ماهندرا نات پاندی، وزیر صنایع سنگین هند گفته است که دولت مودی در مقابل شرط تسلا برای تاسیس یک کارخانه تسلا در هند از اصل سیاست آتمانیربهار بهارات (AatmanirbharBharat) کوتاه نخواهد آمد.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ایکانامیک تایمز، ماهندرا نات پاندی، وزیر صنایع سنگین هند گفت که این کشور ورود تسلا و ایلان ماسک را به کشور خوشامد می‌گوید، اما این به معنای عدول از «آتمانیربهار بهارات» سیاست خود اتکایی هند، نخواهد بود. سیاست آتمانیربهار بهارات (AatmanirbharBharat)، ساخته دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند است. نارندرا مودی در این زمینه گفته است: «آتمانیربهار بهارات به معنای خودکفایی یا بسته بودن به روی جهان نیست، بلکه به معنای خودپایداری و خودساز بودن است.»

ایلان ماسک موسس و مدیرعامل شرکت تسلا که از طرفی به دنبال کاهش تعرفه واردات برای فروش خودروهای خود در هند بوده است، حالا برای تولید خودروهایش در داخل این کشور شرط گذاشته و در ماه گذشته گفته است که باید اجازه داده شود ابتدا خودروهای تسلا در این کشور فروخته و خدمات ارائه برای‌شان شود.

ماسک در توییتی در پاسخ به یکی از کاربرانی که درباره برنامه‌های تسلا به منظور راه‌اندازی کارخانه تولیدی در خاک هند سوال پرسیده بود، اینطور پاسخ گفت: «تسلا کارخانه خودورسازی را در جایی که ما اجازه فروش و خدمات خودرو را نداشته باشیم، راه‌اندازی نخواهد کرد.»

ماهندرا نات پاندی وزیر صنایع سنگین در سخنانی گفت: «دولت تحت رهبری نخست‌وزیر مودی به سرعت در سیاست آتمانیربهار بهارات پیش رفته و پاسخ بسیار خوبی هم دریافت کرده است و ما به هیچ وجه بر سر آن مصالحه نمی‌کنیم.»

او در خصوص فعالیت تسلا در هند افزود: «به تسلا و ایلان ماسک خوش‌آمد می‌گوییم، اما فقط طبق سیاست‌های کشور.»

در ماه اوت سال گذشته، ماسک گفته بود، در صورت موفقیت خودروهای وارداتی به هند، تسلا ممکن است یک واحد تولیدی در هند راه‌اندازی کند.

در حال حاضر، هند ۱۰۰درصد عوارض وارداتی بر خودروهای کاملا وارداتی با ارزش سیف (CIF) به معنی هزینه‌های بیمه و حمل و نقل بار را برای خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار دلار (تقریبا ۳۰ میلیون روپیه) و ۶۰ درصد را نیز برای خودروهای با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار، اعمال می‌کند.

کد خبر 684697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha