طرح برخی اظهارات مغرضانه درباره رزمندگان جبهه‌های جنگ و نیز تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره نقش فرماندهی انتظامی کشور مهم‌ترین موضوعاتی بودند که در توئیت‌های امروز برخی نمایندگان دیده می‌شود. همچنین طرح ساماندهی و به کارگیری کارکنان دستگاه‌های اجرایی از دیگر موضوعات مطرح شده در توئیتر بودند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا در واکنش به برخی اظهارات مغرضانه علیه رزمندگان ایرانی در قالب جنبش ME TOO‌ که موجب واکنش خانواده‌های شهدا و دوستداران انقلاب اسلامی شده است، در توئیتر خود نوشت: «شماها شبیه هیچ مردمی در دنیا نیستید! چون هیچ ملتِ بی‌دینی در مورد سربازان وطنش اینگونه صحبت نمیکنه... یکساله بودم که پدرم روی از من برگرداند تا شما آسوده زندگی کنید! تا این حد نمک نشناس بودن نشان از سقوط تمام خصایص انسانی در این افراد دارد...»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم درباره فرمایشات رهبری و تاکید ایشان بر جایگاه نیروی انتظامی در کشور توئیت کرد. او در این باره نوشت: «تاکید فرمانده کل قوا بر نقش قدرتمندانه نیروی انتظامی همگان را به این امر مهم فرا می‌خواند که نیروهای مسلح از جمله پلیس بازوان تامین امنیت کشورند. هرگونه شبهه در توان نیروی انتظامی یعنی کاهش ضریب امنیت کشور. نیروهای مسلح فراجناحی است و همه ما موظف به حمایت از این عزیزان هستیم.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس هم به تذکر خود در صحن علنی مجلس اشاره داشت و توئیت کرد: «در نشست علنی مجلس طی اخطاری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه، بر پیگیری اجرای قانون از سوی کمیسیون اصل نود در جهت افزایش ظرفیت پزشکی با رویکرد بومی‌گزینی در مناطق محروم و رفع مشکلات مردم و دستیابی به جایگاه نخست منطقه در حوزه شاخص‌های سلامت طبق سیاست‌های کلی، تاکید شد.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره شفافیت تسهیلات کلان بانکی توئیت کرد. او در این باره نوشت: «دوشنبه ۳۰خرداد در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشکر از انتشار گزارش اولیه پیش از موعد درباره تسهیلات کلان بانکی، درخواست کردم نواقص موجود در اولین گزارش فصلی سه ماهه وفق جزء (۱) بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه۱۴۰۱ برطرف و اطلاعات طبق قانون بطور کامل برای اطلاع مردم منتشر شود.»

سیدناصر حسینی پور، نماینده مردم گچساران و باشت و رئیس کمیته فرهنگی، اجتماعی کمیسیون اصل نود قانون اساسی هم با بازنشر توئیت یکی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب که درباره اینترنت و صیانت از آن نوشته، در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «یکی جمله‌ای نوشت: خسن وخسین هرسه دختران مغاویه‌اند. عاقلی در جوابش گفت: خسن و خسین نیست، حسن و حسین است؛ هر سه نیست، دو نفرند؛ مغاویه نیست و علی است، اگر عقل نداری تقصیر تو نیست، ولی شرف و وجدان که دست خودت است، چرا بکار نمی‌بندی؟»

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز طرح بکارگیری کارکنان دستگاه‌های اجرایی را سوژه توئیت خود قرار داد و نوشت: «با رای مثبت امروز نمایندگان، طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار گرفت. در ادامه تلاش می‌کنیم تا با تسریع در تصویب نهایی آن، کارکنان دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شوند.»

رمضانعلی سنگدوینی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس نیز درباره موضوع ساماندهی کارکنان دولت توئیت کرد و نوشت: «پس از پیگیری‌های مستمر، امروز به همت همکاران عزیزم درمجلس، بابررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت شد تا در اولین جلسه هفته آتی در دستور کار قرار گیرد. تمام تلاش خود را برای تصویب طرح خواهیم کرد تا امنیت شغلی برای نیروهای قراردادی و شرکتی ایجاد شود.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی هم درباره اقدام مجلس برای بکارگیری کارکنان دولت در توئیتر خود نوشت: «امروز مجلس با تصویب یک فوریت تصمیم گرفت طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دولت را خارج از نوبت بررسی کند. بسیار خوشبین هستم که با تصویب نهایی طرح در هفته آینده بخشی از دغدغه این عزیزان برطرف شود.»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی هم دو توئیت با موضوعات مختلف داشت. او در نخستین توئیت خود به مساله عملکرد وزیر صمت در صنعت خودروسازی پرداخت و نوشت: «ده ماه برای قضاوت عملکرد فاطمی امین در حوزه خودرو کافی نیست، اما آن عده از قطعه سازان و خودروسازانی که با اشتیاق استیضاح وزیر صمت را به امید فرار از رعایت استانداردهای کیفی دنبال می‌کنند سخت در اشتباهند. بهبود کیفیت خودرو مطالبه مردم و دغدغه صریح رهبری است، باید انجام شود.»

این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز به مساله تولید برق و تشدید گرما اشاره داشت و نوشت: «از کاهش نزولات آسمانی و گرما تا استفاده غیرمجاز برای تولید رمزارزها همه در مشکلات امروز برق موثرند، اما عامل اصلی، کاهش روند رشد ظرفیت نیروگاهی کشور طی سال‌های ۸۹ تا ۹۹ است و خوشبختانه دولت سیزدهم با قرارداد ۳۵هزار مگاوات نیروگاه جدید برای رفع این مشکل برنامه ریزی کرده است.»

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی، ‏نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم درباره اظهارات مطرح شده پیرامون شکل برگزاری کنکور و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اینطور توئیت کرد: «اولا قانونگذاری در خصوص کنکور وظیفه مجلس شورای اسلامی است. ثانیا در طرح جدید کنکور که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین گردیده، عدالت آموزش لحاظ نشده و افراد مستعد در مناطق محروم مورد توجه قرار نگرفته‌اند.»

کد خبر 685358

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha