یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
۳ نفر

محوطه‌ موزه هنر ایران در کاخ مرمر پوشش گیاهی متفاوت و جذابی دارد؛ باغ ایرانی که در سال‌های اخر عمر قاجاریه ساخته شده است. پس اگر به این موزه رفتید بازدید از این باغ ایرانی را از دست ندهید.

باغ ایرانی

همشهری آنلاین - سحر رمضانعلی‌پور: مدیر موزه هنر ایران از «باغ ایرانی» با پیشینه چند هزار ساله را میراثی ارزشمند از هویت تاریخی و فرهنگی این سرزمین نام می برد و درباره باغ محوطه موزه هنر ایران می‌گوید: «باغ‌های دوران قاجار به عنوان واپسین باغ‌های ایرانی شناخته می‌شوند که با ترکیب هنرمندانه و نظام‌های آبیاری، کاشت و معماری منظره چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارند. یکی از نمونه های شاخص در اواخر این دوران، بستر طبیعی پیرامون کاخ مرمر است که پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا ببینید

 باغ ایرانی  را در موزه هنر ایران ببینید

«گلناز گل‌صباحی» می‌گوید: «هزار و ۴۸۷  اصله درخت در محوطه موزه هنر ایران وجود دارد که درختان سرو به عنوان گونه غالب و با فراوانی بیش از ۵۰۰ اصله شناسایی شده‌اند.»

مدیر موزه هنر ایران می‌افزاید: «پس از آن درختان کاج مشهد و کاج تهران به ترتیب بیشترین میزان را در فضای کاخ به خود اختصاص داده‌اند. گونه‌های گیاهی مجموعه تاریخی کاخ مرمر، درختچه‌ها و گیاهان تزئینی متعدد شامل چنار، تبریزی، برگ‌بو، لاوسون، کاج نقره ای، سدروس، توت، توری، مگنولیا، خرمالو، انجیر، زبان‌گنجشک، پالم، نخل خرما، اکالیپتوس، بادبزنی، یاس هلندی، افرا، ارغوان و اقاقیاست که زیبایی خاصی به چشم‌انداز طبیعی محوطه بخشیده است.»

 باغ ایرانی  را در موزه هنر ایران ببینید

گل‌صباحی تأکید می‌کند که به دلیل قدمت و تنوع پوشش گیاهی کاخ مرمر و به منظور حفظ منظر تاریخی و طبیعی باغ، مراقبت از گونه‌های گیاهی مختلف در کنار سایر شاخصه‌های معماری و هنری بنا همواره مورد توجه و اهمیت است.

کد خبر 683627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha