«مسجد محوری» با رویکرد مشارکت شهروندان در امور مسجد از ساخت گرفته تا اجرای برنامه‌های فرهنگی متفاوت در این مکان دینی از اولویت‌های شهرداری منطقه ۷ است.

مسجد حسینی

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۷ در جلسه امضاء تفاهم‌نامه با هیئت امناء مسجد «حسینی» گفت: «مساجد متعلق به شهروندان است. باید در مسیری پیش برویم تا امور مساجد را به شهروندان محول کنیم.»
او افزود: «با توجه به تاکید شهردار تهران درباره مسجد محوری، برآن شدیم در این منطقه با خارج شدن از چهارچوب قبلی و استفاده از ظرفیت‌های هیئت امناء، پروژه ساخت مساجد را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم. با توجه به مشکلات نقدینگی، امیدوارم با تامین اعتباری که انجام شده بتوانیم پروژه ساخت و تکمیل مسجد «حسینی» در خیابان سبلان را  به پایان برسانیم.»

او تاکید کرد: «تمام تلاش ما این است که مسجد «حسینی» هر چه زودتر در مدار مسائل اجتماعی و فرهنگی قرار بگیرد. از همین رو با تمام ظرفیت‌های شهرداری منطقه در کنار هیئت امنای مساجد هستیم تا  مساجد در حال ساخت منطقه به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.»
پروژه ساخت مسجد «حسینی» که در محدوده خیابان سبلان قرار دارد، سال ۱۳۹۲ آغاز شد. در سال ۱۳۹۹ با هدف تکمیل فاز اول بهره برداری شامل شبستان‌ها، اجرای تاسیسات و تکمیل سرویس‌های بهداشتی با زیربنایی به مساحت ۶۸۵ مترمربع به سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران سپرده شد. فاز اول مسجد شامل شبستان و نصب تاسیسات به بهره‌برداری رسیده و عملیات تکمیلی در دست اجراست.
مسجد حسینی در خیابان سبلان شمالی، خیابان محسن آزادی، خیابان مطلب نژاد، ۱۰ متری ارامنه قرار دارد.

مسجد محوری در اولویت است

کد خبر 670167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha