سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

به بهانه سالروز تولد مرضیه برومند خالق آثار ماندگاری در حوزه کودک و نوجوان عکسی از دوران کودکی او منتشر شده است.

مرضیه برومند

به گزارش همشهری آنلاین، احترام برومند همسر داود رشیدی و خواهر مرضیه برومند، نویسنده و کارگردان سرشناس کودک و نوجوان و خالق آثاری همچون «شهر موش‌ها» و «خونه مادربزرگ‌ها» به بهانه سالروز تولد این هنرمند عکسی از دوران کودکی خود و مرضیه را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و نوشت:

«هفدهم خرداد تولد مرضیه برومند است، ابتدا به وجه خواهر بودنش فکر کنم؟ و یا یکی از بهترین کارگردان‌های کشورمان؟ کسی که خاطرات زیبایی از آرایشگاه زیبا، مدرسه موشها، شهر موشها، خونه مادر بزرگه، قصه های تابه‌تا، کتابفروشی هدهد، کاراگاه شمسی و مادام، و بسیاری دیگر فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، برایمان باقی گذاشته؟ امشب و در این زادروز تولدش این عکس را انتخاب کردم چون بیش از هر تصویری من را به یاد مادرم انداخت. این پیراهن‌های شبیه به هم راضیه و مرضیه، با پارچه گلدار چیت مازندران، یا کارخانه پارچه بافی بهشهر، با آستین‌های پفی که تمام بعد از ظهرهای تابستان، ومادرم، پای چرخ خیاطی را به یادم میاورد، حالا چقدر خنده ام می‌گیرد، از چتری های کج موهای راضیه و مرضیه، که آنهم کار مادرم بود، که هم خیاط بود و هم سلمانی، وگرنه امورات خانه، نمی‌گذشت.

راستی، دختر دست چپ، مرضیه است. مرضیه جان، این روزها، کار جدیدت مجتمع کلیله ودمنه را میبینم و لذت می‌برم و همچنان به تو افتخار میکنم که هنوز با انرژی کار میکنی. مرضیه جان تولدت مبارک.»

برومند به تازگی مجموعه عروسکی «کلیله و دمنه» را برای مخاطب کودک و نوجوان راهی شبکه نمایش خانگی منتشر شده است.

عکسی دیده نشده از مرضیه برومند در کنار خواهرش

کد خبر 681597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha