نظرسنجی Ipsos/Cevipof روزنامه لوموند نشان می‌دهد مکرون پیشتاز انتخابات پارلمانی است.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، نظرسنجی روزنامه لوموند فرانسه نشان می‌دهد حزب مرکزگرا و میانه‌روی مکرون کمی از رقیب چپ‌گرای خود در نظر سنجی‌های مربوط به دور اول انتخابات مجلس این کشور پیشتاز است.

بر طبق این نظر سنجی‌ها بلوک «با یکدیگر (Ensemble)» مکرون در دور اول ۲۸ درصد آرا را کسب کرده و در مقابل هم بلوک چپ «اتحاد مردمی جدید اکولوژیک و اجتماعی (Nupes)» ۲۷.۵ درصد آرا را در این نظرسنجی به دست آورده است.

انتخابات پارلمانی فرانسه در تاریخ‌ روزهای ۱۲ و ۱۹ ژوئن (۲۲ و ۲۹ خرداد) برگزار می‌شود.

سیستم حکومتی فرانسه نیمه‌ریاستی-نیمه پارلمانی است و نخست وزیر از طریق مجلس انتخاب می‌شود. از این رو این انتخابات برای پیشبرد برنامه‌های مکرون که خود به تازگی از رقابت نفس‌گیر انتخابات ریاست‌جمهوری در اردیبهشت ماه پیروز بیرون آمده، مهم است. در انتخابات ریاست‌جمهوری رقیب اصلی مکرون، مارین لوپن از حزب راست‌گرای اجتماع ملی بود.

انتظار می‌رود اردوگاه میانه‌روی مکرون بین ۲۷۵ تا ۳۱۵ کرسی در پارلمان فرانسه را به دست بیاورد؛ برای کسب اکثریت مطلق و تشکیل دولت نخست‌وزیری مورد نظر ۲۸۹ کرسی نیاز است. مکرون برای اجرای برنامه اصلاحات حامی‌گرایانه کسب و کارهایش در فرانسه این اکثریت و در اصل به یک دولت همراه نیاز دارد.

کد خبر 681938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha