گروه اجتماعی: ادامه تحصیل کلیه مشمولان متولد 1366 پذیرفته شده در دانشگاه‌ها که تا تاریخ اعزام قانونی خود فاقد غیبت می‌باشند، بلامانع است.

بر اساس اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلیه مشمولان متولد 1366 دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی که تا تاریخ اعزام قانونی خود فاقد غیبت می‌باشند چنانچه در دانشگاها و م‍وسسات آموزش عالی پذیرفته شده باشند،‌ ادامه تحصیل آنان بلامانع اعلام می‌گردد.

در این اطلاعیه با تاکید بر نداشتن غیبت و قبولی قبل از تاریخ اعزام به عنوان شرط ادامه تحصیل مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی متولد 1366، آمده است: همچنین مشمولان فارغ التحصیل دیپلم و پیش دانشگاهی که موعد اعزام قانونی آنان حداکثر تا 18/12/1384 بوده است و در اجرای مقررات اعطاء امتیازات وی‍‍ژه به ایثارگران، قهرمانان ملی و مددجویان و دستورالعمل مورخ 15/5/84 برگه اعزام اخذ نموده و یا خود را معرفی ننموده‌اند در صورت مراجعه، اعزام این قبیل مشمولان از تاریخ اعزام قانونی به مدت یکسال بدون مهر غیبت تمدید می‌شود.

از سوی دیگر رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به افزایش آمار طلاق‌های صوری در کشور، از عدم رسیدگی به پرونده‌های معافیت مشمولانی خبر داد که فرزند مادران مطلقه هستند.

سردار بهمن کارگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روند شکل‌گیری تخلفی که طی آن تعدادی از زوجین برای معافیت فرزندشان از خدمت مقدس سربازی، اقدام به طلاق صوری می‌کنند، توضیح داد: تا سال 79، این نوع معافیت در صورتی قابل پیگیری بود که دو سال از طلاق والدین گذشته باشد، اما از آن سال، با تصویب قانونی در مجلس و حذف محدودیت دو ساله، این امکان فراهم شد تا به محض جاری شدن طلاق، تقاضای معافیت مشمولی که فرزند زن مطلقه است، قابلیت پیگیری پیدا کند.

به گفته وی، در این مدت سازمان وظیفه عمومی ناجا با مواردی مواجه شد که طلاق صوری در راستای موافقت بین زوجین صورت گرفته و بدین ترتیب برای جلوگیری از این نوع طلاق‌ها از آنجا که قابلیت تشخیص نوع طلاق وجود ندارد، با ابلاغ آیین‌نامه‌ای از تاریخ 30 مهر ماه امسال تا روشن شدن تکلیف این نوع پرونده‌ها، معافیت مشمولان فرزند مادران مطلقه رسیدگی نمی‌شود.

کد خبر 6801

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز