مدیرامور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه کوچ بهاره عشایر استان تهران آغاز شد،‌ گفت: یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری استان از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ می‌کنند.

کوچ

به گزارش همشهری آنلاین، فرشید ذبیحی مدیرامور عشایر استان تهران در رابطه با کوچ بهاره عشایر استان تهران گفت: عشایر استان تهران در مناطق ییلاقی مستقر می شوند. در حقیقت یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری استان تهران از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ خود را انجام می‌دهند.

او افزود: علاوه بر عشایر استان تهران امسال نیز حدود ۴۰۰ خانوار عشایر میهمان از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان در مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر خواهند شد.

مدیرامور عشایر استان تهران ادامه داد: در حال حاضر نیز عشایر در مسیرهای بین قشلاقات و ییلاقات از جمله شهرستان پردیس بسر می‌برند که از ۱۵ خردادماه به تدریج در ییلاقات مستقر خواهند شد.

او تاکید کرد: تأمین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌های برون شهری، ارائه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، تامین آب شرب بهداشتی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری از خدمات مهم دستگاههای مربوطه به عشایر است. بر همین اساس با توزیع سیلندرگاز و استفاده از انرژی‌های سازگار با محیط زیست و همچنین سامانه‌های مختلفی از جمله فانوس و حمام خورشیدی، روشنایی معابر در استقرارگاه‌های عشایری در نظر گرفته شده و مسیرهای کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می‌شود.

آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران/ مسیرهای کوچ از چه نقاطی می‌گذرد؟

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت امورعشایر استان باید گفت که ورامین، نظرآباد، کرج، فیروزکوه، پاکدشت،‌ دماوند و شهریار به عنوان بخشی از مسیر کوچ مشخص شده‌اند.

آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران/ مسیرهای کوچ از چه نقاطی می‌گذرد؟

آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران/ مسیرهای کوچ از چه نقاطی می‌گذرد؟

کد خبر 680557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha