یک هیات تجاری و فناور ۲۸ تا ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ برای بازدید از مرکز تجاری و نمایشگاهی دائمی کالاهای ایرانی در کابل به افغانستان می‌رود.

دانش بنیان ایران و افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان، رویدادی که با برگزاری «نشست‌های تجاری رودررو و تناظریابی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و فناوران افغانستانی» همراه است و بازار محصولات ایران‌ساخت را در این کشور رونق می‌دهد. اعزامی که برای این هیات تجاری با مزایایی چون «استقرار در یکی از بزرگ‌ترین برج‌های تجاری کابل» و «پشتیبانی همه فرآیندهای صادرات (حمل کالا، ترخیص، انتقال پول، خدمات حقوقی، انبار و غیره)» همراه است.

«ارائه مجوز اقامت و تردد شرکت ها و تامین امنیت کامل»، «تامین و معرفی نیروی متخصص بومی برای همکاری»، «شبکه سازی و کمک به توسعه بازار محصولات» و «ارائه حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان» هم دیگر خدماتی است که برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق متقاضی حضور در بازار افغانستان مدنظر است.

یکی از بازارهای بکر و با ارزش افزوده بالا برای محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی، بازار افغانستان است. کشوری که به دلیل همجواری و همزبانی با ایران می تواند مشتری محصولاتی باشد که از نظر کیفیت و کمیت در سطح بالایی قرار دارد و پاسخ خوبی خوبی برای نیازهای این کشور جنگ زده و بحرانی است.

افغانستان تولیدات صنعتی کمی دارد و بیش از ۹۵ درصد نیازهایش را از دیگر کشورها به خصوص چین تامین می‌کند، اما این عدد و سهم می‌تواند در اختیار محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی باشد و بازاری بالقوه در اختیار شرکت های ایرانی قرار دهد.

با توجه به اینکه این کشور شرایط امنیتی مناسبی ندارد، بسیاری از شرکت‌ها چندان تمایلی به همکاری با این کشور ندارند؛ ولی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تامین امنیت کامل تردد و استقرار این شرکت‌ها در کشور افغانستان، شرایط برای همکاری آنها با این کشور را فراهم می‌کند.

کد خبر 684886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    1 0
    الی برکت الله 🙋‍♂️