چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

گروه سیاسی:‌ رئیس‌جمهوری با تاکید براین نکته که برای ما تفاوتی ندارد در انتخابات آمریکا چه کسی می‌رود و چه کسی می‌آید، گفت:

تغییر ظاهری حکومت‌ها برای ما اهمیتی ندارد.
محمود احمدی‌نژاد دیروز در جریان چهل‌وششمین سفر استانی دولت در جمع مردم ساری این مطلب را بیان داشت که خبر آن را واحد مرکزی خبر منتشر کرد.

وی افزود: تغییر حکومت‌ها برای ما تفاوتی ندارد بلکه رفتار آنهاست که زیر ذره‌بین ملت ایران و ملت‌های جهان است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان ساخت: اگر روزی ملت ایران در مظلومیت و فشار قدرت‌ها بود و هیچ بلندگویی فریاد آنان را منعکس نمی‌کرد امروز اگر قدرتی بخواهد کوچک‌ترین جسارتی به ملت ایران کند، برای منکوب‌کردن‌شان، جوانان ساری کفایت می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی می‌پندارند که عزت و محبوبیت ملت ایران به ملت‌های اسلامی ‌منحصر است اما هر جا که آزادگی و شرف وجود دارد ملت ایران در آنجا می‌درخشد و دل‌های ملت‌ها به سوی ملت ایران است.رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به موضوع هسته‌ای، عزت ملت ایران را مهم‌تر از فناوری، علم و منافع اقتصادی فناوری هسته‌ای دانست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در صورت لگدمال شدن عزت یک ملت، هیچ شأن و امری از حقوق آنان باقی نخواهد ماند، تصریح کرد: بدخواهان جمهوری اسلامی‌ درصدد بودند به بهانه‌های گوناگون عزت ملت ایران را لگدمال کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش در جمع مردم استان مازندران گفت: در سفر اول به این استان تصمیمات مهمی‌در دولت گرفته شد که بخشی از آنها اجرا شده و بخشی هم هنوز اجرا نشده است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مصوبات اجرا نشده را در کارگروه‌های تخصصی رسیدگی خواهیم کرد، اظهار داشت: اگر من به این نتیجه برسم که در اجرا‌نشدن این مصوبات کسی کوتاهی کرده است برخورد خواهم کرد زیرا با کسی تعارف ندارم.

احمدی‌نژاد افزود: طرح کک‌سازی‌ و البرز مرکزی جزء این مصوبات اجرا نشده است که تکلیفش روشن خواهد شد.

وی گفت: پالایشگاه و خودروسازی بابل نیز در کش و قوس کارهای اداری تاکنون به سرانجام نرسیده است که در این باره نیز در کارگروه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: از دیگر مصوباتی که هنوز کاری درباره آن انجام نشده نساجی مازندران است که در این باره نیز تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل 6 کارگروه تخصصی خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگروه‌های تخصصی در بخش کشاورزی، صنعت، اشتغال، آب، مسکن مهر، مسکن استان و گاز استان به‌طور جزء به جزء، مسائل و مصوبات دولت را پیگیری خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری در ادامه سفر استانی خود به مازندران، از سکوی حفاری نیمه شناور ایران البرز بازدید کرد.به گزارش فارس، سکوی حفاری نیمه شناور ایران البرز به‌منظور عملیات حفاری اکتشافی نفت و گاز و حفاری در آب‌های تا عمق هزار متر، به‌منظور برداشت اولین سهم نفتی در دریای مازندران تهیه شده است.دیروز همچنین با حضور رئیس‌جمهوری، مرحله اول منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افتتاح شد.

مازندران؛ نعمت الهی

رئیس‌جمهوری مازندران را نعمت‌الهی برای کشور دانست و هدف از سفر دوم به این استان را ترسیم چشم‌انداز آینده و برنامه‌ریزی برای عمران و آبادانی مازندران اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبر، احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این سفر با علما و روحانیون، خانواده معظم شهدا و ایثـارگران دیدار می‌کند، گفت: شرکت در کارگروه‌های تخصصی، بازدید از اجرای چند طرح و بررسی دوباره برخی از مصوبات دور نخست سفر هیات دولت از دیگر برنامه‌های این سفر است.

تشکیل جلسه هیات دولت پنجشنبه در استانداری مازندران و شرکت در نشست خبری از آخرین برنامه‌های رئیس‌جمهوری و هیات دولت در مازندران است.

همچنین همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان مازندران، 15نفر از والدین دارای 3 فرزند شهید این استان امروز از رئیس‌جمهوری نشان ملی ایثار را دریافت می‌کنند.

کد خبر 68240

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز