این مومیایی، رامسس دوم، قدرتمندترین فرعون مصر و یکی از مومیایی‌های شناخته شده در تاریخ است. جالب است بدانید که رامسس دوم، ۵۰ سال پیش با یک گذرنامه رسمی و برای یک کار مرمت به پاریس سفر کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ مومیایی کردن اجساد از گذشته های دور تا کنون یکی از روش های حفظ جسد از فساد و متلاشی شدن بوده و برای مقاصد مختلفی استفاده می‌شده که همچنان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 اما مومیایی همچنان یکی از روش های پر کاربرد برای حفظ اجساد به دلایل مختلف در جهان است که در ایران به طور انحصاری در سازمان پزشکی قانونی توسط تکنسین‌های خاصی انجام می‌شود. در حال حاضر برای اینکه بتوانید فردی را که فوت شده با هواپیما منتقل کنید، باید حتما متوفی را مومیایی کنید.

به نظر می‌رسد که بدن یک مومیایی برای همیشه شکل خودش را حفظ می‌کند، اما مومیایی‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود چقدر دوام دارد؟

 در ایران با توجه به قوانین اسلامی مسائلی هم وجود دارد که ممکن است در فرایند مویایی تغییراتی ایجاد کند. با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور نقل و انتقال هوایی فکر می‌کنید لزوم مویایی کردن فرد فوت شده چقدر اهمیت دارد؟

 مومیایی کردن از جمله شگفتی‌های دوران باستان برای ما در عصر معاصر است؛ دانشی اسرارآمیز که به رامسس دوم یکی از فراعنه مصر کمک کرد تا در سفری چهار هزارساله از گذشته در مصر به فرانسه در زمان حال سفر کند؛ سفری که همچنان ادامه دارد.

گزارش و تدوین: مهلا داریان

تصویربردار: مونا فاضلی

کد خبر 685827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گژچپ IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    10 1
    سلام.در آینده باید جنازه ها پودر شده و با ازای هر جنازه رویش یک نهال کاشته شود تا سیاره زمین از گرامایش و بی آبی و خشکی،...نجات پیدا کند. نگهداری جنازه اَمری بیهوده است