رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت که تغییر سن بازنشستگی در مجلس بررسی شده است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، بابک نگاهداری گفت: طرح جامعی برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی ارائه کرده‌ایم تا بار مالیشان از بودجه عمومی کشور برداشته شود؛ یکی از آنها مربوط به سن بازنشستگی است و تغییرش در مجلس بررسی شده است.

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سن بازنشستگی را ۲ سال افزایش داده بود اما مجلس با آن موافقت نکرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت این تصمیم دولت گفت بیش از ۹۵ درصد بودجه صندوق‌های بازنشستگی را دولت پرداخت می کند.

 میرکاظمی اضافه کرد: بسیاری از بازنشستگان با احتساب سوابق سربازی و دانشگاه، فقط ۲۴ سال خدمت می‌کنند و با سن ۵۰ سالگی بازنشسته می‌شوند.

با این حال نمایندگان با افزایش سن بازنشستگی در قانون یک ساله بودجه مخالفت کردند.

زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دی ماه پارسال گفته بود که افزایش سن بازنشستگی تنها برای یک سال دردی از دولت دوا نمی کند.

او گفت: باید یک قانون دائمی تدوین شود و یا این موضوع را در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه مطرح کنند تا قانون از جامعیت و شفافیت لازم برخوردار باشد.

به گفته نمایندگان، فراهم کردن فرصت بیشتر برای اشتغال جوانان و بر هم نخوردن برنامه ریزی کارکنان برای بازنشستگی در سال ۱۴۰۱ از علت های این مخالفت بوده است.

۴ صندوق بازنشستگی توان پرداخت حقوق و مستمری ندارند

ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی دارد که بیش از ۲۳ میلیون مشترک و مستمری بگیر را تحت پوشش قرار داده است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش ها ۴ مورد از این صندوق ها توان پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان را از منابع داخلیشان ندارند و در بودجه سالانه کشور برایشان مبلغی در نظر گرفته می شود. صندوق های بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، کارکنان فولاد و صندوق وزارت اطلاعات این گروه از صندوق ها هستند.

این مرکز گزارش داده به علت تصمیم های هزینه ساز برای صندوق ها و رسیدن تعداد قابل توجهی از شاغلان به سن بازنشستگی، بودجه های کمکی به آنها رشد فزاینده ای داشته است.

آمارها در جداول بودجه نشان می دهد دریافتی صندوق های بازنشستگی در سال ۹۳، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده اما در سال ۱۴۰۱ به ۲۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که اعتبار کمکی به صندوق های دستگاهی ورشکسته مانند صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما، کارکنان هما و مانند آنها در این آمار محاسبه نشده است.

این مرکز اعلام کرده بیشتر صندوق های دستگاه ها کمبود درآمدشان را از دستگاه مادر (مانند صداوسیما، هواپیمایی ملی ایران و...) تأمین می کنند و ارقام اعتباراتشان شفاف در بودجه عمومی کشور گفته نمی شود.

بر اساس آماری که مرکز پژوهش ها داده، پارسال حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از هزینه های صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما از محل بودجه این سازمان پرداخت شده است.

در گزارش این مرکز آمده با وجود افزایش پیوسته امید به زندگی در ایران، سن بازنشستگی افزایش نیافته و به طور متوسط نزدیک ۵ سال کاهش داشته است.

مرکز پژوهش های مجلس «بازنشستگی های پیش از موعد» بر اساس قوانین مختلف را اصلی ترین علت این اتفاق اعلام کرده است.

در این گزارش آمده ورود زودهنگام برخی گروه های شغلی به صندوق های بازنشستگی و خروج زودهنگامشان موجب افزایش سال های دریافت مستمری می شود و بار مالی بسیاری به صندوق های بازنشستگی تحمیل می کند.

رئیس مرکز پژوهش ها که از ارائه نظرهای مشورتی این مرکز به نمایندگان مجلس برای تصویب برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت که ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی از عوامل تورم در اقتصاد ایران است.

کد خبر 683816
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 37
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • جلال۱۱ IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    260 2
    آقای همشهری چرا منت سر بازنشستگان میزاری وقتی در طول چهل سال انقلاب هر دولتی به هر عنوانی کم آورد رفت سراغ منابع صندوقهای بازنشستگی و برداشت کرد صندوقها را به این روز انداختی،نخیر ما بازنشستگان خصوصا نیروهای مسلح تا روز آخر پی گیر سرمایه از دست رفته صندوقمان هستیم،همان سالی که ۳۵سال پیش برای مخارج جنگ از صندوق ما هفت میلیون دلار برداشت کردی و هنوز پس ندادی که در امروز چیزی بالغ بر تیلیاردها تریلیون تومان میشه، و اینقدر منت سر ما نگذارید که دولت کمک میکنه به صندوق ،نتحیه برداشت دولتها مارا به این روز انداختی ،بس کنید آدرس غلط به مردم ندهید لطفا
    • Eb y IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      43 1
      درست می‌فرمائید آقا
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    64 0
    به نظر می رسد تا دم مرگ باید کار کرد.
  • رستم IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    68 0
    کل متن رو خوندم جالب ازهمشون جمله افزایش امیدبه زندگی درایران بود
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    39 1
    خدا را شکر که تامین اجتماعی کارگری جزء این صندوقها نبود و گرنه تو بوق و کرنا می کردند که یکی از دلایل زیر پا گذاشتن مصوبه شورای عالی کار در پرداخت افزایش حقوق سطوح غیر حداقلی تامین اجتماعی همین بود .
  • محمد IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    54 1
    دلیل ورشکستگی صندوق ها ، نبود مدیریت صحیح ، عدم سرمایه گذاری صحیح از منابع ، اختلاس ، بردن سن بازنشستگی به بالا هیچ مشکلی رو حل نمی کند و فقط ظلم به شاغلین است
    • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      11 3
      دادش درست نخوندیتامین اجتمایی هم توش هست عجله نکن گاماس گاماس
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    25 2
    چرااین حرف میزنی اگرمن پول ازمن کم میشودبرای بیمه عمربریزم 30سال بریزم خیلی پول بهم میدن اگربزارم بانک ده برابر بازنشستگی بهم میده دراخرهمه پول مال من است
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      9 0
      دقیقا
  • م IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    48 0
    آخه با این حقوقی که شما به یک کارگر می‌دید که دردی دوا نمیکنه چیکار میخوای بکنی با کارگر اگر راست میگی حقوق های نجومی خودتون رو کم کنی نه از رشته کارگر زحمت که نهایتاً ۵ تومان بهشت حقوق میدید اگه راست میگی نجومی بگیر ها را مهار کنید
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 72
    مجبور نیستند حقوق والدین فوت شده را به فرزندانشون بدهند
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      42 1
      این دیگه چه حرفی است
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    15 8
    با دستکاری تمام صندوق ها را نابود کردین ،،سازمان تامین اجتماعی را با نور امان حق بیمه افرادی حقوق بگیر سازمان کردین نتیجه ورشکستی شد
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      35 1
      اون دختر بدبختی که پدرو مادرش فوت شدن از کجا امرار معاش کن
    • یاوری IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      0 11
      ۲کلام ازمادرعروس😂😂
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      33 1
      حتماشماخودت بچه نداری میگی بعدفوت والدین بچه هاهم بمیرن
  • DE ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    34 1
    دریافتی های کلان مدیران خود رو کم کنید دست از ایجاد رانت در تامین اجتماعی بردارید درست میشه
  • علیرضا IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    40 1
    موقع گرفتن حق بیمه ورشکسته نمیشن حالا برا پرداخت بازنشستگی ورشکست میشن؟!!!!
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    28 0
    پس این همه فشار برای افزایش سن بازنشستگی بوده
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    20 1
    صندوق ها ی یک عده کارگر را تخلیه کردین که یک عمر از حقوقشان کسر کردین که درزمان بازنشستگی استفاده کنند اونم را فاتحه اش خوندین
  • حمیدرضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    21 0
    سلام کذب هست ازشاغلین لشگری کشوری ماهیانه ازحقوقشان کم میشودواگرمحاسبه شودومثال ۳۰۰هزارهرماه ×۱۲شودبعد×۳۰سال شودودربانک گذاشته شودماهیانه۱۶ملیون سودش هست ولی متاسفانه دولت به صندوقهادست درازی میکندیاریس صنوقهاراازغریبه هامیگذارددرحالی که ریس صندوق بایدازبدنه همان دستگاه باشدنه باپارتی وحقوق نجومی
  • فرهنگی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    31 1
    برای تامین بودجه وجبران کسری ها ازحقوق نجومی مدیران و وزرا کم کنید وقانون مادام العمر پرداخت کردن حقوق های نجومی به نماینده های مجلس را که دیگر نماینده نیستند را تغییر بدید . ریخت وپاش های غیر ضروری را حذف کنید . کسر بودجه جبران‌میشه آنقدر ازگلوی ملت نبرید اونقدر سفره ی مردم را خالی نکنید به والله قسم دیگر چیزی تو سفره ی مردم غیور و آبرو دار مردم نمانده
  • ناشناس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    21 1
    بفرما! بودجه کشور را صتدوقهای دیگر میبلعند ودولت با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مخالفت میکند که صندوق تامین اجتماعی حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور دریافت نمیکند وباجلوگیری از افزایش حقوق تامین اجتماعی سرمایه تامان را برای مصارف خود ذحیره میکنند ای بدبخت بازنشستگان تامین اجتماعی!!!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    24 1
    اگر دولت از صندوق های بازنشستگی برداشت نکند هیچ مشکلی پیش‌نمیاد تازه پول و‌بودجه هم ا‌ضافه میاد فقط مسولین صندوق ها را کردن حیات خلوت برای خودشون بجایی افزایش سن بازنشستگی این همه جوان تحصیلکرده در کشور داریم این جوان‌ها را بکارگیری کنند ‌. با‌اشتغال جوانان‌‌خودبخود ازدواج افزایش پیدا میکند وهم جمعیت جوان ،‌‌این همه پیر مرد در راس کار هستند باید صندلی و‌میز را برای جوانان خالی کنند ؟؟؟
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    7 4
    سلام اگر مثل چند سال قبل تحصیل در دانشگاه جز سابقه کار به حساب نیاد کمک زیادی به دولت میشه متاسفانه تصمیمی که می گیرن‌ مدبرانه نیست همیشه به نفع یه گروه خاص میشه
  • نداپ IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    17 0
    ۳۰ سال پرداخت حق بیمه آنهم ۳۰درصد دریافتی شاغل مبلغ هنگ هفتی است که اگر مدیریت وبرنامه ریزی خوبی صندوقها داشته باشند عالیست وهیچوقت صحبت از کسری بودجه نخواهد بود . فکر افزایش سن وسابقه اشتباه است وتصمیم ناکاراآمد
  • کارمند باز نشسته. IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    14 1
    این ۵یا۴ صندوق چرا نمی توانند مشککلشان را خودشان حل کنند باید به بقیه فشاریا ظلم شود .
  • امیر عبدالرضایی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    11 1
    فقط یک راه برای احیای حقوق دولت باقیست.... بهتراست بازنشستگان بعداز سی سال خدمت ازصفحه روزگارمحو ونابود شوند.
  • بازنشسته IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    18 0
    نقشه بالا کشیدن صندوق های بازنشستگان 👏👏👏👏👏
  • علیرضا IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    6 2
    تدوین کنندگان خط مشی در بیانات خود اقرار دارند که ۹۵درصد بار مالی صندوق های بازنشستگی را که از جمله موارد بازارهای ناقص و جهت رفاه جامعه است ،توسط دولت پرداخت می شود حال سوال این است اگر کارمندان زودتر بازنشسته شوند و پرداخت حقوق آنها توسط صندوق بازنشستگی کشوری زیر مجموعه سازمان امور اداری و استخدامی یا صندوق بازنشستگان ،نیروهای نظامی یا صندوق بازنشستگی بانکها صورت گیرد و یا مستقیما توسط دستگاههای اجرایی (اگر بازنشسته نشوند آنگاه باید دستگاههای اجرایی حقوق آنها را پرداخت کند )از بودجه دولت صورت پذیرد ،چه فرقی دارد ؟؟؟ تا زمانیکه تدوین کنندگان خط مشی (مجلس شورای اسلامی ) و دولتها بدنبال چابک سازی نباشند و نیز از تنظیم خط مشی های متناقض و مغایر با اهداف چشم انداز و برنامه میان مدت های پنج‌ساله که منجر به شکاف خط مشی نیز می شود ،پرهیز نشود ما شاهد کسری بودجه ، وضعیت نا مناسب اقتصادی صندوقهای بازنشستگی هستیم و تا مادامیکه بر خلاف سند چشم انداز بدنبال استخدام ۶۰هزار نفری و۳۰هزار نفری در وزارتخانه آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت و غیره هستیم ،انتظار چابک سازی و بهبود صندوق ها را نباید داش
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 1
    آقایان ۳۰ میلیارد تومان بادلار ۳۰۰۰ تومانی سال ۹۳ با ۲۱۷ میلیارد هزار تومان بادلار ۳۳۰۰۰ سال ۱۴۰۱ ارزش آن کمتر هم شده ضمناً صندوق شخصی تامین اجتماعی را با کشوری وسازمان های غیر انتفاعی مخروط نفرمایید
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    15 0
    چرا توان پرداخت مستنری و بازنشستگی رو ندارید؟؟؟ جلوی دزدی ها رو بگیرید جلوی خام فروشی رو بگیرید، جلوی .... تا پول این بنده خدا ها رو بدید.
  • اسداله یاوری IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 0
    سلام خسته نباشیداون بنده خدایی که به هردلیلی رفته برای ابروش ..زن وبچش نون دربیاره حالابینه های قبلیش به دلیل عنوان نکردن ودرظرف سه روزرفته هزارکیلومترازخونش درستکار اتفاق که خبرنمیکنه الان ۲۰ ساله ازکوچه افتاده قطع نخاع شده ازکارافتادگی کلی هم شده بایک حقوق مستمره بگیری ۳۵۰۰ چجوری زندگیش اداره کنه پول دوادرمان بده پول خرج وخارج بده ورودیه هم که کلاه سرش گذاشتن رضایت گرفتن بعدحاشاکردن چون پول داشتن ودارن وپارتی..حالامنه نوعی که کسی روندارم ازحق دفاع کنه خودم هم مشکل دارم وتوانایی ندارم چواربایدبکنم
  • رامین IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 0
    دولتها اگرازمنابع کسورات سی سال بازنشستگان سوءاستفاده وسوءمدیریت نمیداشت مناسبترین ومکفی ترین دریافتی رابازنشستگان کشوری ولشکری میداشتندونیازی به تزریق پول ازبودجه دولت به این صندوقها و اینهمه منت برسرآنها نبودسوءمدیریت دولتها باعث اینهمه فشاراقتصادی به بازنشستگان شده است
  • ف ع IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 4
    متاسفانه قوانین ناپایدار و غیرکارشناسی بر کل سیستم کشور آسیب می زند. در دور دوم دولت روحانی تعداد زیادی به سرعت بازنشسته شدند، در حالیکه اگر این امر به درخواست افراد و تدریجی انجام می شد کمتر مشکل ساز بود.
  • رامین IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    پولی که ازبودجه عمومی برای جبران ندانم کاری دولتهابه این صندوقها پرداخت میشود مال کدامیک ازنمایندگانست
  • داود IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    10 0
    شما اگر دلسوز بودید نباید می گذاشتید دولت به افزایش حقوق باز نشستگان دست درازی بکنه
  • محمدرضا IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    14 0
    سلام بنده حاضرم با همه شما مناظره کنم که با افزایش سن بازنشستگی مشکل کسری صندوق ها حل نمی شود بلکه معضلات بیشماری را تولید میکند بطور کلی شما دنبال حل مشکل نیستید
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    12 0
    همین حالا هم تمام مسولین بعد از باز نشستگی مثل قبل از باز نشستگی چند شغله هستن برای همینه که جوانها بیکار هستن و صبح تا شب خیا بانها رو متر میکنن پس زیاد کردن سن بازنشستگی برای ادمهای عادی دردی را دوا نمیکنه
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 0
    با سلام جناب میر کاظمی شما لطفن یه فکری هم به حال کسانی که به اجبار تغییر صندوق بازنشستگی داده اند بفرمایید بنده ۲۳ سال درصندوق آینده ساز عضو بودم ولی بعلت فروش شرکت طبق اصل ۴۴ و عدم تقبل مدیران شرکتهای بعدی به صندوق تامین اجتماعی بیمه ام پرداخت گردیده که مدت ۱۵ سال می باشد الان هم ۵۹ سال دارم و باید بابت تجمیع کمترین سنوات به صندوق آینده ساز مبلغ ۵۰۰ میلیون بپردازم تا تجمیع شود اگر چنین پولی داشتم به حساب سپرده میگذاشتم بیشتر از بازنشستگی میگرفتم و اون پول هم مال خودم بود و در حسابم حال سئوال من اینه کجای دنیا این قانون را دارد شما که از قوانین بیمه ایی دنیا میفرمایید مگر صندوق بیمه ای که در مجلس هم مصوبه تاسیس دارد فرقی با دیگر صندوقها دارد در هر حال بیمه بنده پرداخت شده جالب اینه طبق قانون هم فقط از یکی از صندوقها میتوان مستمری بازنشسته دریافت کرد
  • ناشناس GB ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    12 1
    بااین طرحی که برای افزایش سن بازنشستگی میخواهیداقدام کنید جوانهابیکاربودن وبیکارترخواهند بقول معروف میخواهیدابرویش رادرست کنیدمیزنیدچشمشو.....
  • GB ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    10 0
    این آقای مسئول سازمان برنامه و بودجه نگفت روزی که از این بازنشسته ها 20 درصد حقوقشان را کسر میکردی بجای سرمایه گذاری به آن دستبرردزدیدحالا باید گریه کنید .بازنشسته بدبخت هم نان نداره بخوره
  • بنده خدا IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    10 0
    صندوق های آنقدر غارت شدن که دیگه چیزی براشون نمانده ماندم وقتی پیک جمعیت یعنی دهه 60 میخوان بازنشسته بشن چی میخواد بشه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    5 3
    دولت بایدتمام صندوقهای بازنشستگی رو درهم ادغام کنه ومستمری همه بازنشستگان کشوری ولشکری وتامین اجتماعی روازیندصندوق پرداخت کنه .هیچ عالتی تومستمری بازنشستگان وجودندارد.
  • مصلح IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    8 0
    صندوق تامین اجتماعی را به خود کارگران واگذار کنید و اینقدر هم منت نگذارید
  • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    7 0
    بخاطر مدیریت نادرست وغلط، صندوقها ورشکسته اند چرا باید مردم تاوان بدهند میگن ورودی کم داریم، خوب پولهای بیمه شدگان اولیه را چه کردید
  • سید عبادالله نیری IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    5 0
    دولت نتنها بودجه ای به تامین اجتماعی پرداخت نمیکنه ، بلکه خودش از هر کجا کم و کسر میاره ، دستشو تو صندوق تامین اجتماعی میکنه ، یکی نیست به اقایون بگه در حال حاضر دولت چند هزار میلیارد به تامین اجتماعی بده کاره که چندین ساله از پرداختش فرار میکنه ؟
  • مستمربگیر IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    12 0
    دولت لطف کنن بدهیه خودشون رو به صندوق تامین اجتماعی برگردونن صندوق هیچ وقت کم نمیاره.....
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 4
    اگر همسانسازی بر اساس اول بقا وتداوم وسپس تامین متناسب با خط فقر انجام شود من که ۳۶ سال ۸ ماه بیمه پردازی کردم ۴۲۰۰ نباید بگیرم وانکس که ۲۴ یا ۱۷ سال بیمه پردازی کرده بخاطر حقوق بالا ۲۰ میلیون تومان حقوق بازنشیتگی بگیرد تازه طلاقهای مصلحتی سنوات پرداخت مستمری را به فرزندان دختر به دونسل میرساند معلوم ایت که صندوف بدبخت وناتوان میشود
  • ناشناس IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 2
    سلام طی این دو روز برای ما مابه التفاوت واریز نشده میخواستم بدونم چرا لطفا به سوال من پاسخ بفرمایید
  • حواد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    6 0
    خداوکیلی،یک کارگر ساختمانی بعد۳۰سال دیگه میتونه راه بره وجدان کجاست کو مسلمانی
  • زهرافاطمی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    11 0
    وقتی سعید مرتضوی مشغول خرابکاری در صندوق تامین اجتماعی بود چراکسی جلو او رانگرفت ؟
  • Av IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    9 0
    تو را خدا مسولین کشور ما را ببین احساس می کنند یه بازنشسته باید اینقدر کار کنه که وقتی به سن بازنشستگی رسید زود عمرش تمام شود تا دیگه حقوق دریافت نکنه در حالیکه در کشورهای عربی که با نفرت از آنها یاد می کنند اولویت با بازنشسته ها و کسانی است که هنوز به سن اشتغال نرسیده اند یعنی توان کار ندارند .
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    7 0
    صندوق تامین اجتمائی رو هم ورشکست میکنن دست تو جیب کارگرها هم کردن نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد به تامین اجتمائی بدهکاره تا چند سال دیگه همینم ورشکست میشه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 2
    واقعا درست میگوئیدبعضیا کم خدمت میکنن بازنشست میشن قانونی است که خودتان تصویب کردین.
  • غلامرضا معینی IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 5
    خودم دیدم که پیرمرد 84 ساله بازنشسته با حیله ی زنی 40 ساله ازدواج وبه سال نرسیده فوت کرد .خدابه داد صندوق کشوری
  • عبدالله IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    3 0
    با توجه به افزایش تورم دولت باید افزایش حقوق بازنشستگان را افزایش دهد تا نیازهای اجتماعی بازنشستگان فراهم آید بامید اصلاحات در مدیریت کشور که همه اقشار جامعه از رفاه نسبی برخوردار شوند
  • بازنشسته IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    7 0
    لطف بفرمائید به دولت اعلام کنید بدهی میلیاردی به صندق تأمین اجتماعی را پرداخت کنه نه اینکه با دستکاری قانون باعث کم شدن دریافتی بازنشستگان که ۳۰ سال بیمه پردازی داشتن بشه ولطف کنن شغل ایجاد کنن که جوانان بیکار شاغل شده و بیمه پردازی افزایش پیدا کنه
  • امیرحسین IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    6 1
    به نظر بنده هم سالهای تحصیلی نباید جز سابقه حساب بشه ما که کارگر تامین اجتماعی هستیم از همه بیشتر به ما ظلم شده بعد از لیسانس و فوق لیسانس جذب میشیم و هیچ وقت همدجز سابقه کار ما حساب نمیشه
  • شهلا IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    8 0
    مردم خودشان هزینه بازنشستگی خود را پرداخت کردند و این صندوقها فقط از پول مردم به نفع شخصی بهره برداری کردند این چه مملکت بی قانونی است
  • بازنشسته IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    7 0
    بقول جناب آقای رئیس جمهور در زمان رقابت های انتخاباتی، دولت نباید دست تو جیب بازنشسته ها دراز کنه و صندوق های بازنشستگی را دچار بحران کنه!
  • حمید IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    6 0
    آیا نظر ما مهمه کامل خوندیم ممنونیم از لطف شما نمیخواد به صندقها کمک کنید بدهی خودتو به صندق مورد نظر پرداخت کنید تا تورم مهار بشه.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    3 0
    ما وقتی بازارکارخوبی ندا یم که اشتغال زایی کنیم.وازدریافت حق بیمه به بازنشستگان محترم حقوق قابل قبول بدیم.ازیک طرف وازطرف دیگر پولهایی که از صندوق مملکت به راحتی سرقت یااختلاس میشود.وپولهای بی شماری که از مملکت خارج میشود.بایدگفت که عزیزان امروز روزهای خوشمان است.روزیرا میشود دید که به نان شبمان هم محتاج شویم...
  • SE ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    9 0
    سلام ببخشید که شما انقدر بیل میزنید و پولتان را به باز نشسته ها میدهید ما هم در زمان کار کردمان از گلوی زن بچه هایمان میزدیم و به بیمه پول بیمه پرداخت میکردیم حالا چه شده اینهمه منابع اینهمه نفت گاز این پولها کجا میرود حالا که مالیات هم میگیرند حتی دیگه اگر دستشویی هم میریم توی این کشور باید پول بدهیم