رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی صنعتی در شهرستان مشگین‌شهر، ۱۹ نفر بستری شده‌اند و یک نفر فوت کرده است.

مسمومیت بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین، مجیدمحمد غریبانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: شب گذشته در شهرستان مشگین‌شهر ۶ نفر به دلیل بروز علائم مسمومیت مصرف الکل صنعتی به بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر مراجعه کردند که بعد از گذشت مدت زمانی، تعداد مراجعین مسموم‌شده تا به این لحظه به ۳۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تعدادی از مراجعین با علائم مسمومیت با رضایت شخصی مرخص شده و در حال حاضر ۱۹ نفر مسموم الکلی در ۲ بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین‌شهر و امام خمینی(ره) اردبیل بستری هستند.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: تا ساعت ۹ صبح امروز، ۱۱ نفر در بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین‌شهر و ۸ نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل بستری هستند.

غریبانی ادامه داد: متاسفانه یک نفر به دلیل مسمومیت مصرف الکل صنعتی فوت کرد و ۳ نفر به دلیل وضعیت بحرانی بالینی در ICU بستری هستند. بنا بر اطلاعات موجود مسمومیت الکلی در جشن تولد رخ داده است و رده سنی مسمومین بین ۲۰ تا ۴۰ سال است.

وی با هشدار به مصرف مشروبات الکلی گفت: در صورت مصرف هرگونه مواد الکلی با بروز علائم کاهش سطح هوشیاری، استفراغ ، تاری دید، سردرد و سرگیجه باید بدون فوت وقت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی بیمارستانی مراجعه شود.

گفتنی است طی یک ماه گذشته اخبار متعددی درباره مسمومیت ناشی از مصرف الکل‌های دست‌ساز، تعدادی ازشهروندان در شهرهای مختلف کشورمان منتشر شده است. اردیبهشت امسال ۹۱ نفر در بندرعباس به علت مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز به بیمارستان‌ مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند. سه روز قبل نیز (روز ۲۸ خرداد)  ۱۵ نفر در اراک با علائم شدید مسمومیت الکلی راهی بیمارستان شدند که یک نفر از آنها فوت کرد.

بیشتر بخوانید؛

کد خبر 684921
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha