سازمان بهشت حضرت زهرا (س) با انتشار بیانیه ای نسبت به ساخت ویدئوی هنجار شکن نمایش «دختران بابا آنتون» واکنش نشان داده و آن‌را محکوم کرد.

بهشت زهرا

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان بهشت حضرت زهرا(س) طی بیانیه‌ای توهین آشکار به مقدسات و باورهای جامعه اسلامی را که در ویدئوی تبلیغ نمایش دختران بابا آنتون به کار رفت، به شدت محکوم کرده و اعلام کرد به دلیل فیلمبرداری بدون مجوز این گروه در فضای سازمان بهشت حضرت زهرا(س) و هتک حرمت‌های به کار رفته در این ویدئو این موضوع را از مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُمْ 
و آنان که به خدا و رسولانش ایمان آورند، به حقیقت راستگویان عالمند و برایشان نزد خدا اجر شهیدان است، پاداش اعمال و نور ایمانشان را می‌یابند. 

در روزهای اخیر انتشار ویدئویی کوتاه از تبلیغ یک نمایش، که در بهشت حضرت زهرا(س) و به شکلی نامتعارف فیلمبرداری شده بود، موجب آزرده شدن اذهان عمومی و مردم مومن و شهیدپرور شد.

 آن چه در این ویدئو شاهد بودیم، بی اعتنایی و غفلت به مقدسات دینی، و بی حرمتی به امام راحل و شهدای آرمیده در بهشت حضرت زهرا(س) بود که البته غیرقابل اغماض است.

بلافاصله پس از انتشار این ویدئو و با پیگیری‌های سازمان بهشت حضرت زهرا(س) مشخص شد که عوامل این نمایش، مجوزهای رسمی برای فیلمبرداری در این مکان مقدس را اخذ نکرده بوده (فیلمبرداری در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) تنها با مجوز رسمی مرکز ارتباطات شهرداری میسر است)؛ همچنین زمان فیلمبرداری مربوط به ساعاتی بود که هنوز تشییع پیکرهای مومنین در این سازمان آغاز نشده بود.

همچنین به دلیل گردشی بودن سرکشی عوامل انضباطی سازمان، که به صورت مستمر در قطعات در حال ساخت حضور ندارند، این تیم، در فرصت کوتاه نبودِ این عوامل برای تولید ویدئو بهره برده بودند. 

یادآوری این نکته نیز حائز اهمیت است که از ابتدای استقرار مدیریت جدید در سازمان بهشت حضرت زهرا(س) با پوشاندن قبورِ خالی، پیشامدها و برخی حواشی حاصل از آن بین رفته، اما در فاصله چند روزه میان ساخت تا پوشاندن روی قبور، این تیم از این فرصت استفاده کرده و نسبت به تهیه ویدئو اقدام کردند.

سازمان بهشت حضرت زهرا(س) ضمن نکوهش ناهنجاری اول، و پس از تماس‌های مکرر با تیم تولید این نمایش، خواستار توضیحات آن‌ها درباره این اقدام، فیلمبرداری غیرقانونی در بهشت حضرت زهرا(س) و عذرخواهی آن ها از مردم و باالاخص خانواده محترم شهدا شد، اما با گذشت دو روز از اقدام نسنجیده این گروه و تعلل در پاسخ گویی به اذهان عمومی و خانواده محترم شهدا به این وسیله ضمن محکوم کردن این اقدام، اعتراض شدید خود را اعلام می‌دارد.

سازمان بهشت حضرت زهرا(س)، ضمن محکوم کردن این تیزر مذکور، عنوان می‌دارد عوامل دست اندرکار  نمایش دختران بابا آنتون می‌بایست نسبت به احساسات جریحه‌دارشده مردم پاسخگو باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز لازم است با دستورات خود این اقدام ضدفرهنگی و هنجارشکنانه را از کارنامه حرفه‌ای خود بزدایند.

در پایان با توجه به اقدام غیر قانونی ضبط این ویدئو و ناهنجاری‌های بصری و محتوایی آن، این سازمان پیگیری حقوقی و قانونی موضوع را از سوی مراجع ذی‌صلاح، در دستور کار خود قرار داده است.

کد خبر 683992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 51
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • سید محمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    خوب مشکلات مملکت درست شد.. خخخخ
  • محمد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    باز چی شده ؟ باز کی چی گفته ؟ ای بابا هر روز یک سوژه جدید!
  • سجاد IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    آقا ول کن تورو قرآن احساسات مردم از خیلی جاهای دیگه جریحه داره ک دیگه ب این قلم تیزرها واکنش نشون نمیدن فقط ازین ک قوه قضائیه ب این جور چیزا واکنش زود تند سریع انقلابی نشون میده و ب مسائل دیگه مملکت ک نون خلق و الله و بریده اینجور سریع واکنش نشون نمیده ناراحت میشن
  • عاشق حاج قاسم IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    احسنت واقعن لازمه که از طریق مراجع قضایی این حرمت شکنی پیگیری شود ونتیجه ی آن از طریق رسانه ها به افکار عمومی اطلاع رسانی شود هرچه سریع تر اقدام شود ما منتظریم سلام ودرود نثار ارواح مطهر امام وشهدای عزیزمون
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    سلام . لطفا در کارتان جدی باشید و سهل انگاری نکنید. تا باعث جریحه دار شدن عواطف مردم نشوید. دایه مهربانتر از مادر هم نشوید.
    • نوید IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      28 36
      اشتباهی منفی دادم.
  • سعید IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    اسرائیل همه جادرکمین است
  • خسرو IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    سلام، حالا اینهمه مطلب لااقل اصولش اینه تلویحی اشاره میکردی موضوع ویدیو چی بوده که بدونیم دعوا سر چیه.... سپاس
  • سیما IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    77 12
    دیگه چی شده قضیه چیه داستان چیه دیگه چه کار خبطی کردن ؟!؟
  • فریدون فرهادی سردشت DE ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    کدام هنجارشکن ؟ ول کنید مردم شاد باشند ،،هیچ دلخوشی ندارند آمار افسردگی به علت محدودیت وفرهنگ و تحمیل عزا وسوگواریها به مناسبت ها مختلف جوانان به آمار افزایش خودکشی کشانده !!
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      کدوم دلخوشیاوشادیای زود گذر الکیو میگید همونا باعث افسردگیو خودکشی شده وقتی مبینینن هیچ چیزی عایدشون نمیشه هروز بیشتر خودشونو غرقش میکنن تا به شادی واقعی برسن وقتی هیچ چیزی گیرشون نمیاد دامنشون الوده میشه اخرشم خودکشی میکنن اگه عزاداریها منظورتونو از قدیم الایام بوده چرا اون موقع خودکشی درکار نبوده ؟بلکه جوانمردی روحیه ایثار کمک به دیگران....از این مراسم ها یاد میگرفتن اینا باعث دلگرمیو لذت زندگیشون میشده . نه شادیهای لهو ولهب مجالس انچنانی که ...اخرشم ابروریزیو ، تجاوز ..خودکشی نتیجه اش بشه
    • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      41 61
      شادی اونم وسط عزاداری مردم در جایی که عزیزان از دست رفته شوم رو دفن کردن و نیاز به تسلی دارن
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      23 24
      تمام مشکلات انسان از همین شادی های مست کننده واز بین برنده عقل وهوش ایجاد می شود .انجا که بجای اب ،سراب ،وبجای مهر مادر ،اغوش شیطان را به انسان وعده میدهد . قسم به همان خدایی که ما وشما را افرید ،رفتن به سوی خدا واولیای خدا وعذا داری برای ابا عبدالله که جانم وپدر ومادرم وفرزندانم به فدای نامش ،سعادت دنیا واخرات را همراه داردو رفتن به سوی شادی های اغوا کننده ،افتادن در دام شیطان و سرنگون شدن در عذاب اخرت را دنبال خواهد داشت .چه بسا عزاداریی که بعد ان نشاط روحی ایجاد میشودکه امثال شما از ان هیچ بهره ای نبرده اید و خنده های سرمستی که بعد ان ، افسردگی وجنون بهمراه دارد .
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    40 9
    اصلا ویدئو مفهوم نبود کامل بنویسید موضوع درباره ی چی بوده؟
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    76 3
    به قبرستان گذر کردم کم وبیش،،،،،بدیدم حال دولتمند ودرویش:::نه درویش بیکفن در خاک خفته،،،نه دولتمند برد از یک کفن بیش
  • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    41 5
    ای کاش به مشکلات گرانی واختلاس هم اینقدر زود واکنش نشان می‌دادند وروح لطیفشون جریحه دارمیشد
  • گمنام IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    39 11
    چرا کسی ازآقایون نسبت به نابسامانی اقتصادی واکنش نشون نمیده؟؟؟؟
  • مریم IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    19 28
    هر چه زودتر باید جواب این هنحارشکنی داده شود.
  • شیدا رئیسی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    59 8
    سلام. کلیپ دختران بابا آنتون رو دیدم. دقیق هم دیدم. به عنوان یک دختر چادری که خیلی قطعه شهدا رفته حقیقتا بی حرمتی ندیدم توس کلیپ. کاملا مشخص بود یه کار هنری با موضوع ایجاد نگاه جدید درباره مرگ و زندگیه و هدفشون فقط تمرکز روی قبر بود. این سطح از واکنش شدید به این مساله عجیب بود واقعا.. کاش با یک رفتار درست باعث نزدیک شدن قشر جوان به مزار شهدا بشید نه ابنطور چکشی!
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    38 3
    خدایاهمه ی مارا ازگمراهی نجات بده، الهی آمین
  • فرهنگی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 2
    آقا یه سوال؛ چرا نسبت به دزدی بعضی مسئولین محترم و گرانی ها و سایر بحرانهای دیگه ، اینقدر حساس وپیگیر نیستید ؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    13 1
    مردم از گرسنگی دارن میمیرند شما بفکر چی هستید فقط میخواهی سر مردم را گرم کنید واز زیر کار خودتان را انجام دهید دیگه این کارهها نخ نما شده داش
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    14 2
    اصلا احساساتی در مردم باقی نگذاشتید چه برسه به اینکه جریحه دار بشه فعلا که احساسات کریه دار شده
  • ناشناس IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    1 0
    همه چیزازلحاظ شماناهنجاری تلقی میشه،خجالت بکشید