عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر نقش اقتصاد دیجیتال در توسعه کسب و کارها گفت: پرداخت تسهیلات خرد به مشتریان، نقش بسزایی در در فراگیری مالی، توانمندسازی اقتصادی جامعه و تحریک سمت تقاضا دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

جلال رشیدی کوچی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان نشان دادند، هر جا که فعال شدند و مجوز فعالیت به آن‌ها داده شد، یک اتفاق بسیار مثبتی را رقم زدند، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب هم در نام‌گذاری امسال به این موضوع تاکید کردند. چرا که این شرکت‌ها می‌توانند با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را داشته باشند. نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، قابلیت ریسک‌پذیری پایین را یکی از ضعف‌های فعالان اقتصادی برای بکارگیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان رانت‌های اقتصادی از بین می‌رود.

وی با اشاره به خدمات نوین مالی به عنوان یکی از دستاوردهای اقتصاد دیجیتال، ادامه داد: در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و یکی از بخش‌هایی که باید روی آن متمرکز شد، توسعه خدمات مالی مبتنی بر اقتصاد دیجیتال است، اما همچنان در این حوزه عقب هستیم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: هر چقدر بتوانیم دخالت انسان در اقتصاد را کمتر کنیم علاوه بر کاهش فساد و رانت، فرایندهای تراکنش‌های مالی به طور خاص و صدور مجوزهای کسب و کار به طور عام تسهیل می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه خروجی توسعه اقتصاد دیجیتال رفاه بیشتر، تسریع در امور، استفاده بهینه از زمان و مبارزه با فساد خواهد بود، تاکید کرد: هر چند اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما همچنان باید اقداماتی رو انجام داد.

بر اساس این گزارش، پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات مالی مانند دیجی پی، خدماتی را برای ترغیب مشتریان به خرید در دستور کار قرار دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید اقساطی و اعتبار سازمانی اشاره کرد. هدف از ارائه این خدمات، حمایت از مشتریان و افزایش عرضه فروشگاه‌های اینترنتی است.

رشیدی کوچی در ادامه نیز، به نقش اعتبارات خرد و تسهیلات برای تقویت قدرت خرید گفت: پرداخت این گونه تسهیلات به مشتریان، نقش بسزایی در تحریک سمت تقاضا دارد، من به عنوان نماینده در مراجعه به مناطق کمتربرخوردار و روستاهای حوزه انتخابیه، با درخواست‌های زیادی برای دریافت تسهیلات مواجه می‌شوم، اما به دلیل بروکراسی‌های اداری و بانکی و دریافت سودهای بالا عملا تقاضایی هم وجود ندارد.

وی افزود: اما پلتفرمایی در این حوزه وارد شدند و با پرداخت تسهیلات خرد، تلاش می‌کنند تقاضا را تحریک کنند، هر چقدر بتوانیم با اعتبارات خرد، تقاضا را هدایت کنیم می‌توان علاوه بر حمایت از سمت تقاضا، به تحرک‌بخشی سمت عرضه هم کمک کرد.

کد خبر 685141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha