مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: تعداد مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای در دهه اخیر با رشد دو برابری از ۱۶ میلیون به ۳۲ میلیون نفر رسیده است.

بازی رایانه‌ای

به گزارش ایرنا، سید صادق پژمان در کارگروه ساماندهی مراکز بازی‌های رایانه‌ای استان قم در سالن جلسات تالار فرهنگ و هنر شهر قم افزود: بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با پشتوانه اسناد بالادستی در کشور متولی زیست بوم‌بازی های دیجیتال در حوزه های مختلف همچون توانمندسازی تولید، نظارت بر محتوا و صدور مجوزها و پروانه های انتشار است.

وی اظهار کرد: این بنیاد در حوزه آموزش، کار آموزش نیروی انسانی در بازی سازی را برعهده دارد و در تحقیقات پژوهشی برای محتوا فعال است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به این که این بنیاد قرار است نقش های متفاوتی را ایفا کند گفت: حمایت از تولید و ارتقای سواد کاری تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کننده از وظایف بنیاد است.

وی افزود: آن‌چه کار ما را متحول تر کرده ارزش بازی های ویدیویی است که اهمیت این موضوع به تناسب بازار بازی های دیجیتال از موضع رسانه ای و صنعتی و هنری مورد توجه است.

پرمخاطب‌ترین برنامه سرگرمی کشور با ۳۲ میلیون مخاطب

پژمان اظهار کرد: در حوزه تولید بازی های رایانه ای به خصوص بازی‌های موبایلی، ۱۵۰ بازی موبایلی در کشور در حال تولید و عرضه است که فرصت مناسبی برای اشتغال جدید محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بازی‌های رایانه ای در حوزه رفتارسازی افزود: قوه قضاییه تاکید دارد بسیاری از بزه های نوجوانی و جوانی تحت تاثیر بازی های غیر مجاز رایانه ای است و این بازی ها سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای تاکید کرد: کاربردهای متنوع بازی رایانه‌ای به موضوع مهمی در دنیا تبدیل شده است و مجموع این کارکردها نشان می‌دهد با موضوع مهمی مواجه هستیم.

وی در ادامه میزان هزینه کرد برای بازی‌های رایانه ای در ایران را حدود پنج هزار میلیارد تومان در سال ذکر کرد.

پژمان اظهار کرد: در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تقویت سواد رسانه ای مخاطب و نظارت بر محتوا کار می‌کنیم که بتواند زنجیره مناسب در این موضوع ایجاد کند.

وی افزود: در مورد بازیگاه‌ها(گیم نت ها) یکی از اتفاقات خوب عملکرد متفاوتی است که در قم‌ نسبت به بقیه استان‌ها شاهد هستیم و ظرفیت نمونه سازی قم وجود دارد.

وی تاکید کرد: همکاری و مشارکت‌های بین دستگاهی در قم خروجی خوبی داشته که در سطح کشور بی‌نظیر است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امروز ضمن سفر به استان قم برنامه‌ها و جلساتی را پیرامون حوزه بازی‌های رایانه‌ای خواهد داشت.

کد خبر 681615
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha