برای تأمین ایمنی شهروندان و همچنین پیشگیری از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر، ۱۴ ساختمان ناایمن در منطقه ۱۰ شهر تهران تخریب شد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه ۱۰ با اعلام این خبر در باره جزئیات آن افزود: «‌از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۹ جلسه کمیته ایمنی با حضور اعضای آن تشکیل شده و تاکنون ۱۱۴ ملک رها شده (متروکه) شناسایی شده‌اند که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خطرهای احتمالی ورودی این ساختمان‌ها مسدود شدند. البته برای تأمین رفاه حال شهروندان این روند در نواحی سه‌گانه همچنان ادامه دارد.»

«رضا شرفی» از تخریب ۱۴ ساختمان با پیگیری‌های کمیته ایمنی منطقه براساس حکم قضایی خبرداد و همچنین با بیان اینکه بیش از ۴۰ مصوبه در جلسه کمیته ایمنی مورد تصویب قرارگرفته است،ادامه داد: «‌از این تعداد،۲۲ مصوبه به‌صورت کامل اجرا و مابقی مصوبات مانند مراحل قضایی برای اخذ حکم رفع خطر، تخریب و پیگیری هدایت مالکان برای اقدام به تخریب و نوسازی و... در دستور کار قرار گرفت.»

به گفته شرفی، همچنین با پیگیری‌های کمیته ایمنی منطقه، ۲۰ ساختمان و نمای آنها موردبازسازی قرار گرفت و مالکان سه ساختمان پرخطر یا متروکه نیز با راهنمایی‌های این کمیته نیز موفق به اخذ پروانه تخریب و نوسازی شدند.

شهردار منطقه ۱۰ در پایان با بیان اینکه دستورالعمل ایمنی آتش‌نشانی در یک ساختمان در منطقه اجرا شده است، خاطرنشان کرد: «کمیته ایمنی منطقه نسبت به اخذ حکم قضایی ۲۱ ساختمان ناایمن یا متروکه نیز اقدام کرده است.»

کد خبر 682733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    باید همگی کمک کنیم تا این موضوع ناایمن سازی و کوتاهی در ساخت و ساز جمع بشه ، طراح نباید بخاطر پول از مقدار مصالح مورد نیاز یک سازه ایمن کم کنه و ناظر هم نباید به همون دلیل از اجرای مو به موی نقشه ها چشم پوشی کنه . این یعنی مسیر قابل توجه ساختمانهای ناایمن ، گاهی اوقات بعضی اشتباهات بازخورد محدود داره ولی در بعضی جایگاهها اصلا" نباید اشتباه و یا کجروی کرد چراکه تبعات منفی قابل توجهی دامن افراد بیگناه زیادی رو میگیره .