شهردار ناحیه کوهستان با اشاره به استفاده ظرفیت‌های موجود در کوهستان‌های شمال تهران برای بومگردی، گفت: محورهای منتهی به کوهستان‌های شمال تهران موقعیت مناسبی برای بومگردی دارد.

پس قلعه

محمدعلی باقری شهردار ناحیه کوهستان در گفتگو با همشهری آنلاین در رابطه با ظرفیت روستای پس‌قلعه و حصار سنگ برای ایجاد بومگردی در پایتخت توضیح داد:‌ محورهای منتهی به کوهستان‌های شمال تهران به دلیل وجود روستاها یا محله‌های قدیمی ظرفیت استفاده در قالب بومگردی برای گردشگران را دارند.

او افزود:‌ روستای پس‌قلعه در محور دربند، محله‌های حصار سنگ و کوهسار در درکه، خانه‌های قدیمی در محله گلابدره و سایر محله‌ها که قدمت زیادی دارند از پتانسیل‌های گردشگری کوهستان در شمال تهران به شمار می‌آیند که نیاز است برای ترویج فرهنگ بومگردی این فضاها را به امکانات مجهز کرد.

باقری با تأکید بر این موضوع که دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها است، گفت:‌ سرمایه‌گذاران زیادی برای اجرای چنین پروژه‌هایی به شهرداری مراجعه و طرح‌های مختلفی را ارائه کرده‌اند.

شهردار کوهستان ادامه داد: اجرای این دست طرح‌ها در تهران نیاز به بررسی و مطالعه دارد. لازم است که مراکزی در کوهستان برای کوهنوردان، طبیعت‌گردها و گردشگران در قالب‌های مختلف هنری، ورزشی، تفریحی و نمایشگاهی تعریف شود تا این مراکز، محلی برای استراحت این افراد باشند.

کد خبر 681728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha