بن والاس، وزیر دفاع انگلیس تایید کرده است که این کشور یک گردان زرهی از تانک‌های «چلنجر ۲» را به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور در جنگ با روسیه کمک کند.

tank

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین والاس در سحنانی در مجلس عوام انگلیس گفت روسیه «آشکار نتوانسته‌ است اراده مردم اوکراین را در هم بشکند» و شمار قابل‌توجهی از ژنرال و افسران فرمانده‌اش را در طول جنگ از دست داده است.

والاس گفت: «اکنون ما انتظار داریم گرایشی در روسیه به سوی بازگشت به حالت تهاجمی، بدون توجه به شمار تلفات ناشی از آن ایجاد شود.»

والاس گفت که متحدان اوکراین باید «تلاش‌های جمعی‌شان را شتاب بخشند تا از لحاظ اقتصادی و نظامی را بر ولادیمیر پوتین حفظ کنند.

وزیر دفاع انگلیس با اعلام آنچه آن را «مهمترین بسته کمک نظامی تا به حال برای شتاب‌بخشیدن به موفقیت اوکراین» توصیف کرد، گفت انگلیس یک گردان زرهی از تانک‌های چلنجر ۲ به همراه وسائل نقلیه زرهی بازیابی و تعمیر را به اوکراین می‌فرستد.

با این اعلام انگلیس به نخستین قدرت غربی دبل می‌شود که اوکراین را با تانک‌های اصلی تهاجمی مجهز می‌کند که برای کمک به آموزش نیروهای اوکراینی استفاده می‌شود و فشار را بر آلمان افزایش خواهد داد تا تحویل شمار بیشتری از تانک‌های تهاجمی به اوکراین در این هفته را تصویب کند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه در مکالمه‌ای تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکرانی برای نخستین بار قصد بریتانیا برای ارائه یک گردان زرهی شامل ۱۴ تانک چلنجر ۲ به کی‌یف را تایید کرده بود.

کرملین در پاسخ به این اقدام امروز اعالام کردن که تانک‌های چلنجر ۲ در میدان نبرد «آتش خواهند گرفت» و ادعا کرد ازسال این کمک‌های نظامی به قصد طولانی‌تر کردن منازعه انجام می‌شود.

تانک تهاجمی چلنجر ۲ برای حمله به سایر تانک‌ها طراحی شده است و از سال ۱۹۹۴ به خدمت نیروهای نظامی انگلیس در  آمد. این تانک‌ها در بوسنی و هرزگوین، کوزوو و در عراق به کار گرفته شده‌اندو

کد خبر 735401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha