سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
۹ نفر

تقریبا ۸ سال پیش کلنگ ساخت مسجد حضرت علی اکبر (ع) در محدوده بزرگراه امام علی (ع) به زمین زده شد و اجرای این طرح سالها با گام‌های آهسته و درصد کم پیش رفت. تا اینکه چند روز قبل فعالیت عمرانی ساخت مسجد حضرت علی اکبر (ع) در محدوده سیزدهمین تکه پایتخت تکمیل و درهای آن به روی نمازگزاران باز شد.

مسجد حضرت علي اكبر(ع)

همشهری آنلاین - پروانه بهرام‌نژاد : طولانی شدن زمان انتظار ساخت مسجد علی‌اکبر(ع) یکی از طرح‌های محدوده منطقه ۱۳ ، تا چندی پیش موجب گله برخی از ساکنان این محدوده شده بود. به طوریکه ساخت آن با فراز و نشیب بسیار همراه شد و در چند دوره‌ اجرای آن خیلی کند پیش‌ رفت و حتی بعضی‌ اوقات هم کارهایش متوقف ماند. تا اینکه مدتی قبل با توجه به اولویت‌های شهرداری تهران در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ادامه ساخت این مسجد از سرگرفته‌ شد.

براین اساس و باتوجه به ضرورت توجه به خواسته شهروندان و با سرعت‌بخشی به اجرای این طرح، ‌ عملیات عمرانی مسجد حضرت علی اکبر(ع) به پایان رسید و سرانجام با حضور «علیرضا زاکانی» شهردار تهران فعالیتش را شروع کرد و این خواسته دیرینه مردم محقق شد.

پایان ۸ سال انتظار برای ساخت این مسجد

سالها چشم‌انتظاری

رهگذران بزرگراه امام علی (ع) وقتی گذرشان به خیابان صفا، نرسیده به خیابان افسری آذر می‌افتاد، ساختمان نیمه کاره با اسکلت‌های فلزی‌ را می‌دیدند که کمبود منابع مالی، غبار تحریم و نوسان قیمت و ...دست به دست هم داده بود تا اتمام آن قابل پیش‌بینی نباشد. اما حالا این مسجد در ۳ طبقه به بهره‌برداری رسیده است. «محمد هادی علی احمدی»، شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به اولویت‌های شهرداری تهران در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، پروژه مسجد حضرت علی اکبر (ع) در سه طبقه و به درخواست شهروندان برای توسعه سرانه فرهنگی- مذهبی پس از ۸ سال در محدوده شهرداری ناحیه یک تکمیل و به بهره‌برداری رسید.»

او درباره اقدامات انجام شده برای ساخت و توسعه این مسجد می‌افزاید: «ساخت مجدد، خاکبرداری، اجرای سازه نگهبان، اسکلت و سقف، دیوارچینی، تأسیسات، کاشیکاری و نماسازی از جمله اقداماتی است که از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۳ برای تکمیل این پروژه انجام شده است.»

پایان ۸ سال انتظار برای ساخت این مسجد

مسجد نوساز محله

مسجد حضرت علی اکبر (ع) در ضلع جنوب بزرگراه امام علی(ع) و حدود ۸۲۰ مترمربع مساحت دارد. این مسجد با حضور دکتر زاکانی شهردار تهران و حجت الاسلام والمسلمین صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهردار تهران، جمعی از معاونان و مدیران شهرداری و شهروندان به بهره‌برداری رسیده و شهروندان از گشایش این مجموعه خوشحالند. «طاهره احمدی» یکی از بانوان محله دراین‌باره می‌گوید: «بعد از گذر بزرگراه امام علی (ع) از محدوده محله ما، قرار شد این مسجد تخریب و مجددا ساخته شود و ما سالها منتظر چنین روزی بودیم. محله فرسوده ما به یک مسجد نوساز نیاز داشت تا جواب‌گوی نیازهای معنوی شهروندان این بخش از شهر باشد. در این مدت برای انجام فرایض دینی به مسجد پنج تن آل عبا در کوچه عابدینی می‌رفتیم اما بعد از این به این مسجد نوساز محله می‌رویم.» 

همچنین «رحیم میرزاپور» عضو شورایاری محله صفا دراین‌باره تأکید می‌کند: «این مسجد را که در محله ما نیازمند بازسازی بود، سالها پیش تخریب کردند و از نو ساختند. با اینکه مدت ساختش زمان برد ولی تمام هزینه‌ها از اعتبارات شهرداری به نفع شهروندان تأمین شد که موجب خرسندی اهالی شده است.»

کد خبر 681005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha