اجرای پروژه خط ۱۱ مترو تهران به طول ٣٢ کیلومتر، با ٢١ ایستگاه، در پهنه جنوب شهر در حال اجراست که در آینده می‌تواند نقش فراوانی در کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور شهروندان داشته باشد.

مترو

همشهری آنلاین - مریم قاسمی : مسئولان شهرداری منطقه١٨ برای افزایش امکانات شهروندان در حوزه حمل‌ونقل عمومی و همچنین کاهش فاصله طبقاتی میان مناطق جنوب شهر و مناطق برخوردار تلاش می‌کنند. اکنون نیز که ساخت و راه‌اندازی ایستگاه‌های خطوط مترو یکی از پروژه‌های مهم در جنوب است با حضور در میدان و بررسی وضعیت اجرای پروژه، برای تسریع و حل موانع احتمالی آن قدم برمی‌دارند.

«محمد جواد خسروی»، شهردار منطقه ١٨، با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارزیابی وضعیت پیشرفت پروژه خط ۱۱ مترو از محل کارگاهی آن بازدید و راهکارهای مناسبی برای سرعت بخشیدن به این پروژه اتخاذ کرد.

تسریع در پروژه خط ١١ مترو تهران در جنوب شهر | سفر زیرزمینی از سه‌راه ورامین تا کوهک با یک ‌بلیت

شهردار منطقه١٨ درباره بازدیدهای میدانی از پروژه‌های عمرانی گفت: «هدف از بازدیدهای مستمر میدانی، اطلاع دقیق از موانع پیش‌ روی پروژه‌ها و نظارت بر حسن اجرای آن و همچنین تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها منطبق با برنامه زمان‌بندی شده است.»

«محمدجواد خسروی» افزود: «مشاهده عینی و بررسی روند پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا باعث می‌شود مسائل و مشکلات احصا، نظرهای کارشناسی از مسئولان مربوطه اخذ و با اتخاذ تدابیر راهبردی، مسائل موجود سریع‌تر رفع شود. بازدیدهایی هم که تاکنون انجام شده منجر به حل‌وفصل برخی موانع و مسائل شده است.»

او در ادامه با اشاره به پیشرفت عمرانی خط ۱۱ مترو تهران گفت: «یکی از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا و ترافیک که همه مسئولان مدیریت شهری هم بر آن اتفاق نظر دارند، توسعه خطوط مترو است. بنابراین، یکی از اقدامات مدیریت شهری تهران در کنار تکمیل خطوط و ایستگاه‌های باقی‌مانده، اتخاذ تدابیری برای ساخت و اجرای خط ١١ مترو تهران است. چندی پیش به موجب تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری تهران و گروه صنعتی مپنا امضا شد، مقدمات آغاز عملیات اجرایی این خط آغاز شد.»

شهردار منطقه ١٨ تاکید کرد: «ساخت این خط که در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تکلیف شده، آن را به یکی از مهم‌ترین و پرمسافرترین خطوط مترو تبدیل خواهد کرد. خط ١١ به طول ٣٢ کیلومتر با ٢١ ایستگاه از سه‌راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد یافت. خط ١١ مترو غیر از تاثیرگذاری قابل‌توجه بر معادلات حمل‌ونقل پهنه جنوب غرب پایتخت، به لحاظ جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز یکی از جذاب‌ترین خطوط به شمار می‌آید، چراکه امکان احداث ٣٠ مجتمع ایستگاهی به منظور کمک به هزینه‌های اجرای طرح در طول خط پیش‌بینی شده است.»

او افزود:«این خط مترو در مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ایستگاه دارد و از ایستگاه تبادلی با اکثر قریب به اتفاق خطوط ساخته شده و در دست ساخت برخوردار خواهد بود؛ ضمن اینکه بهره‌برداری از آن به کاهش ترافیک خط ۵ و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند، کمک می‌کند.»

خسروی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عبور خط ١١ از زیر محورهای شریانی مهم تهران اشاره کرد و گفت: «به طور حتم، استفاده شهروندان از ایستگاه‌های مترو در این خط و جایگزینی این وسیله حمل‌ونقل پاک، ایمن و ارزان به جای وسایل نقلیه شخصی، می‌تواند بار ترافیک در بزرگراه‌های شهید رجایی، آزادگان، شهید کاظمی، آیت‌الله سعیدی، شهید لشکری، شهید فهمیده، جاده تهران - ورامین، فتح و شهید چراغی را کاهش دهد.»

خسروی ادامه داد: «اولویت نخست شروع عملیات اجرایی خط ١١ به بخش ایستگاه چیتگر تا ایستگاه عبدل‌آباد مربوط می‌شود که تفاهم‌نامه‌ای هم با بخش خصوصی در مورد ساخت آن منعقد شده است. در نهایت ساخت مسیر و ایستگاه‌های خط مذکور به ایجاد رینگ راه‌آهن ریلی زیرزمینی در بخش مهمی از شهر منجر خواهد شد که اتصال آن به سایر خطوط شبکه، تحولی محسوس در معادلات ترافیکی منطقه جنوب غرب پایتخت ایجاد خواهد کرد.»

شهردار منطقه ١٨ تاکید کرد: «توافقات بدوی و موثری با مالک گاراژ «خواجه‌وند» صورت گرفته است تا هرچه زودتر شرایط برای ادامه راه کارگاه فراهم شود و به‌زودی دسترسی شهروندان منطقه ۱۸ به مترو تسهیل و تسریع شود.»

کد خبر 683843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوسن رحمانی TR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    خیلی عالی میشه
  • سمیرا نیک سرشت TR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    دقیقا کی طرح قابل اجرا میشه
  • سحر فلاح TR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    واقعا عالیه
  • زهرا قادری IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    چه خوب😍😍😍😍