سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
۳ نفر

23 خرداد 1323 سالروز ولادت شهید علی صیاد شیرازی است. بزرگ مردی که تاریخ شهادتش یا همان روز ارتش جمهوری اسلامی را بیشتر به خاطر داریم تا روز تولدش را.

صیاد شیرازی

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با زاد روز شهید صیاد شیرازی، مراسم جشن تولدی در قطعه 29 بهشت زهرا(س) بر سر مزار ایشان برگزار شد. «مهدی صیاد شیرازی» فرزند شهید درباره این مراسم گفت: «امسال دومین سالی است که جشن تولد مردمی صیاد دل‌ها مقارن با دهه کرامت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر سر مزار شهید برگزار می‌شود. رهبر معظم انقلاب درباره شهید صیاد فرمودند: روزی که خبر شهادت شهید صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد شایسته شهادت بود، حقش بود، حیف بود صیاد بمیرد.»

ببینید| کیک تولد شهید صیاد شیرازی
کیک تولد شهید صیاد شیرازی در سال گذشته

او با اشاره به نقش پدرانه شهید صیاد برای فرزندانش، ادامه داد: « بابا در دوران کودکی من به شکل یک مجاهد فی‌سبیل ‌الله بود. یعنی حضور کمی در خانه داشت و در میدان جنگ تحمیلی بود. در همان زمان اندک که به ما سر می‌زد و به خانه می آمد، گرما و صفا و صمیمیت به خانه می‌آورد. دوران کودکی من دوران خوب و باصفایی بود. پدر مقید به ورزش بود. یکی از عادت‌های پدر این بود که برای هر کدام از ما بچه‌ها یادداشت می‌نوشت و نکته ای را گوشزد می‌کرد. گاهی تشویقی بود و گاهی تذکر. من هم گاهی برای ایشان یادداشت می‌نوشتم. همه این ریزه کاری‌ها رابطه ما را صمیمی‌تر و دوستانه‌تر می‌کرد.»
در این مراسم بعد از سخنرانی و اجرای مولودی، سرود سلام فرمانده اجرا و مزار شهید صیادشیرازی و شهدای قطعه ۲۹ نیز گلباران شد.
شهید علی صیاد شیرازی، پس از ۳۲
سال خدمت در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش، در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در تهران و مقابل در منزلش، به دست اعضای منافقین به فیض شهادت نائل شد.
 

ببینید| کیک تولد شهید صیاد شیرازی
سخنرانی مهدی صیاد شیرازی، فرزند شهید


 

کد خبر 683221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha