ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین در تازه‌ترین نطق خود خواستار دریافت تسلیحات دفاعی هوایی جدید شد.

زلنسکی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید کشورش پس از یک سری حملات مرگبار نیروهای روسیه به کی‌یف و همچنین دیگر مناطق جنوبی و شرقی چون میکولایف، چرنیهیف و همنیطور استان لویو در غرب کشور، به سیستم دفاع هوایی مدرن‌تری نیاز دارد.

یک منبع آگاه نیز روز یکشنبه به رویترز گفت که آمریکا احتمالا این هفته خرید یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته میان‌برد تا دوربرد زمین به هوا برای اوکراین را اعلام خواهد کرد. این منبع همچنین افزود که انتظار است، واشنگتن کمک‌های امنیتی دیگری را برای اوکراین از جمله مهمات توپخانه‌ای و رادارهایی برای رفع نیازهای مطرح شده توسط ارتش اوکراین در نظر داشته باشد.

جنگ اوکراین همچنان در دستور کار دومین روز از اجلاس سه روزه سران گروه ۷  قرار دارد. گفتنی است که زلنسکی امروز از طریق یک لینک ویدیویی برای اجلاس رهبران گروه ۷ که در کاخ الماو جنوب آلمان در جریان است، سخنرانی خواهد کرد.

 در عین حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد هم از طریق لینک ویدیویی به این گروه می‌پیوندد و از  بحران غذایی ناشی از جنگ اوکراین صحبت خواهد کرد.

بحران اوکراین و محاصره یا اشغال بنادر اوکراینی توسط نیروهای روسی، منجر به عدم خروج غلات از بنادر  این کشور و گران‌تر شدن غذا در سراسر جهان شده و کارشناسان و گروه‌های امدادی نسبت به احتمال قحطی در بخش‌هایی از آفریقا و مناطق دیگر جهان هشدار می‌دهند.

کد خبر 686436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha