ژائیر بولسونارو، رییس‌جمهوری برزیل در آستانه دیدارش با جو بایدن، ریییس‌جمهوری آمریکا، در اظهاراتی نسبت به پیروزی او در انتخابات ابراز تردید کرده است.

بولسونارو متقلب

به گزارش همهشهری آنلاین و به نقل از رویترز، ژائیر بولسونارو، رییس جمهوری برزیل درست دو روز پیش از دیدارش با بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا نسبت به پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری ابراز تردید کرده است. دو رییس‌جمهوری قرار است در جریان اجلاس سران قاره آمریکا که در شهر لس‌آنجلس برگزار می‌شود، همدیگر را برای نخستین بار ملاقات کنند.
بولسونارو که همواره دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین را تحسین می‌کند و خودش هم به ترامپ برزیل معروف شده، بار دیگر در مصاحبه یک برنامه تلویزیونی او را ستود و نسبت به  پیروزی بایدن در انتخابات گذشته ابراز تردید کرد.
گفتنی است بولسونارو این رییس‌جمهوری راست‌گرای پوپولیست در سال ۲۰۲۰ با ادعاهای ترامپ در آمریکا نسبت به تقلب در انتخابات همنوا شده بود و از آخرین رهبرهای جهان بود که پیروزی بایدن در انتخابات را به رسمیت شناخت.
بولسونارو خود در آستانه انتخابات ملی کشورش قرار دارد و آنچه که پیداست او نه تنها ترامپ را تحسین، بلکه از روش‌های او نیز پیروی می‌کند. بولسونارو در نظرسنجی‌های انتخاباتی از رقیب چپ‌گرای خود، لولا دا سیلوا، رییس‌جمهوری پیشین برزیل عقب‌تر است. انتخابات ریاست جمهوری برزیل در ماه اکتبر برگزار می‌شود و بولسونارو از حالا  سلامت و مشروعیت سیستم انتخاباتی برزیل را زیر سوال برده است.
بنابه بیانیه کاخ سفید دو رییس‌جمهور در جریان اجلاس روز پنجشنبه برای نخستین‌بار با یکدیگر ملاقات می‌کنند تا درخصوص مسائل امنیت‌غذایی، همه‌گیری و تغییرات آب و هوایی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
بولسونارو در مصاحبه تلویزیونی خود گفته است، اعتقاد ندارد که بایدن هر چیز ممکنی را به او  به‌خاطره کاهش جنگل‌زدایی آمازون که در دوارن ریاست‌جمهوری او بسیار افزایش یافته، تحمیل کند.

کد خبر 681831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha