دروازه‌بان ملی‌پوش هندبال و پدرش از قربانیان تیراندازی در شهریار بودند.

قتل - کلت

به گزارش همشهری آنلاین، تحقیقات در پرونده قتل مسلحانه ۵نگهبان در شهریار نشان می‌دهد ۲ نفر از مقتولان، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم هندبال و پدرش بودند که هدف تیراندازی قاتل مخوف قرار گرفته و جانشان را از دست دادند. اولیای دم این پدر و پسر و ۲نفر از مقتولان دیگر دیروز در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و برای قاتل مسلح درخواست قصاص کردند.

ساعت ۷صبح جمعه ششم خردادماه، مردی که مسلح به کلت کمری بود وارد زمین‌های متعلق به یک سازمان دولتی در روستای بالابان شهریار شد و به ۶نگهبانی که در داخل کانکس‌های نگهبانی حضور داشتند شلیک کرد. در جریان این تیراندازی ۵نگهبان بی‌گناه کشته شدند و یک نفر مجروح شد و این درحالی بود که مرد تیرانداز پیش از رسیدن پلیس از محل گریخته بود.

با شروع تحقیقات خیلی زود هویت عامل تیراندازی هولناک که پسری جوان بود شناسایی شد. او که به تهران گریخته بود یک روز بعد از این جنایت در مقابل کلانتری فلسطین به سمت مأموران پلیس تیراندازی و ۴مأمور را زخمی کرد اما پیش از اینکه موفق به فرار شود دستگیر شد.

متهم ۲۴ساله در بازجویی‌ها مدعی شد که علاوه بر این جنایات قصد داشته مدیران سازمان دولتی را که با آنها اختلاف داشته نیز به قتل برساند. او درباره انگیزه‌اش از این جنایت گفت: ۲۰سال قبل پدرم در شهریار زمینی خرید که عرصه آن متعلق به سازمان دولتی و اعیان برای ما بود. این سازمان اما چند سال قبل چند کانکس در چهارطرف زمین قرار داد و حتی نگهبانانی استخدام کرد که در کانکس‌ها زندگی می‌کردند. پدرم از سال‌ها پیش بر سر این زمین با سازمان دولتی اختلاف داشت.

وی ادامه داد: او چند سال قبل شروع کرد به کاشت درخت‌های میوه در زمین اما کارمندان سازمان دولتی درخت‌ها را قطع کردند. آنها حاضر نبودند سهم پدرم از زمین را بدهند و برای همین تصمیم گرفتم از آنها انتقام بگیرم. روزحادثه به سمت نگهبان‌ها شلیک کردم و قصد داشتم به سراغ مدیران سازمان هم بروم. اما بعد از فرار به پایتخت در خیابان طالقانی بودم که مأموران را دیدم و فکر کردم شناسایی شده‌ام و آنها قصد دستگیری مرا دارند. به همین دلیل به سمت آنها هم تیراندازی کردم.

درخواست قصاص مجرم خطرناک

پرونده جنایت مسلحانه‌ای که جوان ۲۴ساله در شهریار مرتکب شده به‌دلیل حساسیت ویژه به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و پیش روی قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم قرار گرفت. مرد تیرانداز نیز چند روز قبل به دادسرا انتقال یافت و تحت بازجویی قرارگرفت. وی همان ادعای قبلی خود را تکرار کرده و مدعی بود که قصد داشته جان افراد دیگری را هم بگیرد.

از سوی دیگر برای تکمیل تحقیقات در پرونده باید اظهارات اولیای دم (خانواده ۵نگهبانی که هدف تیراندازی قرارگرفتند) و شاکیان دیگر (ماموران پلیسی که زخمی شدند) در پرونده ثبت می‌شد. خانواده ۴نفر از مقتولان در دادسرا حضور یافته و درخواستشان را که قصاص قاتل مسلح بود ثبت کردند.

۲نفر از مقتولان پدر و پسر بودند و پیام و جلال قره باغستانی نام داشتند و ۲نفر دیگر علی‌ کاکی متولد ۷۶ و عبدالعلی ملکی متولد ۴۷ بودند.

مرگ باورنکردنی پدر و پسر

پیام قره باغستانی یکی از قربانیان بی‌گناه این پرونده دروازه‌بان ملی‌پوش تیم هندبال کشورمان بود که در این حادثه به همراه پدرش به قتل رسید. برادر پیام می‌گوید: هنوز مرگ پدر و برادرم را باور نداریم. اتفاقی که افتاد واقعا شوکه‌کننده بود. پیام فقط ۲۲سالش بود و پدرم ۵۳سال داشت.

عکس | دروازه‌بان ملی‌پوش هندبال و پدرش میان قربانیان تیراندازی شهریار | ثبت درخواست قصاص برای قاتل

وی ادامه می‌دهد: ما اهل استان کرمانشاه هستیم و برادرم ورزشکار و دروازه‌بان تیم ملی هندبال بود. او بارها به همراه تیم ملی در مسابقات بین‌المللی شرکت کرده بود. اما این اواخر بیکار شده بود که من او را برای کار معرفی کردم. راستش خودم در زمین‌هایی که متعلق به سازمان دولتی بود کار می‌کردم اما بر اثر حادثه‌ای پاهایم شکست و خانه‌نشین شدم. به همین دلیل از ۴ماه قبل پدر و برادرم را معرفی کردم و آنها در زمین‌های مربوطه مشغول به‌کار شدند. ۲۴ساعت نگهبانی می‌دادند و ۲۴ساعت زمان استراحتشان بود.

وی می‌گوید: روز حادثه من در خانه بودم که یکی از اقوامم تلفن کرد و گفت پدر و برادرم تیر خورده‌اند. شوکه شدم و این خبر باورکردنی نبود. با وجود این امید داشتم زنده مانده‌اند. اما کمی بعد متوجه شدم در جریان این تیراندازی خطرناک هم پدرم را از دست داده‌ایم هم برادرم را. به همین دلیل خواستار قصاص تیرانداز شده‌ایم و درخواستمان این است که او هرچه زودتر به مجازات جنایتی که مرتکب شده برسد.

کد خبر 681549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha