گفته شده که این روزها حدود ۷۰۰۰ نوع مختلف رمزارز ثبت شده است. در بازاری که این چنین متنوع و گوناگون باشد، سرمایه‌گذاری چالش برانگیز است. به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان به بازار رمزارز این سؤال در ذهنشان پیش آمده که چطور می‌توانند در دنیای ارز دیجیتال موفق شوند.

image-20220627132426-1.jpeg

نکات مهمی در ارتباط با معامله اثربخش‌ در ارز دیجیتال وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به آن نکات اشاره کنیم. نکته مهم اینجاست که بدانیم چه موقع و روی چه ارزی سرمایه‌گذاری کنیم. در ادامه این مطلب به صورت جدی‌تر به این موضوعات خواهیم پرداخت.

خرید ارز دیجیتال

بسیاری از فعالان حوزه رمزارز به شما از سودهای کلانی که ممکن است در ارز دیجیتال به دست بیاورید خواهند گفت. بله درست است که سود شما به دلار محاسبه می‌شود و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها وابسته به بازار ایران نیست و به همین دلیل می‌توان تحلیل‌پذیری و پیش‌بینی بهتری از آن به دست آورد؛ اما با تمام این حرف‌ها خرید ارز دیجیتال مناسب اهمیت فراوانی دارد. شما برای خرید ارز دیجیتال لازم است که به خوبی بتوانید تحلیلی از بازار داشته باشید و سایت مناسب را برای خرید انتخاب کنید. خرید ارز دیجیتال از طریق سایت‌های مختلف مثل Coinbase و Wallex صورت می‌گیرد ولی برای شناسایی باید بهترین سایت را انتخاب کنیم.  برای مثال سایتی مثل والکس با عرضه خدمات و همچنین ارائه مطالب مختلف و اخبار به روز در حوزه رمزارزها می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما در خرید ارز دیجیتال باشند.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که حتماً تحلیل بازار رمزارزها را دنبال کنید. تحلیل بازار به شما این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن عمل کنید. به گزارش سایت صرافی ارز دیجیتال والکس، سایت‌های مختلفی برای تحلیل بازار وجود دارند اما برخی از آن‌ها گزینه‌های بهتری برای استفاده هستند که به سه مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم:

گلس‌نود (glassnode): اولین پلتفرم مناسب برای تحلیل بازار ارز دیجیتال گلس نود است. این پلتفرم اطلاعات و داده‌های مختلفی را از چندین بلاک‌چین تهیه می‌کند سپس بعد از جمع‌آوری داده‌ها آن‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران برای بررسی قرار می‌دهد و از این جهت گزینه مناسبی برای تحلیل بازار است. به گزارش سایت والکس گلس نود از جمله بهترین سایت‌های موجود در حوزه تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال است.

مساری (Messari): دومین پلتفرمی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم مساری است. این ابزاری است که به سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گرانی که به صورت پیشرفته می‌خواهند به تحلیل بازار بپردازند، داده‌های رمزنگاری می‌دهد. یکی از خصوصیات خوب این ابزار این است که می‌توان از آن به صورت رایگان استفاده کرد. این سایت معیارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد و برای کسانی که دوست دارند تحلیل عمیق‌تری از بازار داشته باشند گزینه مناسبی است.

لونار کراش (Lunar crush): یکی از ابزارهای مناسب برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال، لونار کراش است. این پلتفرم هوش اجتماعی است که داده‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی به دست آمده است را واکاوی می‌کند. این پلتفرم از طریق ماشین لرنینگ و همچنین برنامه‌های هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا تحلیلی دقیق از بازار رمزارزها به کاربران خود ارائه کند. لونار کراش می‌تواند با بررسی لایک‌ها، کامنت‌ها، لینک‌سازی‌ها و امثال این موارد تحلیلی عمیق از وضعیت بازار داشته باشد و به همین جهت برای تحلیل فاندامنتال مناسب است.

بازار ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال مثل بقیه بازارهای سرمایه، دچار نوسانات قیمتی است که باید به آن توجه داشته باشید. شما برای این‌که بتوانید در این بازار موفق شوید باید به قیمت لحظه ‌ای ارز دیجیتال توجه داشته باشید. برای این کار سایت‌هایی مثل والکس که به صورت لحظه‌ای قیمت‌ها را منتشر می‌کنند مناسب هستند. با استفاده از این وب سایت‌ها همیشه آماده هستید و با تحلیل قیمت‌ها می‌توانید معاملات بهتری در بازار رمزارزها رقم بزنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

باید توجه کنید که برای موفقیت در هر بازاری نیازمند توجه ویژه به یک سری مسائل هستید که شما را موفق می‌کند. اول باید توجه کنید که استراتژی مخصوص به خود را برای معامله داشته باشید. این استراتژی به صورت ثابت و با توجه به تجربه و حالت‌های روانی شما در بازار اتفاق می‌افتد. هر کس روش مخصوص به خود را معامله دارد پس شما هم باید روش خود را در معامله پیدا کنید. دوم این‌که باید ریسک سنجی کنید. این به روحیات خودتان نیز بر می‌گردد که چقدر ریسک‌پذیر هستید. حتماً توجه کنید که در بازار ریسک کردن بخشی از معامله است پس به آن توجه کنید. سوم این‌که دقت کنید بازار سرمایه ارز دیجیتال هنوز نو پاست و بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید برای این‌که یک هفته شرکت کنید و بروید وارد نشوید، بلکه حضورتان برای بلندمدت باشد. نکته چهارمی که می‌تواند کمک‌کننده باشد استفاده از ربات‌های معامله است. برای کسانی که شاید خیلی تجربه معامله را ندارند استفاده از این ربات‌ها می‌تواند مفید و سودآور باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال مثل بسیاری از کارهای دیگر زمان‌بر است و برای سرمایه‌گذاری جدی در این بازار باید به وضعیت بازار توجه کنید و دانش کافی برای آن کسب کنید. باید در سایت‌هایی مثل Wallex حضور داشته باشید و از مطالب بلاگ‌های اینترنتی و سخنان تحلیل‌گران در ارتباط با بازار ارز دیجیتال آگاه باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال و مسائل مربوط به خرید و فروش آن پرداختیم. راه‌های متفاوتی را که می‌توانید از طریق آن‌ها احتمال موفقیت خود را در ارز دیجیتال بالا ببرید را بیان کردیم. بخشی از این مسائل مربوط به نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال است و برخی دیگر از این مسائل مربوط به منابعی است که از طریق آن بازار را دنبال می‌کنید. همان‌طور که در سایت والکس آمده بود ما سه مورد از بهترین سایت‌ها برای تحلیل وضعیت بازار ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم. آیا شما سایت‌های دیگری می‌شناسید که برای فعالیت در حوزه رمزارز مناسب هستند؟ روش شما در معامله و خرید و فروش در حوزه ارز دیجیتال چیست؟ این‌ها سؤالاتی هستند که باید از خودتان بپرسید تا بتوانید هر چه بیشتر و بهتر در سرمایه‌گذاری در این بازار مشارکت کنید و به موفقیت‌های جدی‌تری دست پیدا کنید.

کد خبر 686446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha