جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده که تعرفه بر واردات صفحات خورشیدی از کشورهای جنوب شرقی آسیایی را به مدت ۲۴ ماه حذف می‌کند.

بایدن در حال عاقیت اندیشی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته که  جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلامیه‌ای صادر می‌کند که به موجب آن وارادت صفحات خورشیدی از کشورهای تایلند، مالزی، کامبوج و ویتنام با حذف مانع تعرفه برای یک دوره ۲۴ ماهه تسهیل شود.

دولت بایدن که از حزب دموکرات به ریاست‌جمهوری رسیده با برنامه توجه ویژه به امور محیط زیستی و مبارزه با تغییرات اقلیمی به سر کار آمد. بایدن وقتی به قدرت رسید بر خلاف سلف خود، دونالد ترامپ اثرات و روند مخرب تغییرات آب و هوایی را انکار نکرد و به پیمان اقلیمی ۲۰۱۶ پاریس با هدف رهبری آمریکا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی بازگشت. بایدن در همین زمینه جان کری، از چهره‌های شاخص سیاست خارجی آمریکا و وزیر خارجه دور دوم باراک اوباما، رییس‌جمهوری اسبق را به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایالات متحده در امور اقلیمی منصوب کرد. این سمت که در دولت‌های آمریکا بی‌سابقه بود به جان کری در شورای امنیت ملی هم یک کرسی اختصاص می‌داد.  دولت بایدن در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی به رونق گرفتن انرژی‌های تجدیذیر اهمیت ویژه می‌دهد و به عنوان نمونه بایدن فرمان تخصیص ۶ میلیارد دلار را برای نجات راکتورهای اتمی در حال بازنشستگی  کشورش در اوایل بهار امسال صادر کرده بود.

البته این اقدام رییس‌جمهور مغایرت با دیگر رویکردهای خارجی این کشور در مقابل چین قرار می‌گیرد.در اصل ایم اقدام در سایه یک نگرانی و پرسش درخصوص کالاهای چینی قرار دارد. چند ماه است که وزارت بازرگانی آمریکا در حال تحقیق درخصوص این موضوع است که آیا واردات صفحات خورشیدی از چهار کشور آسیای جنوب شرقی (کشورهای تایلند، مالزی، کامبوج و ویتنام) موجب دور زدن تعرفه‌های اعمال شده بر کالاهای ساخت چین خواهد شد یا نه.

کد خبر 681359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    در عنوان: وارادات يا واردات؟