مجموع نظرات: ۲۲
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

برای آن دسته از افرادی که تصمیم به خرید ساینا دارند، انتخاب میان دو مدل و تیپ ساینا SX و EX کمی چالش برانگیز است. در حقیقت خرید و فروش ساینا نیز در میان این دو مدل، کمی پیچیده بوده و اکثر افراد اطلاع درست و دقیقی در خصوص تفاوت این دو مدل ندارند.

خرید ساینا SX یا EX

 از این روی در این مطلب به دنبال آن هستیم که وجه تمایزهای دو مدل SX و EX ساینا را دنبال کرده و در مورد آن‌ها بیشتر بدانیم.

خرید ساینا SX یا EX؟

به طور کلی اگر به دنبال خرید خودروهای سایپا هستید، بدانید که ساینا به عنوان یک سدان ارزان قیمت (البته در بازار فعلی) از خودروهای داخلی، برای خانواده‌ها مناسب به نظر می‌رسد. اگر از خود می پرسید که ساینا SX بخرید یا EX؛ باید پیش از هر چیزی بگوییم که این دو خودرو به لحاظ ظاهری یا مشخصات فنی، تفاوت خاصی با هم ندارند و تنها بابت برخی از امکانات و تجهیزات جانبی، می‌توان این دو خودرو را متمایز دانست. مطابق به نام گذاری همیشگی سایپا، در خصوص دو خودروی ساینا SX و EX نیز شاهد آن هستیم که مدل SX در مقایسه با مدل EX، دارای تجهیزات و امکانات نسبتا کمتری است که البته باز آن قدرها قابل توجه نیستند.

از جمله تفاوت ‌های میان ساینا SX و ساینا EX؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیشه‌های برقی عقب

خودروی ساینا EX به شیشه‌های برقی عقب مجهز است، در حالی که در خودروی ساینا SX، شیشه‌های عقب معمولی هستند و بالابر برقی ندارند.

آینه‌های برقی

اگر قصد خرید ساینا SX دارید، لازم به ذکر است که آینه‌ های جانبی این خودرو معمولی بوده و برای باز و بسته کردن آن‌ها، باید به صورت دستی عمل کنید. این در حالی است که آینه‌های جانبی خودرو ساینا EX، دارای آینه‌های برقی جانبی است.

سیستم تهویه

اگر چه هر دو تیپ این خودرو دارای سیستم تهویه هستند؛ اما سیستم تهویه تیپ ساینا SX معمولی بوده و سیستم تهویه ساینا EX کاملا اتوماتیک است و این را می‌توان به عنوان یک وجه تمایز و برتری در نظر گرفت.

مشخصات ظاهری ساینا SX و EX

مشخصات ظاهری ساینا SX و EX

به لحاظ مشخصات ظاهری تیپ‌های SX و EX ساینا؛ هر دو شباهت و قرابت زیادی به خودروی تیبا صندوق دار دارند. در حقیقت اگر چه انتظار می‌رفت که گروه خودروسازی سایپا با معرفی محصول جدید خود، یک شمایل ظاهری جدید ارائه کند؛ اما تا اندازه زیادی با همان المان‌های قبلی که در تیبا صندوق دار دیده بودیم، در این خودرو روبرو شدیم.

به همین ترتیب دو تیپ SX و EX نیز در مشخصات ظاهری، هیچ تفاوتی با هم نداشته و در صورتی که قصد خرید و فروش ساینا را دارید، تنها باید روی امکانات و تجهیزاتی که در بالا گفتیم، تمرکز داشته باشید.

مشخصات فنی ساینا SX و EX

مشخصات فنی در دو تیپ خودروی ساینا SX و EX کاملا منطبق با یکدیگر هستند که البته باز در قیاس با تیبا، تمایز چندانی را نشان نمی‌دهند. به طور مثال وجه تمایز در مشخصات فنی این دو تیپ ساینا با تیبا، دریچه گاز برقی است که در خودروهای ساینا داریم و در تیبا از آن بی بهره بودیم.

