بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که سیستم‌های راکت‌انداز چندگانه ام-۲۷۰ (M270 MLRS) را که می‌توانند به اهدافی تا برد ۸۰ کیلومتری حمله کنند، به اوکراین خواهد داد.

M270 MLRS

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفت حمایت این کشور از اوکراین متناسب با تحول راهبردهای روسیه تغییر خواهد کرد و مزایای سیستم‌های راکت‌اندز چندگانه ام-۲۷۰ را تشریح کرد

والاس گفت: «این سیستم‌ها راکت‌انداز چندگانه بسیار پرتوان به دوستان اوکراینی ما امکان خواهند داد در برابر استفاده وحشیانه توپخانه دوربردی از خود محافظت کنند که نیروهای پوتین به طور بدون تمایزی از آنها برای ویران کرن شهرها استفاده کرده‌اند.»

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش در واشنگتن گفت «سیستم‌های توپخانه با تحرک بالای ام۱۴۲» یا HIMARS را پس از دریافت اطمینان از اینکه کی‌یف از آنها برای هدف قرار دادن داخل قلمروی روسیه استفاده نمی‌کند، در اختیار اوکراین می‌گذارد.

در مقابل پوتین گفته است این سلاح‌های ارسالی «چیزی جدید» نیستند، اما هشدار داد که اگر آمریکا مهمات دوربردتر برای سیستم‌های HIMARS به اوکراین بدهد، روسیه واکنش نشان خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید ارائه سیستم‌های HIMARS M142 به همراه «سیستم پرتاب چندگانه هدایت‌شده» خواهد بود که بردی بالاتر از ۶۴ کیلومتر دارد.

بریتانیا می‌گوید نیرونای اوکراینی برای آموزش چگونگی استفاده از این راکت‌اندازهای جدید در بریتانیا آموزش خواهند دید. بریتانیا قبلا نیز  اعلام کرده بود به نیروهای اوکراینی برای استفاده از وسایل نقلیه زره‌پوش آموزش می‌دهد.

همچنین گزارش شده است که اسپانیا یک عضو دیگر پیمان ناتو هم می‌خواهند تانک‌های تهاجمی لئوپارد و موشک‌های ضدهوایی آسپاید را در اختیار اوکراین بگذارد.

کد خبر 681249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha