رویداد استخدامی آنلاین تسلا باوجود هشدارهای هفته گذشته ایلان ماسک مبنی بر ضرورت کاهش ۱۰ درصدی نیروهای کار در چین چندین فرصت شغلی جدید عرضه می‌کند.

تسلا چین دوست

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، علی‌رغم هشدارهای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا مبنی بر مازاد نیروی کار در برخی قسمت‌های این شرکت، آگهی‌ جدید استخدام در چین رونمایی شده است. این رویداد استخدامی در چین به منظور جذب افراد برای نقش‌آفرینی آنچه که شرکت تسلا «تولید هوشمند» می‌خواند، است.

ماسک، هفته گذشته در ایمیلی که به دست رویترز هم رسیده بود، گفته بود که احساس فوق العاده بدی در مورد اقتصاد دارد و باید ۱۰ درصد از کارکنان این خودروساز برقی را کاهش داد.

ماسک  تا به حال به طور خاص در مورد کارکنان در چین اظهار نظر نکرده ولی این ستاره پول‌ساز ماه گذشته در مقایسه‌ای کارگران آمریکایی را در مقابل  کارکنان چین تلویحا تنبل توصیف کرد و ادعا کرده که کارکنان آمریکایی تمایل به سرکار نرفتن دارند درحالیکه چینی‌ها ساعت ۳ صبح درحال آماده‌باش برای خدمت هستند.

همچنین او در ایمیلی دیگری به کارکنان تسلا ضمن خبر کاهش ۱۰ درصدی نیروهای کار از افزایش ساعات کارکنان دیگر خبر داد.

با این حال در مواضعی متفاوت او خبر از لزوم افزایش تعداد کارکنان داد و گفت تعداد کل کارکنان باید در طول ۱۲ ماه آینده افزایش یابد.

در یک پست در حساب وی چت شرکت تسلا، ۲۲۴ موقعیت شغلی در چین برای جایگاه مدیر و مهندسی در نظر گرفته ‌شده که ۲۴ مورد از آنها به تازگی در همین ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) منتشر شده‌اند.

این  فرصت‌های اعلام‌شده، برای موقعیت‌های مدیری و مهندسی به منظور نظارت بر عملکرد ماشین‌های ریخته‌گری ۶۰۰۰ تنی تسلا به نام Giga Press، یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌های جهان ، هست.

درآمد تسلا در چین در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته‌ش بیش از دو برابر بوده و یک چهارم کل درآمد این خودروساز آمریکایی به حساب می‌آید.

کارخانه شانگهای تسلا که مدل ۳ و مدل Ys را برای فروش داخلی و صادرات تولید می‌کند، بیش از نیمی از خودروهای خود را در سال گذشته تولید و تسلا هم در صدد توسعه کارخانه است .

اگرچه که تولید در کارخانه به شدت تحت تاثیر قرنطینه دو ماهه کووید-۱۹ در شانگهای قرار داشت و باعث شد به مدت  ۲۲ روز کارخانه تعطیل باشد. گفتنی است پیش از این، تسلا قصد داشت تا اواسط ماه مه تولید خود را در این کارخانه به ۲۲هزار خودرو در هفته افزایش دهد.

 تسلا به طور مرتب چنین رویدادهای استخدامی را به صورت آنلاین در چین برگزار می‌کند که آخرین مورد آن در ماه می برای کارآموزی تابستانی بود.

کد خبر 682185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha