دولت فنلاند در اقدامی برای تقویت آمادگی در برابر تهدیدات هیبریدی در بحبوحه جنگ اوکراین، اعلام کرد که قصد دارد قوانین مرزی را برای ایجاد موانع در مرزهای شرقی خود با روسیه اصلاح کند.

فنلاند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فنلاند که در حال حاضر متقاضی عضویت در ائتلاف نظامی غربی، ناتو است، سابقه جنگ با روسیه را دارد، اگرچه در حال حاضر منطقه مرزی پوشیده از جنگل بین دو کشور تنها با علائم و خطوط پلاستیکی در بیشتر ۱۳۰۰ کیلومتر آن مشخص شده است.

دولت فنلاند برای تقویت امنیت مرزها عجله دارد، زیرا می‌ترسد روسیه بتواند با فرستادن پناهجویان به مرزهای خود بر فنلاند فشار بیاورد.

اصلاحات دولت در قانون شامل پیشنهادی است که امکان تمرکز پذیرش درخواست‌های پناهندگی را فقط در نقاط خاص ورودی فراهم می‌کند.

طبق قوانین موجود اتحادیه اروپا، مهاجران حق دارند در هر نقطه ورود به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کنند.

این اصلاحات همچنین ساخت موانعی مانند نرده‌ها و همچنین جاده‌های جدید را برای تسهیل گشت‌زنی مرزی در سمت فنلاند اجازه می‌دهد.

کریستا میکونن، وزیر امور داخلی فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدا، بر اساس ارزیابی گارد مرزی فنلاند، دولت در مورد موانع مرزی مناطق بحرانی در مرز شرقی تصمیم خواهد گرفت.»

کد خبر 682319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha