در بالادست محله گلابدره که در پای ارتفاعات شمال تهران قرار دارد، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری فعلی تبدیل شده است. تخلفاتی که در سال‌های گذشته رخ داده به شمار ساختمان‌های ناایمن در این محله افزوده و همسایگی با این سازه‌های ناایمن به نگرانی‌ شماره یک اهالی گلابدره تبدیل شده است.

ساخت و ساز

همشهری آنلاین – حسن حسن ‌زاده: پیدا کردن ساختمان‌ها و آلونک‌های غیرمجاز در بالادست محله گلابدره کار دشواری نیست. در دل کوچه‌های پلکانی محدوده سنگ‌دوقلو و تپه آبک، جایی که خانه‌های فرسوده روی شیب تند تپه‌های سنگی بنا شده‌اند، ساختمان‌های نوساز بسیاری با طبقات اضافه غیرمجاز دیده می‌شود.

 خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

در دل این کوچه‌های تنگ و ترش، آلونک‌هایی که به شکل غیراصولی در بالاترین طبقه خانه‌های فرسوده سربرآورده‌اند نیز پرتکرارترین تصویری است که در محدوده سنگ‌دوقلو به چشم می‌خورد. بر اساس طرح تفصیلی گلابدره، محدوده سنگ دوقلو و تپه آبک در پهنه R۲۱۲  قرار دارد که  بر اساس قانون، به مالکان و سازندگان اجازه ساخت یک بنای ۳ طبقه را می‌دهد. اما چند دقیقه قدم زدن در دل این کوچه کافی‌ست تا به ده‌ها نمونه از ساختمان‌های ۴ و ۵ طبقه و یا در آخرین نمونه با ساختمانی ۸ طبقه در بالادست محدوده سنگ‌دوقلو روبرو شویم. «رضا ترابی گودرزی» مدیر محله گلابدره از تخلفات صورت گرفته در سال‌های گذشته می‌گوید: «محله ما در پهنه R۲۱۲  قرار دارد. یعنی بر اساس طرح تفصیلی اجازه ساخت یک بنای ۳ طبقه با سطح اشغال ۴۰ درصد به مالک داده می‌شود. اما از آنجایی که بیشتر املاک گلابدره در زمره املاک ریزدانه قرار دارد، برخی مالکان و سازندگان سودجو به ساخت و ساز غیرمجاز و ساخت طبقات اضافه بدون رعایت اصول ایمنی روی آورده‌اند. بیشتر این بناهای غیرمجاز به صورت غیراصولی و در کمترین زمان ممکن بنا شده‌اند و در صورت وقوع حوادثی مثل زلزله پیامدهای ناگواری برای محله به همراه می‌آورند.»

آپارتمان‌سازی با تیرآهن‌های تکه تکه! | ساخت و ساز غیرمجاز با چوب و چماق | عزم جدی شهرداری منطقه یک برای جلوگیری از  ساخت و سازهای غیرمجاز

ساخت و ساز غیرمجاز با چوب و چماق

همسایگی با این سازه‌های غیرمجاز و غیراصولی در گلابدره باعث نگرانی اهالی این محله شده است. آنها می‌گویند در چند سال گذشته، مالکان و سازندگان سودجو با تهدید و ارعاب همسایه‌ها و ماموران شهرداری دست به ساخت طبقات اضافی زده‌اند و دود همسایگی با این سازه‌های ناایمن به چشم آنها رفته است. در انتهای کوچه سپهر، جایی که خانه‌ها روی شیب دره‌ای کم‌عمق بنا شده‌اند، با جمعی از اهالی محله هم‌صحبت می‌شویم. زنی میانسال می‌گوید: «در چند سال گذشته چند آپارتمان بلند مرتبه در این محدوده ساخته شده است. سر و صدای ساخت‌وساز شبانه یک مشکل است و نخاله‌هایی که صبح ورودی کوچه را می‌بندد مشکل دیگر. وقتی قانون سقف مجاز برای طبقات ساختمان‌ها تعیین کرده است، آنها چطور موفق به ساخت این طبقات اضافی و غیرمجاز شده‌اند؟ سال‌های گذشته موضوع را به شهرداری هم اطلاع داده بودیم اما سازندگان با تهدید وا رعاب همسایه‌ها و حتی با تهدید کردن ماموران شهرداری، ساخت و ساز را ادامه می‌دادند.» میرمحمد ابوالقاسمی دبیر شورایاری گلابدره هم در تایید این موضوع می‌گوید: «هر وقت ماموران شهرداری برای ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز سر می رسند، سازندگان افرادی را در محل ساخت بنا دور هم جمع می‌کنند و با ارعاب و گاهی خشونت و توسل به چوب و چماق کار خود را پیش می‌برند.»

آپارتمان‌سازی با تیرآهن‌های تکه تکه! | ساخت و ساز غیرمجاز با چوب و چماق | عزم جدی شهرداری منطقه یک برای جلوگیری از  ساخت و سازهای غیرمجاز

بلندمرتبه‌سازی با تیرآهن‌های تکه تکه شده!

اما روند این ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی زمانی ابعاد پیچیده‌تر و البته نگران‌کننده‌تری پیدا می‌کند که برخی از اهالی از نحوه ساخت این سازه‌ها می‌گویند. ابوالقاسمی می‌گوید: «شهرداری در مبادی و معابر ورودی محله ما چند گیت بازرسی قرار داده تا از این طریق جلوی انتقال مصالح توسط سازندگانی که قصد ساخت و ساز غیرمجاز دارند را بگیرد اما شنیده‌ایم که برخی از سازندگان برای انتقال مصالح از گیت‌های بازرسی، تیرآهن‌ها را به قطعات کوچک تکه تکه کرده و با خودرهای سواری به بالادست محله می‌رسانند. سپس تکه‌های تیرآهن به هم جوش داده می‌شود و خدا می‌داند که سازه‌هایی با این استحکام چقدر می‌تواند خطرآفرین باشد.»

خدا نکند که زلزله بیاید

در آخرین نمونه از این ساخت و سازهای غیرمجاز، با آپارتمانی بلند مرتبه که روی تپه‌ای در بالادست محله بنا شده روبرو می‌شویم. یک غول سنگی بدقواره که از لابه‌لای خانه‌های یک‌دو طبقه اطراف سربرآورده و اهالی می‌گویند از نزدیک شاهد رعایت نشدن اصول ایمنی در نحوه ساخت آن بوده‌اند.

ساکن یکی  از خانه‌های نزدیک این آپارتمان می‌گوید: «حدود ۲ سال پیش جای این آپارتمان غول‌پیکر یک ملک ریزدانه قرار داشت. زمان زیادی از آغاز به کار پروژه نگذشته بود که درکمتر از یک ماه دیدیم ساختمان با حدود ۸ طبقه در آن زمین خالی سبز شده. نگرانی همسایه‌ها این است که اصلا اصول ایمنی در ساخت این بنا رعایت نشده است. ضمن اینکه سازنده چطور توانسته یک آپارتمان ۸ طبقه را در جایی که سقف ساخت و ساز ۳ طبقه است بسازد؟»

ابوالقاسمی می‌گوید: «همسایه‌های این آپارتمان نگرانند. آنقدر این ساختمان ناایمن به نظر می‌رسد که خدا نکند زلزله بیاید. بعید است این ساختمان و ساختمان‌های مشابه با یک زلزله ۳ ریشتری سرپا بمانند.» نحوه ساخت بناهای غیرمجاز توسط سازندگان سودجو در گلابدره هم حکایت عجیبی دارد. همسایه‌ها می‌گویند وقتی ماموران شهرداری برای تذکر و جلوگیری از ساخت و ساز به این محدوده نزدیک می‌شدند، سازنده با استخدام اراذل و اوباش مانع از اجرای حکم می‌شد. گودرزی، مدیر محله گلابدره در تایید این موضوع می‌گوید: «متاسفانه سازندگان سودجو برای تکمیل ساخت و سازهای غیرمجاز خود به اراذل و اوباش هم متوسل شدند. آنها گروهی از این افراد را در کنار پروژه خود دارند تا در صورت اعتراض اهالی و یا سررسیدن ماموران شهرداری با انواع روش‌های خشونت‌آمیز مانع اجرای حکم شوند. در سال‌های گذشته برخی از این بناهای غیرمجاز با همین روش‌ها ساخته شد.»

آپارتمان‌سازی با تیرآهن‌های تکه تکه! | ساخت و ساز غیرمجاز با چوب و چماق | عزم جدی شهرداری منطقه یک برای جلوگیری از  ساخت و سازهای غیرمجاز

اطلاعیه شهرداری منطقه یک برای برخورد جدی با متخلفان

شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری اما عزمی جدی در برخورد با این متخلفان و تخلفات صورت گرفته در سال‌های گذشته دارد. علاوه بر تاکید شهردار منطقه یک بر نظارت جدی‌تر در محورهای ورودی گلابدره برای جلوگیری از انتقال مصالح، مدیریت شهری این منطقه در اطلاعیه‌ای از آمادگی خود برای برخورد با این تخلفات در گلابدره در صورت همکاری نیروی انتظامی خبر داده است. در بخشی از این اطلاعیه درباره ساختمان ۸ طبقه و غیرمجاز گلابدره آمده است: «ساختمان معروف به سنگ دوقلوی محله گلابدره با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع خلاف دارای رای قطعی کمیسیون ماده صد است و شهرداری منطقه یک و دادستانی آماده اعمال رای و تخریب هستند ولی نیروی انتظامی همکاری نمی کند.

ساختمان گلابدره که در جوار حریم و به صورت کوهپایه‌ای در سنوات گذشته احداث شده در قسمت جنوبی به صورت ۸ طبقه روی همکف به انضمام ۲ طبقه زیرزمین، در شمال شرقی بیش از ۱۰ طبقه روی همکف به صورت تجمیع با ملک جنوبی بوده و در قسمت جنوب غربی نیز با تخریب کامل کوه و فضای سبز اقدام به تجمیع با دو ملک دیگر و احداث در ورودی راه پله دسترسی به کوچه شکیبایی و گل محمدی کرده است که در حال حاضر اکثر واحدها واگذار و فروخته شده و ساکن هستند که  با هرگونه حادثه غیر مترقبه ای امکان ریزش و سانحه برای ساکنان آن وجود دارد.

در این اطلاعیه آمده است ملک فوق فاقد هرگونه مجوز بوده و هیچگونه استحکام بنا و نظارت ناظر نیز ندارد و دارای رای قطعی کمیسیون ماده صد به شماره رای ۱۴۰۰۰۳۰۱۵۹ مورخ  ۲۷ تیر ۱۴۰۰ است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «سازنده با جمع آوری نیروهای بومی و افغانی و ایجاد درگیری از اواخر سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ در دوره مدیریت شهری سابق در سه قسمت اقدام به ساخت و ساز کرده و در هنگام مراجعه مامورین، افراد فوق بالای ملک مستقر شده و با سنگ پرانی مانع از اجرای حکم می‌شوند. شایان ذکر است شهرداری منطقه یک و دادستانی با تمام توان آماده اجرای حکم در خصوص این ملک هستند و تا کنون تعداد ۲۰ حکم  از سوی دادستانی ناحیه یک(الهیه) صادر شده اما توسط نیروی انتظامی (ناجا) متوقف شده و همکاری نمی شود و در صورت همکاری نیروی انتظامی ملک فوق به زودی اعمال حکم و تخریب خواهد شد.»

آپارتمان‌سازی با تیرآهن‌های تکه تکه! | ساخت و ساز غیرمجاز با چوب و چماق | عزم جدی شهرداری منطقه یک برای جلوگیری از  ساخت و سازهای غیرمجاز

کد خبر 684662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    25 0
    با تشکر از گزارش شما. لطفا پیگیری کنید تا مسولین رسیدگی کنند
  • م.ه IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    20 1
    موضوع رو پیگیری کنید ساخت و ساز غیر مجاز بلای اصلی این ناحیه اس
  • عسل وزیری IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    18 1
    لطفا مسئول محترم به این محله رسیدگی کن این محله گنجایش انقد ساخت و ساز غیر مجاز نداره تورو بخدا پیگیری کنید
  • آناعظیمی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    18 1
    با سلام ما تمامی ساکنین اطراف چنین املاکی زندگی میکنیم و جونمون در خطر هست چون این بناها صاعقه ای بدترار متروپل رو به همراه داره و خیلی نامه زدیم که توروخدا پیگیری کنید جلوگیری کنید اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده ممنون میشیم حضورا رسیدگی بفرمایید.
  • زهرا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    15 6
    رسیدگی واقعیییییییییییییییییییییییی
  • عباس IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    19 5
    سازنده های متخلف محله گلابدره رو نابود کردن، برای این محل رسیدگی ویژه لازم.
  • یلدا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    18 2
    به داد مردم مظلوم این منطقه برسید، پیگیری کنید اقدام عملی انجام بشه
  • محسن IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    17 1
    گلابدره متروپلهای بعدی هستن....کمکککککککککککککککککککککککککککککک
  • آتش نشان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 13
    به دلیل شیب و باریک بودن کوچه ها و امکان عدم دسترسی در بسیاری از نقاط محله گلابدره خصوصا سنگ دوقلو و آبک و وحدت امکان هیچگونتش سوزی وجود نداره.....ساخت و ساز غیر مجاز امدادرسانی رو مختل کرده حتی در حالت عادی چه برسه در شرایط بحران
  • زلزله IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    10 1
    این محل در نزدیکی گسل بزرگ مشافشم، کوچکترین لرزه در این گسل نابودی تمام محله رو در پی خواهد داشت....سازه های غیرمجاز دوام نخواهند آورد
  • د IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    6 2
    خیلی از ساخت و سازهای غیر مجاز حتی پروانه تخریب و نوسازی نمیگیرن، با پیت حلبی مثلا پی خونه رو تقویت میکنن و طبقات بالاتر بهش اضافه میکنن.... ایناها یعنی خطر ریزش .... یعنی بازی با جان ملت
  • زهرا محمدی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    11 1
    به فریاد ابک و گلابدره برسید این محل از دست ی مشت سودجو نجات بدید
  • م IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    12 0
    برای این محل تراکم 40درصد معنی نداره، همه متخلفین در 100 در زمین ساختمانهای غیرمجاز میسازن و به مردم بیچاره با قیمتهای فضایی میفروشن کلاهبرداری میکنن....
  • سعید راد IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    11 0
    آقای شهردار منطقه ۱ ناحیه ۳ ابک و گلابدره متروپل بعدی اون ی ساختمان بود اینجا ۱ محله است هزاران خانوار
  • الهام IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    8 0
    متروپل که تازه قانونی ساخته شده بود خیلی خانواده ها را دغدار کرد امیدوارم باکمک شهرداری نذاریم این اتفاقها مجدد تکرار بشن ساحتهایی غیرمجاز در طبقات زیاد از مسئولین تقاضا داریم رسیدگی کنن
  • رضا عبدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    12 0
    چرا ماده صد در این محله اجرا نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا همه مدارک و مستندها صوری و صرفا جهت رفع تکلیف؟؟؟؟؟؟ تا بحال جلوی هیچ تخلفی گرفته نشده و هیچ سازه غیر اصولی تخریب نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کبرا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    10 3
    خواهش میکنم مسئولین پیگیری کنن محله گلابدره پر شده از ساخت غیرمجاز ؛ ماها که اینجا ساکن هستیم گناهمون چیه ؛ این خونه ها یک روز آوار میشه رو سرمون ؛ اون موقع دنبال مقصر بودن خیلی دیرهست
  • محسن سلمانزاده IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 1
    این محل دیگه جای زندگی نیس عین طویله شده آخه تا کی این ساخت ساز غیر مجاز تمومی نداره
  • محسن کیا IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    12 0
    ساختمان‌های ناایمن این محل که به اخطارهای قانونی هیچ اعتنایی ندارن، تخلیه و پلمپ کنید .
  • ف IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    11 0
    در اين محل به تعداد انگشتهاي دو دست هم ساختمان اصولي و محكم پيدا نميشه همه رو بايد خراب كنيد شهرداري در اين ناحيه واقعا كم كار حق همه تضييع ميشه.
  • رها IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    11 0
    مسولين ما رو رها كردن؟!!!! جناب زاكاني صداي ما رو بشنويد.... سازمان بازرسي ورود كنيد.... آقاي رييسي به فريادمون برسيد.... اينجا اوضاع خيلي خرابتر از اين چيزي كه نوشته شده.... قبل از وقوع فاجعه فكري كنيد.
  • ميلاد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    11 0
