میزان افزایش حقوق بازنشستگان که در هفته‌های اخیر موجب بروز برخی اعتراضات از سوی این قشر شده است و نیز درگذشت استاد کریمخانی از جمله موضوعاتی بود که نمایندگان مجلس درباره آنها توئیت کردند. همچنین مساله مدیریت فضای مجازی هم از جمله موضوعاتی است که درباره آن اظهاراتی مطرح شده است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، علی بابایی کارنامی،‏‏ نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی درباره  ضرورت اصلاح مقدار افزایش حقوق بازنشستگان اینطور توئیت کرد: «با نظر هیئت تطبیق مصوبات مجلس، مصوبه افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مغایر با قوانین موجود تشخیص داده شده و دولت موظف به اصلاح آن گردید. لازم است از نقش فعال رئیس محترم مجلس و فراکسیون کارگری در این خصوص قدردانی نمایم.»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم درباره درگذشت استاد کریمخانی که با قطعه آمدم ای شاه پناهم بده، به اوج شهرت رسید، در توئیتر خود نوشت: «نام استاد محمد علی کریمخانی با وجود فاخر بودن هنرش کمتر از آنچه باید شنیده شد، اما یاد او که هنر خدادادی خود را با اخلاص برای نزدیکی دلها به امام رئوفمان خرج کرد، با نغمه روحانی آمدم ای شاه پناهم بده در خاطره و ضمیر همه ایرانیان و علاقه مندان به اهل بیت(ع) جاودانه خواهد ماند. روحش شاد.»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس نیز درباره مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی توئیت کرد و با اعلام درخواست خود از رئیس‌جمهوری نوشت: «با وجود همه پیگیری‌ها، به‌نظر می‌رسد آخرین راه جلوگیری از اجرای مصوبه غیرقانونی شورای انقلاب فرهنگی، ورود مستقیم شخص رییس‌جمهور به این مسئله است. از آقای رییسی می‌خواهم که باتوجه درخواست قانونی و نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان، شخصا دستور پیگیری و توقف این مصوبه را صادر کنند.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود هم از مطالبه جدی این کمیسیون گفت و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «سازمان ثبت با اجرای تصدیق الکترونیکی گام مثبتی در امن کردن تنظیم اسناد برداشت. اما با گذشت شش هفته از اجرای آزمایشی، هنوز ایرادات طرح برطرف نشده است. مهم‌ترین مطالبه کمیسیون اصل نود از سازمان ثبت، دسترسی مجدد زندانیان به خدمات سردفتری و تسریع ارسال پیامک به مراجعان است.»

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم با انتشار عکس بازدید خود از یک مجموعه کشاورزی در توئیتر خود نوشت: «رهبر انقلاب در سخنرانی آغاز سال جدید بر ضرورت توجه به دانش در حوزه کشاورزی برای افزایش بهره وری تاکید کردند. در روزهای گذشته در شهرستان سیرجان از مجموعه‌ای که توانسته اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزند بازدید کردم. نشان داده بودند اگر اراده باشد کار شدنی است.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد اما در چند توئیت متوالی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات را مخاطب قرار داد و درباره ساماندهی فضای مجازی نوشت: «آقای آذری‌جهرمی، شما به‌عنوان فردی درسطوح بالای مدیریتی نظام را داشتید بهتراز هرکسی می‌دانید که مصوبه جدید مجلس هیچ اتفاق جدیدی محسوب نمی‌شود ودیوان عدالت‌اداری هیچ‌گاه تاکنون به بررسی شکایت‌ها ازمصوبات شورای عالی فضای مجازی نپرداخته و بدون مصوبه مجلس هم همانند ۱۰سال گذشته نخواهد پرداخت چون آنرا در حوزه صلاحیت‌های خود نمی‌داند. حال سوال این است که با آنکه این‌ها را می‌دانید، چرا بازهم چنین موضوعی را اینگونه مطرح می‌کنید؟ هدف شما نام بردن از صیانت چیست؟» این نماینده مجلس در بخش دیگری از توئیت‌های خود نوشته است: «همه می‌دانند که من مخالف طرح صیانت بودم و برای این مخالفت هزینه هم داده‌ام، اما لازم است مردم عزیز این را هم بدانند که یکی ازاصلی‌ترین علت‌های طراحان و موافقان صیانت در مجلس عدم اجرای مصوبات شورای عالی توسط آقای آذری جهرمی دردوران وزارت است. شبکه ملی اطلاعات، حمایت واقعی از خدمات‌رسان‌های داخلی در عرصه مجازی و ده‌ها مورد ایجابی دیگر که قصدش نه بستن فضای مجازی که قوی نمودن کشور در این عرصه بوده توسط شما و همکارانتان اجرا نشده است. همین ترک فعل‌های شما و امثال شما باعث شد تاعده‌ای بفکر صیانت بیافتند، اما حال که آن طرح از دستور کار کمیسیون مشترک خارج شده، شما تلاش دارید بطریقی کاذب علیه مجلس سخن بگویید و خلأمدیریتی و ترک فعل‌های متعدد خود و دوستان‌تان را بپوشانید.»

سید مصطفی میرسلیم، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس هم درباره راه‌های رفع خرابی‌های مدیریتی در کشور توئیت کرد: «نقد عالمانه و مشفقانه و ارائه راه حل عملی، لازمه اصلاح خرابی‌های ناشی از فرصت سوزی‌های گذشته و نشانه مدیریت بهینه امور کشور است. تقویت روحیه و پرهیز از یأس آفرینی و تقویت غیرت دینی و تحکیم همبستگی و تقویت اخوت مؤمنانه و رفتار مبتنی بر دوراندیشی و ترجیح خیر عمومی بر منافع شخصی و گروهی برای پیشرفت ضروری است.»

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه و سخنگوی کمیسیون انرژی نیز در حساب توئیتری خود به مساله قرارداد مربوط به ساخت یک مجتمع پتروشیمی اشاره کرد و نوشت: «انعقاد قرارداد ساخت پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی با محوریت وزارت نفت و مشارکت ستاد اجرایی، اقدامی مهم درجهت تحقق اهداف اشاره شده در اسناد بالادستی حوزه انرژی کشوراست. اجرای دقیق قانون حمایت ازتوسعه صنایع پایین دستی بااستفاده ازسرمایه گذاری مردمی، می بایست با قاطعیت در دستور کاردولت باشد.»

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی هم با انتشار ویدئویی از یک سناتور آمریکایی در مجلس نمایندگان آن کشور در توئیتر خود نوشت: «تداوم خشونت در اوکراین، بسته پیشنهادی سناتورهاست و بدون شک «Military–industrial complex» نقش تعیین کننده در سیاست‌های آمریکا داشته و دارد. استمرار جنگ و تجارت تسلیحات برای دولت بایدن هم، منافع سیاسی و یارگیری انتخاباتی بدنبال دارد.»

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا نیز از ضرورت رعایت استانداردهای صنعت خودروسازی نوشت و توئیت کرد: «قابل توجه برخی قطعه سازان و خودروسازان که بدنبال تغییر در وزارت صمت جهت فرار از تکالیف خود هستند: رعایت استانداردهای ۸۵گانه خودرو و خروج تمام پلتفرمهایی که امکان رعایت این استانداردها را ندارند، الزامیست! ورود  اسلام_پناه و فاطمی امین در این موضوع خوب بود ولی باید کار سرعت بگیرد.»

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درباره وضعیت این روزهای رژیم صهیونیستی نوشت و توئیت کرد: «فروپاشی کابینه رژیم کودک کش صهیونیستی نشان داد که وضعیت امنیتی و مشروعیت داخلی این غده سرطانی، سست و مثل خانه عنکبوت نابود شدنی است.»

کد خبر 685113

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha