مدیرامور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه کوچ بهاره عشایر استان تهران آغاز شد،‌ گفت: یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری استان از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ می‌کنند.

کوچ

به گزارش همشهری آنلاین، فرشید ذبیحی مدیرامور عشایر استان تهران در رابطه با کوچ بهاره عشایر استان تهران گفت: عشایر استان تهران در مناطق ییلاقی مستقر می شوند. در حقیقت یک هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری استان تهران از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ خود را انجام می‌دهند.

او افزود: علاوه بر عشایر استان تهران امسال نیز حدود ۴۰۰ خانوار عشایر میهمان از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان در مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر خواهند شد.

مدیرامور عشایر استان تهران ادامه داد: در حال حاضر نیز عشایر در مسیرهای بین قشلاقات و ییلاقات از جمله شهرستان پردیس بسر می‌برند که از ۱۵ خردادماه به تدریج در ییلاقات مستقر خواهند شد.

او تاکید کرد: تأمین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌های برون شهری، ارائه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، تامین آب شرب بهداشتی، مرمت و بازگشایی مسیرهای عشایری از خدمات مهم دستگاههای مربوطه به عشایر است. بر همین اساس با توزیع سیلندرگاز و استفاده از انرژی‌های سازگار با محیط زیست و همچنین سامانه‌های مختلفی از جمله فانوس و حمام خورشیدی، روشنایی معابر در استقرارگاه‌های عشایری در نظر گرفته شده و مسیرهای کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می‌شود.

آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران/ مسیرهای کوچ از چه نقاطی می‌گذرد؟

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت امورعشایر استان باید گفت که ورامین، نظرآباد، کرج، فیروزکوه، پاکدشت،‌ دماوند و شهریار به عنوان بخشی از مسیر کوچ مشخص شده‌اند.

آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران/ مسیرهای کوچ از چه نقاطی می‌گذرد؟

آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران/ مسیرهای کوچ از چه نقاطی می‌گذرد؟

کد خبر 680557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha