عضو هیات رییسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین درباره لزوم همگرایی میان مجلس و دولت گفت: سخنرانی مقام معظم رهبری روح تازه‌ای به جامعه دمیده و با توجه به شرایطی که امروز در جامعه به وجود آمده همگرایی و همدلی تنگاتنگ بیشتر مجلس و دولت می‌تواند کل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را حل کند.

دشتی

همشهری‌آنلاین-منهای سیاست: در شرایطی که فاجعه ریزش ساختمان متروپل آبادان منجر به تلخ کامی اجتماعی شده و سیاست اصلاح قیمت‌ها و هدف‌مندی یارانه‌ها از سوی دولت در دستور کار است، ایجاد همگرایی و همدلی در جامعه از سوی دولت بیش از پیش مورد توجه فعالان سیاسی قرار گرفته است.

محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیات رییسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با تاکید بر ضرورت  تقویت تعامل و همگرایی میان مجلس و دولت گفت: سخنرانی مقام معظم رهبری روح تازه‌ای به جامعه دمیده و با توجه به شرایطی که امروز در جامعه به وجود آمده همگرایی و همدلی تنگاتنگ بیشتر مجلس و دولت می‌تواند کل مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را حل کند. امروز باید اگر اختلافاتی هم در دولت و مجلس است با تعامل و همگرایی حل کنیم.

نماینده اردکان در مجلس درباره ارتباط دولت و مجلس ادامه داد: دولت  ابراهیم رییسی دولتی مردمی و انقلابی است. هر جایی هم که مشکلی پیش می‌آید نخستین مسئولی که حضور پیدا می‌کند رییس جمهور است. آقای رییسی نماینده نمی‌فرستد بلکه خود با حضور میدانی وضعیت را بررسی می‌کند و با مردم در ارتباط مستقیم است.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: در چنین شرایطی اگر بتوان پیش از اجرای سیاست‌های اقتصادی اطلاع‌رسانی کامل و دقیقی درباره آن در جامعه انجام شود مطمئن باشید که در عمل نتیجه بسیار بهتری می‌گیریم. یعنی اگر اطلاع‌رسانی به طور مثال در موضوع نان انجام می‌شد این یکی دو ایرادی که پیش آمد نیز اتفاق نمی‌افتاد.

اردکانی تاکید کرد: مردم ما بسیار نجیب، همراه و با نظام و ولایت هستند و دولت باید بیشتر بتواند با مردم حرف بزند. دولت باید از طریق رسانه‌ها سیاست‌های خود را تبیین کند و جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نیز فرموده بودند در این موارد مصداق پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین درباره انتصابات دولت و تاثیر آن بر همراهی مردم با سیاست‌های دولت گفت: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند که نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت نکنند. اما دولت می‌تواند در بحث انتصابات با نمایندگان مشورت کند چرا که با مردم در ارتباط هستند. به نظر من بهترین کسانی که دولت می‌تواند با آن‌ها در بحث انتصابات مشورت کند نمایندگان هستند چون نماینده مردم هستند و با به کارگیری اقشار مختلف و شایسته موجب رضایت مردم شوند. 

کد خبر 681380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha