هادی آفریده، کارگردان سینمای مستند تاکید کرد همراهی سینماگران با مردم داغدار آبادان اقدامی صلح‌طلبانه بوده است.

متروپل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آفریده در یادداشت خود چنین نوشته است: «مردم خوزستان و شهرهای مرزی ما سخت‌ترین دوران را در جنگ با عراق سپری کردند و در حادثه متروپل آبادان که با مدیریت صحیح و توجه به هشدارهای خبرنگاران و هنرمندان بومی می‌توانست هیچگاه روی ندهد، زخم‌های کهنه این شهر نمایان شد.

طبیعتا وظیفه هنر و مستندسازان توجه و پرداخت به مسائل انسانی و اجتماعی است و سینماگران به عنوان بخش بزرگ و تاثیرگذار جامعه خودشان را همیشه در کنار مردم می‌بینند و بیانیه‌ای هم که منتشر شد احساس همدری ما با مردم آبادان و نگاه ما صلح‌طلب و خواستار توجه به مطالبات مردم آبادان است.

هنرمندان به عنوان چشم و گوش جامعه بازتاب‌دهنده لایه‌های پیدا و نهان آن جامعه هستند، پس واکنش‌های سینماگران نشان از توجه ما به کشورمان ایران است. مستندسازان ایرانی با سخت‌ترین شرایط رفاهی با عشق، پا در خاک این سرزمین در تلاش برای آگاهی‌بخشی هستند.

با نگاهی به تاریخ معاصرمان می‌بینیم توجه هنرمندان به مسائل اجتماعی، زیست‌محیطی، فرهنگی و... هر گاه مورد توجه قرار گرفته کار به سمت اصلاح و رضایت عمومی پیش رفته است.

امروز حق مردم زندگی توام با احترام و رفاه است و همه باید تلاش کنند با اصلاح اموری که متولی آن هستند این اتفاق به طور شایسته‌ای روی دهد.»

کد خبر 680304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha