ژنرال «وی فنگه»، مشاور دولت و وزیر دفاع چین، در پاسخی قاطع به همتای آمریکایی خود گفت که استراتژی ایالات متحده برای منطقه هند و اقیانوس آرام به درگیری‌های آینده دامن می‌زند.

جی 20

به گزارش همشهری آنلاین،  فنگه با تاکید بر اینکه روابط بین دو ابرقدرت در مقطع حساسی قرار دارد، گفت: «بهبود روابط دوجانبه بر عهده ایالات متحده است.»

فنگه در سخنرانی خود در نشست امنیتی برتر آسیا، گفت‌وگوی شانگری-لا، از ایالات متحده خواست تا از لکه‌گیری و مهار چین خودداری کند.

در میان تنش‌های فزاینده با ایالات متحده بر سر تایوان، فنگه گفت چین تا آخر برای جلوگیری از اعلام استقلال تایوان جنگ خواهد کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در مجمع عالی دفاعی آسیا با گفتن این که فعالیت نظامی اخیر چین در اطراف جزیره خودگردان، تهدیدی برای تغییر وضعیت موجود است، بر حمایت آمریکا از تایوان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

او افزایش مداوم فعالیت‌های نظامی تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده چین در نزدیکی جزیره را به شدت محکوم کرد.

اگرچه چین ادعا می‌کند تایوان بخشی از خاک خود است، اما این دو طی یک جنگ داخلی در سال ۱۹۴۹ از هم جدا شدند. پکن هشدار داده که کسی عزم این کشور برای حفظ منافع ملی را دست کم نگیرد و گفته است کسانی که از استقلال تایوان حمایت می‌کنند با عواقب نامطلوبی روبرو خواهند شد.

کد خبر 682696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    چین بک راککت بزند امریکا فرار میکند امریکا جنگ افزار دارد اما روجیه جنگ ندارد