    اراذل و اوباش محل رو جمع كنيد، علاوه بر ساخت و ساز غير مجاز باعث نا امني منطقه هستن.... جاي اشرار در زندان، نه در كوچه محلهاي امامزاده قاسم.
  • پارسا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 0
    خیلی ساخت غیرمجاز اینجا هست خواهش میکنم مسئولین پیگیری کنن ممنون
  • امیر IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    7 0
    گلابدره پر شده از حادثه متروپل؛ خواهش میکنیم مسئولین پیگیری کنن جون ما در خطره
  • ناصر داوودي IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    9 0
    شعار و حرف و گزارش و نامه و راي و ..... كافيه. مرد عمل معرفي كنيد.... سالهاست اين محل جولانگاه اراذل و طماعان.
  • هاجر رامندی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    5 0
    این منطقه واقعا نیاز به رسیدگی ویژه داره. ما بارها پیگیری کردیم، حتی برای ساخت و سازهای مشخص که همچنان ادامه داره، علاوه بر تخلفات فنی، تخلف از قوانین ساخت و ساز شهری دارند.
  • رعنا همايي IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    3 0
    در اين محل خانه هاي خلاف با قولنامه هاي خلافتر پيش فروش ميشه و همه رو تو دردسر ميندازه و نظارتي نيست كه نيست تازه مثلا قولنامه ها كد رهگيريم داره تخلف و جرم رو قانوني كردن، واقعا خنده دار
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    6 1
    اخیرا" ساخت سقف با یونولیت در اصفهان مد شده که علاوه بر بی استقامتی خطر تشدید اتش سوزی نیز دارد.
  • وحید IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    3 0
    صلواااااااات
  • سیدعلی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    11 3
    انشاالله زلزله ده ریشتری بیاد همش ویران بشه بحق پنج تن
  • عسل مشکانی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 0
    خدا لعنت کنه سازنده هارو خدا لعنت کنه املاکی هارو که مردم رو گرفتار میکنن
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 0
    ساکنان و خریداران این املاک هم میدانند که چه اشتباهی مرتکب شده اند. دقت کنید از پنجره میتوانند به تمام واحدها و حیاط منازل اشراف و دید داشته باشند. و این چیزی جز احساس ناامنی برای همسایه ها ندارد.
  • سیما GB ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 0
    واقعا شرایط ساخت ساز در این منطقه مشکلات زیادی را ایجاد کرده و با کوچکترین تکانش زمین تخریب‌های زیاد و تلفات فراوانی بجا می‌ماند و بخاطر بافت منطقه و عدم گنجایش منطقه از نظر ساخت و ساز امکان امداد رسانی نیروهای امدادی هم وجود نخواهد داشت خواهشا جلوی ساخت سازهای غیرقانونی رو بگیرید
    • حسین IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      2 0
      انشالا
  • ایرانی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    2 0
    با سلام گیریم تیر آهن را تکه تکه کردن و سر زمین رساندن آجر و دیگر مصالح را چه جوری از دید مامورین پنهانی به سر زمین برده آند.
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 0
      خلاف ساخته میشه خدمات شهری مثل گاز برق تلفن و اب رو ب چه صورت ب این خانه ها تعلق میگیره همه رشوه میگیرن
  • محمدی فرد ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 0
    خیلی جالبه ساختمان چند طبقه غیر ازقانونی می‌سازند وجلو گیری نمی‌شود بعدا شهردار ودادستان دست بکار میشن تا حکم تخریب بدن به کی بگی که در مملکت ما چنین هست
  • تیچر خیرابادی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 0
    مقصر دولت و فساد توی ادارات هست
  • محمد حسین NL ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 0
    چرا شهرداری درباره ساختمان٨طبفه ای که در اعلامیه خود نوشته حتا به فروش رفته پرونده دادگستری باز نکرده است؟ در چنین تخلفی یک شبکه گسترده از قانون شکنان هست که باید با دستگاه دادگستری آن شبکه را متلاشی کنند. شبکه ای از بنگاه‌های ملکی که چنان ساختمانی را فروخته اند تا دفترخانه هایی که سند را انتقال داده اند. اگر سراغ چنان شبکه ای بروند می‌توانند جلوی تکرار را بگیرند. همچنین درباره همکاری نکردن نیروی انتظامی هم سازوکار قانونی هست که با آن شهرداری می تواند کار را پیش ببرد ولی پیش از تخریب نخست کاری باید بشود که آنانی که ملکی لا خریده اند کم کار بتوانند پولشان را پس‌ گرفته تا بشود یا کمترین مقاومت اجتماعی چنان ملکی را مبتنی بر قانون تخریب کرد.
  • الهه IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    2 0
    من باردارم و از صداي همين ساخت و سازهاي غير مجاز و قاچاق كردن مصالح نيمه شب با كلي سر و صدا امكان استراحت و ارامش ندارم... اگر اسيبي متوجه بچم بشه كدوم يك از اقايون مثلا سازنده يا مسول جوابگو خواهد بود؟
  • علی IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    سلام هموطنان عزیز خودشون باید حافظ جان ومال خود وعزیزانشون باشن وقتی میدونن این منطقه چنین مشکلاتی داره نباید این خونه ها رو بخرن یااجاره کنن
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    0 0
    همه مسئولین ادارات آب برق گاز در طی دو سال اخیر شریک جرم هستند