلولیت مشورت کردند. از طریق این مشاوره‌ها، شهر توانست دوچرخه‌ها و مسیر را آزمایش کند و قبل از معرفی کلی، بازخورد مناسبی دریافت کند.

منبع: ایمنا

کد خبر 687092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    آفرین به تولیدکنندگان بلژیکی