از جمله مشخصات فنی ساینا SX و EX، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم موتور: ۱۵۰۳ سی سی
  • پیشرانه: ۴ سیلندر خطی
  • حداکثر قدرت: ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۳۰۰
  • حداکثر گشتاور: ۱۲۸ نیوتن متر در دور موتور ۴۰۰۰
  • گیربکس: ۵ سرعته دستی
  • شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۲.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: معادل ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

همان طور که اشاره کردیم این مشخصات در هر دو تیپ خودروی ساینا، کاملا مشابه بوده و از این حیث هیچ گونه تفاوتی بین دو تیپ نزدیک به هم SX و EX وجود ندارد. از این روی برای آن که نسبت به خرید ساینا اقدام کنید، از لحاظ مشخصات فنی و عملکرد پیشرانه این خودرو، شتاب گیری یا حداکثر سرعت آن، تفاوتی را میان تیپ‌های آن تجربه نخواهید کرد.

خرید ساینا SX یا EX با توجه به تجهیزات

خرید ساینا SX یا EX با توجه به تجهیزات

اما اگر تجهیزات و امکانات خودرو برای شما اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم که برای خرید ساینا EX در میان این دو تیپ اقدام کنید. ساینا EX دارای کنترل صدا روی فرمان بوده که تیپ SX از آن بی بهره است. همین طور آینه‌های جانبی  برقی و شیشه بالابرهای عقب برقی نیز از دیگر امکاناتی هستند که پیشتر نیز به آن‌ها پرداختیم.

قیمت ساینا SX و EX

به لحاظ قیمت ساینا، این دو مدل در تمایز چندانی با یکدیگر نیستند و این روزها می‌توانید ساینا EX را با قیمتی در حدود ۲۱۶ میلیون تومان در بازار آزاد خریداری کنید. این در حالی است که برای خرید ساینا SX، قیمتی نزدیک به ۲۱۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی

اگر به دنبال خرید و فروش ساینا هستید، کلیک کنید؛ و این را بدانید که از میان مدل‌های مختلف ساینا به عنوان یک خودروی نسبتا ارزان قیمت در بازار فعلی، به نظر می‌رسد که تیپ EX پیشنهاد بهتری باشد. شما چه نظری دارید؟

کد خبر 684984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    20 1
    قیمت نجومی برای یک خودروی کاملا معمولی سطح پایین و بی کیفیت
  • علی IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    17 5
    فک کنم جای اس ایکس رو با ای ایکس اشتباه نوشتید
  • رحمان IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    26 1
    دقیقا دیروز برای اولین بار سوار یه ساینا شدم قطعات پلاستیکی مانند دریچه هوای بخاری و کولرش انگار با چاقو تراشیدن به شدت بی کیفیت
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    16 2
    ساینا exکنترل صدا روی فرمان ندارد بدنه حلبی رنگ بشدت نازک.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    15 5
    من ساینا مدل ۱۴۰۰دارم ۱۵هزار تا باهاش رفتم خداییش ماشین خوبیه
  • علی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    12 9
    ۹۶ EX گرفتم ۲۸ تاکار کرده تابه حال روغن وبنزین ولنت جلو عوض کردم خیلی هم خوب است واقعا دل خوبی دارد ال نود داشتم تعادل نداشت سر پیچ.
  • خادمی IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    17 6
    منم ۹۶ دارم فقط میخوام بگم مثل یک زندگی جداگانه خرج داره من که پشیمانم یعنی خر می خریدم از ساینا بهتر بود
  • احمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 2
    ماشین خوبیه منکه راضیم خوشکلم هست
  • بهنام IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    2 1
    ساینا EXواقعا عالی است من 1401خریدم خیلی شتاب داره بدنی مقاوم داره داخل ماشین جا داره
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    قیمت نجومی برای یک خودرو معمولی جای تاسف داره