مالزی صادرات مرغ زنده به سنگاپور را ممنوع اعلام کرده است.

پلو مرغ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، برای سنگاپور، پلو مرغ (مرغ-برنج) غذایی است که جایگاه ویژه‌ای دارد. این غذا به‌عنوان غذای ملی این کشور شناخته می‌شود و چیزی است که مردم از همه اقشار اقتصادی می‌توانند از آن لذت ببرند. با این حال، عرضه مرغ در سنگاپور به شدت به همسایه آنها مالزی وابسته است و تصمیم دولت مالزی می‌تواند خبر بدی برای آنها باشد. 

اسماعیل صبری یعقوب نخست وزیر مالزی اعلام کرد که این کشور صادرات مرغ زنده را از ماه ژوئن به منظور مقابله با کمبود داخلی ممنوع کرده است. این می‌تواند ضربه بزرگی به سنگاپور باشد؛ کشوری که هر ماه حدود ۳.۶ میلیون جوجه زنده وارد می‌کند و به نظر می‌رسد که آنها ممکن است مجبور شوند فعلا مرغ-برنج را متوقف کنند.

این موضوع سر و صدای زیادی را در بین شهروندان سنگاپوری ایجاد کرده و اگرچه دولت اطمینان داده است که آنها به دنبال گزینه‌های دیگری برای واردات مرغ خواهند بود، اما انتظار می‌رود قیمت آن افزایش یابد.

این می‌تواند نتیجه مستقیم مشکلات زنجیره تامین ایجاد شده توسط درگیری روسیه و اوکراین باشد. افزایش هزینه خوراک منجر به افزایش هزینه مرغ زنده شده است و از این رو، مالزی تصمیم گرفته است که بیشتر ذخایر خود را برای شهروندان خود نگه دارد.

کد خبر 680763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha