گروه اجتماعی: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با وجود تلاش بسیج سازندگی در بازسازی خانه‌های بهداشت روستایی، 50درصد خانه‌های بهداشت کشور، ساختمان ندارند.

محمد مارامایی افزود: این خانه‌ها یا در منازل مسکونی مردم روستاها یا در سیاه‌چادرها برپا شده‌اند.وی گفت: ساختمان‌های خانه‌های بهداشت روستایی موجود هم از وضعیت نامطلوبی برخوردارند و دچار فرسودگی‌های بسیار مشکل‌ساز برای روستاییان هستند.

مارامایی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها و مناطق محروم را بسیار نامطلوب عنوان کرد و گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات مردم مناطق محروم، وضعیت سلامت آنان است که به علت عدم ارائه خدمات بهداشتی (که به علت صعب‌العبوربودن این روستاها) به مردم، آنان  از بسیاری خدمات بهداشتی و درمانی حتی از یک خانه بهداشت محروم مانده‌اند.

نماینده مردم گنبدکاووس فعالیت جوانان در عرصه سازندگی مناطق محروم را باعث بهبود چشمگیر وضعیت بهداشت و درمان این مناطق دانست و خاطرنشان کرد: جوانان در اردوهای هجرت بسیج سازندگی، خانه‌های بهداشت روستایی موجود را بازسازی کرده یا خانه‌های بهداشت جدید احداث می‌کنند.

وی بهسازی و نوسازی خانه‌های بهداشت را در ارتقای سطح سلامت روستاها و به‌خصوص آنهایی که کیلومترها تا نزدیک‌ترین بیمارستان و مراکز بهداشت فاصله دارند را بسیار مثبت دانست و اضافه کرد: ارائه خدمات بهداشتی و توزیع داروی رایگان در مناطق محروم در اردوهای هجرت بسیج سازندگی، اقدام جدیدی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، فعالیت جوانان را در عرصه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی سازماندهی کند.

کد خبر 6809

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز